Jump to content

Wat Vinden Jullie Van De Nieuwe Site?

®em©o
 Share

Recommended Posts

Hallo Fiesta liefhebbers,

de nieuwe site is dan eindelijk full operational!

Maar wat vinden jullie van de site?

Kijk je wel op de site, of ga je gelijk door naar het forum?

Ik zal aftrappen:

Het forum is super! Iedereen kan daar vragen stellen en krijgt goede, serieuze antwoorden (vaak :jaknikker: ).

Ook het delen van je ervaringen is leuk, soms zie je zelfs iets terug van je eigen ideeen.

Maar helaas de site zelf daar ben ik nog geen grote fan van.

Weinig nieuws, ondanks het vele werk dat erin zit.

Nu zal ik wel het een en ander over me heen krijgen omdat ik (nog) geen plus lid ben, ik betaal niets dus mag niet klagen, maar ik twijfel nog om pluslid te worden en ben wel reuze benieuwd wat een ander hiervan vind!

Groetjes ®em©o

Nouja iedereen mag natuurlijk zijn mening geven, +lid of niet, de site is er voor iedereen.

Er zijn nog steeds een aantal dingen under construction, zoals de shop die er nog bijkomt, en heel veel informatie over alle verschillende modellen en types Fiesta.

Omdat de oude site al zo lang uit de lucht was, en het te lang zou duren om echt alles helemaal af te maken is de site vast de lucht in gegaan, en worden bepaalde zaken later nog toegevoegd

Wat bedoel je met 'weinig nieuws'? Weinig vernieuwend of weinig nieuws/informatie?

Je bedoelt dat het niet nieuw is...

* Dat je een meeting rechtstreeks zonder tussenkomst van wat anders in je TomTom kan zetten? Ik denk niet dat ik dat ooit bij een andere site gezien heb.

* Dat je rechtstreeks routes uit kan rekenen naar die meeting als je geen navigatie hebt via Google Maps of ANWB Routeplanner?

* Dat je bij Nieuwe Items op de site precies kan zien wat er nieuw is sinds je laatste bezoek? Bijv nieuwe meetings, nieuwe evenementen, nieuwe foto's in de gallery, nieuwe items op de site, nieuwe leden, nieuwe of gewijzigde profielen, enz? Werkelijk ieder nieuw dingetje wordt voor álle leden bijgehouden op deze manier.

* Dat we een Bedrijvengids hebben op de site, met geïntegreerde Google Maps?

* Dat we een mooie Nederlandstalige bandencalculator hebben?

* Dat het Leden-gedeelte op de site een stuk uitgebreider is dan die op het forum? Check jezelf maar eens. Nu heb jij er niet zo heel veel in staan, maar er zijn mensen die dat wel hebben.

* Dat je zelf een meeting kan toevoegen aan de site en dat je daar ook de beheerder van blijft ook? Dat je de informatie van die meeting zelf nog kan wijzigen, zonder tussenkomst van admins? Dat je ook nog de keuze hebt of je wél of geen mailtje wilt ontvangen bij een aanmelding, afmelding en/of wijziging van een lid?

Helaas zijn we maar met twee mensen die werken aan de site en dat doen wij ook in onze vrije tijd. Dev-tijd is nou eenmaal zeldzaam.

Maar er zitten nog een stuk of 10 vernieuwende ideeën in de pijplijn, die je nog nergens kan vinden :) Het duurt alleen even voor dat allemaal klaar is. Het is namelijk monnikenwerk om van meer dan 500 (!!!) verschillende Fiesta-modellen van 1976 tot 2008 álle gegevens in een database te zetten. En dan bedoel ik dus álles, van topsnelheid en acceleratie tot versnellingsbakverhoudingen en van boring en slag tot en met de lengte van de ruitenwissers, van inhoud van het koelvloeistofreservoir tot en met de remschijfdikte.

Misschien is nog niet alles echt nieuw, maar vernieuwend, dat zeker wel :) Full-operational? Dat nog zeker niet :mrgreen: Daarvoor zijn er te veel goeie ideeën nog, maar als je wilt helpen, graag....

Wetende wat er voor werk inzit, vind ik het heel erg mooi geworden.

we hebben daarnaast van enkele buitenlandse leden ook niets anders dan lof gekregen :duim:

daarnaast wetende wat de kosten zijn om dit draaiende te houden, is het juist een reden om Pluslid te worden of te zijn

Wetende wat er voor werk inzit, vind ik het heel erg mooi geworden.

we hebben daarnaast van enkele buitenlandse leden ook niets anders dan lof gekregen :duim:

daarnaast wetende wat de kosten zijn om dit draaiende te houden, is het juist een reden om Pluslid te worden of te zijn

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Gewoon PLUSLID worden en zoals met alles, het kostenplaatje voor dit alles als je het moet laten doen is niet te doen voor een club zoals wij runnen. Daarom mogen wij met zijn allen dankbaar zijn dat twee mensen dit voor de club willen doen.

Mensen, steun je club financieel en zorg dat je PLUSLID wordt...

Wat krijg je er voor terug?

Boven op het gratis Basis Lidmaatschap komen de volgende voordelen:

• 10 keer zoveel ruimte voor foto's als gewone leden
  • High-res foto's van bodykits en geschiedenis van de Fiesta
  • Grotere pm box op het forum
  • Apart Plusleden onderdeel op het forum
  • De beste plekken op onze clubstand bij grote evenementen (zoals het European Ford Event)
  • Gratis deelname aan onze jaarlijkse beautycontest in Vuren
  • Eerste 'recht' op kaarten voor een meeting
  • Korting bij een aantal bedrijven
  • Korting op clubartikelen
  • Clubpas
Deze lijst zal in de toekomst nog langer worden, hou de site in de gaten voor meer info!

Wat gaan we met deze inkomsten doen?

• De site en het forum online houden, op een snelle en betrouwbare server
  • Allerlei lopende kosten betalen (postzegels, papier, enveloppen, telefoon, bijdrage Kamer van Koophandel, kosten betalingsverkeer etc.)
  • Aanschaf promotie materiaal (flyers, spandoek, meeting-tent)
  • Voorraad aanleggen van Fiestaclub artikelen. Door ze groter in te kopen kan de prijs wat omlaag en kunnen we ook eerder de collectie uitbreiden met extra artikelen.
  • Prijzen aanschaffen voor de beauty-contest.

Speciaal voor Remco is vandaag de eerste van een groot aantal geplande features online gegaan. De Mediatheek. Op dit moment staan er alleen een aantal video's in, maar daar gaat de komende dagen flink verandering in komen :-D

Mis je een video of heb je er zelf nog eentje? Je kan hem zelf toevoegen op YouTube en ons de link sturen, dan voegen wij hem toe. Je kan ook bestaande filmpjes van jezelf of andere mensen naar ons sturen, dan voegen wij hem ook toe. Of je stuurt gewoon de hele film en dan plaatsen wij hem rechtstreeks in ons kanaal. Genoeg mogelijkheden dus.

Plaatjes, audio-stukjes, photoshops, geinige pics, enz zijn ook welkom. Voor alle media is een plek, of het nu beeld, geluid of beide is.

En zoals The Crow al zegt: nog 9 te gaan.

Vanwege het online gaan ben ik plus-lid geworden. Er is geen beter goed doel zeg maar ;).

Plus dat ik nu gratis met doe met de schoonheids test in Vuren, al zal ik er geen prijs winnen.

Wanneer is de EFE???

De site wordt steeds beter en beter :). Kan je ook filmpjes van meetings e.d. online gooien? In .avi? Dan neem ik nml de camera mee naar Vuren.

Vanwege het online gaan ben ik plus-lid geworden. Er is geen beter goed doel zeg maar ;).

Plus dat ik nu gratis met doe met de schoonheids test in Vuren, al zal ik er geen prijs winnen.

Wanneer is de EFE???

De site wordt steeds beter en beter :). Kan je ook filmpjes van meetings e.d. online gooien? In .avi? Dan neem ik nml de camera mee naar Vuren.

In theorie kunnen die in de Gallery, maar dat hebben we uit staan op dit moment. We zullen er zeker over nadenken om dat te activeren omdat we het gevoel hebben dat meer mensen willen filmen.

Wat nu al wel kan is dat je hem upload bij YouTube (of naar ons stuurt en dan voegen wij hem toe) en dan kan hij op de site (bij Media - Video's) of je post hem rechtstreeks op het forum dmv de YouTube-tags [ yt ] en [ /yt ] met daartussen de YouTube-id.

PS: Zoals het er nu naar uitziet komt er deze week nog een nieuwe feature bij op de site, maar wat dat wordt hou ik nog even in het midden. :)

Ook ik moet bekennen dat ik voornamelijk rechtstreeks op het forum inlog. Mijn plusbijdrage is daarom inderdaad vooral voor het goede doel.

Maar de rest van de site bevat wel degelijk veel meer dan de meeste andere clubsites, die zelden meer zijn dan een forum met een mager jasje eromheen. Ik moet er alleen nog wat meer aandacht aan besteden, maar dat ligt meer aan mij dan aan de zogenaamde gebreken van de site.

Ook ik moet bekennen dat ik voornamelijk rechtstreeks op het forum inlog.

Net als de meeste mensen dus, en dat komt mede door je tweede punt hieronder ;)

Maar de rest van de site bevat wel degelijk veel meer dan de meeste andere clubsites, die zelden meer zijn dan een forum met een mager jasje eromheen.

Dat was onze oude site toch ook, een forum met een jasje er omheen? Het hele idee achter de nieuwe site is dat dat gaat veranderen :) Mensen zijn alleen vanuit eigenlijk álle clubs gewend dat er alleen een forum is, dus houden ze daar redelijk halsstarrig aan vast en lijken ze zelfs huiverig voor een site :mrgreen:

Stats wijzen echter al uit dat de site op het moment redelijk snel inloopt op het forum wat betreft 'binnenkomst' en aantal bezoekers :)Nieuwe Items is eigenlijk je ideale plek van binnenkomst, omdat die zowel nieuwe forum-items als nieuwe website-items bijhoudt. Nieuwe nieuws-artikelen, nieuwe bodykits, nieuwe PM's, nieuwe topics, nieuwe site-onderdelen, nieuwe meetings, nieuwe evenementen, nieuwe leden, nieuwe of gewijzigde gallery-albums, enz. Alles wat sinds je laatste bezoek veranderd is, dat geeft hij netjes aan.

En ik ga niet te ver uitweiden over de geplande site-onderdelen, omdat anders anderen er mee vandoor kunnen gaan, maar de interactieve zaken gaan nog veel verder straks :mrgreen:

Ben de rest van de site nu meteen maar aan het uitpluizen (meteen een zooi foto's geüpload) en dat 'nieuwe items' ziet er inderdaad handig uit. Ik zal 't de komende tijd in de gaten houden...

Je kunt de mooiste foto's ook uploaden in de Gallery-categorie Website. Dan komen ze op de site voorbij in dat thumbnailtje rechts :-D

Jah dat heb ik zaterdag al lang gedaan. Alleen hij staat er nog steeds niet op :(

Ik ken het oude forum niet, maar was het al iemand opgevallen dat als je iets in je profiel wilt veranderen dat er staat>>wijziNg mijn profiel ipv Wijzig? :mrgreen:

Kun je daar een link van geven waar dat staat? Ik kan het nergens gevonden krijgen.

Share

• Create New...