Jump to content

Angelseyes Koplampen Mk4/5

Miquel
 Share

Recommended Posts

Ik vind dit personlijk ook heel mooie lampen.

Over de aansluiting: ik heb overlaatst voor een vriendin hetzelfde type aangesloten op een Focus (of toch geholpen). Je kan gewoon de stekker insteken en dan werken de lichten gewoon. Dan is er per onderdeel (de angel eyes, de lichtbalk vanboven en de twee ledjes daarnaast) een aparte aansluitkabel. Die kan je dan gewoon aansluiten op hoe je wilt dat ze reageren. De kabels vertrekken gewoon vanuit het punt waar het lampje staat, dus het is ook niet moeilijk te weten welke kabel wat bedient.

Wij hebben het als volgt aangesloten: de angel eyes op de dimlichten, samen met de lichtbalk, de twee ledjes gaan samen met de knippers (maar op een focus zitten die twee ledjes aan de buitenkant, dus daar past het mooi bij het knipperlicht, bij deze versie mss minder).

Negeer Tom maar en lees gewoon dat van mij :grin:

Nou Pj, toch niet helemaal. De lampen van ultra zitten geen losse draadjes aan, maar enkel de ford stekkers om met de originele stekkers van de auto te verbinden.

Mag ik jou er op wijzen dat er in de Focus angeleyes ook verschil zit ivm de 1 en de 2 en dat daarom hier ook verschil zit in de aansluit wijzen, dit ten voordele van de fiesta die dit niet kent

Nou Pj, toch niet helemaal. De lampen van ultra zitten geen losse draadjes aan, maar enkel de ford stekkers om met de originele stekkers van de auto te verbinden.

Mag ik jou er op wijzen dat er in de Focus angeleyes ook verschil zit ivm de 1 en de 2 en dat daarom hier ook verschil zit in de aansluit wijzen, dit ten voordele van de fiesta die dit niet kent

Het ging om een Focus II, dus dat probleem was er niet.

En zoals ik in mijn post zei: je kan ze gewoon met de stekker insteken, maar dan werken de extra lampjes niet.. Die moesten apart aangesloten worden.

Okay, kan natuurlijk altijd van een merk afhangen, maar omdat het dezelfde stijl zijn (met die balk en de ledjes), nam ik aan dat ze van dezelfde fabrikant kwamen en dus er losse draadjes aan zaten.

Die lampen staan ook bij mij op m'n verlanglijstje.

Bij mij komen de halo's en de balk op me stadslicht.

De ledjes komen op net zoals de normale lamp op me dimlicht.

Deze zijn op ebay wel stuk goedkoper dan ik bij ESP design in engeland zag. Daar koste ze meer maar dan ook nog eens in Engelse ponden.

Die lampen staan ook bij mij op m'n verlanglijstje.

Bij mij komen de halo's en de balk op me stadslicht.

De ledjes komen op net zoals de normale lamp op me dimlicht.

Deze zijn op ebay wel stuk goedkoper dan ik bij ESP design in engeland zag. Daar koste ze meer maar dan ook nog eens in Engelse ponden.

is dus ook vaak een kwaliteitsverschil kwestie, de ESP lampen komen bij Ultra weg en komen kwalitatief als beste uit de bus, tja ook als duurste. en zo duur is de pond momenteel niet :duim:

De balk mag je trouwens ook voeren als dagrij verlichting :duim:

• 2 months later...

Ik heb sinds vanmiddag mijn gloednieuwe zwarte Angel Eyes in de auto gebouwd.

Kan iemand me vertellen hoe ik deze het beste kan afstellen. Ik hebt het gevoel alsof ik de sterren van de hemel schijn.

Als je geen koplamphoogteafstelapparaat hebt, of over geen kunt beshikken, dan is daar een zeer eenvoudige oplossing voor!!!

01. Parkeer de auto op ongeveer 4 à 5 meter vanaf een muur, de vloer

moet zo vlak mogelijk zijn, het liefste waterpas.

02. Meet de hoogte van het hart van de H4 lamp tot aan de vloer.

03. Zet een puntje/dun lijntje op de muur.

04. Zet dan een beterzichtbare lijn op de muur, zichtbaar vanaf de plek

waar je werkt, maar deze moet elke meter dat de auto van de muur

staat èèn centimeter lager aangebracht zijn.

05. Stel je koplamphoogte hierop af.

Je komt dan automatisch uit op een daling van die lijn van 1% uit.

LET OP!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een niet zo nauwkeurige manier van afstellen, maar is wel behoorlijk betrouwbaar.

Een tip!!

Laat de koplampen afstellen in het bedrijf waar de auto APK-gekeurd wordt.

Men moet daar toch zo'n koplampafstelapparaat gebruiken, omdat een juiste koplamphoogte een 'APK-punt' is.

of

Volgens Haynes 900, H10.17, blz 170;

- auto 5 meter recht voor een muur op vlakke vloer

- markeer de hartlijn van de auto vertikaal op de muur

- meet de afstand van de middens van de koplampen t.o.v. hartlijn en de hoogte boven de vloer, markeer deze punten op de muur

- doe het grootlicht aan, de lichtvlek op de muur moet gecentreerd zijn rond de gemarkeerde punten op de muur.

- met dimlicht moet het midden van de lichtvlek ca 5 cm onder de gemarkeerde punten vallen

Je kunt de lampen vertikaal en horizontaal afstellen door de plastic stelschroeven achter op de lampen te verdraaien (motorkap half open zetten zodat je er achter bij de lampen kan komen).

Ook bij de elektrische koplampafstelling zit achter op de motortjes een draaiknop om de lamp te verstellen

Ik hoop dat het niet al te moeilijk zelf bij te stellen is (het hoeft niet perfect, is maar voor een aantal dagen denk/hoop ik).

Ik heb gisteren Angel Eyes gemonteerd... maar ik denk dat het geen goed idee is om en xenon in te bouwen.

Dit i.v.m. de warmte enz.. (staat ook met rode letters op de Angel Eyes, dat er geen xenon in mag)

Van hun eigen worden de Angel Eyes al best warm!!

Ik heb gisteren Angel Eyes gemonteerd... maar ik denk dat het geen goed idee is om en xenon in te bouwen.

Dit i.v.m. de warmte enz.. (staat ook met rode letters op de Angel Eyes, dat er geen xenon in mag)

hmmm das jammer maja ze zijn erg mooi :)

kan je er wat foto's van maken hoe het eruit ziet? :)

gr Vincent

Deze waarschuwing is vanwege het feit dat ze niet aan de geldende eisen voor xenon zijn, te weten automatische hoogteregeling en koplampsproeiers, verders geen probleem zit er bij mij alweer anderhalf jaar in :mrgreen:

Deze waarschuwing is vanwege het feit dat ze niet aan de geldende eisen voor xenon zijn, te weten automatische hoogteregeling en koplampsproeiers, verders geen probleem zit er bij mij alweer anderhalf jaar in :mrgreen:

Af-fabriek moet er automatische hoogte verstelling en een sproeiinstallatie aanwezig zijn, bij achteraf inbouwen niet....

hmmm das jammer maja ze zijn erg mooi :)

kan je er wat foto's van maken hoe het eruit ziet? :)

gr Vincent

Zal straks (als het niet meer regent) een foto voor je maken.

Ik heb voor de zwarte gekozen omdat ik al dat "chroom" bling bling niet zo mooi vind.

• 2 weeks later...

De xenon word minder warm als de standaart halogeen..

Hey,

iemand ervaring met deze lichten??

Ziet er best strak uit (denk ik) op mijn sport .....(als die ook weer strak is btw. :? )

http://cgi.ebay.nl/ANGEL-EYES-CHROM-SCHEIN...1QQcmdZViewItem

Is dit zo aan te sluiten?

Het aansluiten was trouwens super makkelijk.

Mijn angel Eyes komen ook van die winkel.. top levering enzo!

Is dat betalen via Pay-Pal?

heb ik gedaan

had ze gevonden op ebay en via paypal betaald

(anders moet je hun mailen, dan krijg je van hun een link om ze te betalen)

- Gekocht via Ebay

- Betaald via Paypal

- Paypal schrijft het van men Rabo rekening

- UPS brengt het paketje

- Ik ben blij :D

• 2 months later...

Ik wil nieuwe lampen in mijn AngelEyes zetten die meer licht geven.

Standaard zitten in deze H1 lampen.

Nu was ik aan het kijken voor BlueVision van Phillips, maar ik weet niet of deze meer licht geven dan de normale die er nu in zitten.

Ik wil geen xenon installeren omdat, dat erg duur is en vanwege de mededelingen op de AngelEyes dat ze daar niet voor geschikt zijn. (heb ook met een dealer van xenon gesproken en hij monteerde het wel maar niet met plezier bij AngelEyes"

Dus de vraag :P welke lampen geven meer licht dan de huidige??

Fitting is momenteel H1 (voor zowel het grote licht als het normale licht)

Share

• Create New...