Jump to content

Garages En Dealers

Fixion
 Share

Recommended Posts

gallery_520_441_84869.jpg

Ford dealer Spijkenisse Auto van den Burgh, voorheen Auto Blijdorp toen Ford rotterdam en laatst Auto Ardea Spijkenisse BV

Ik wordt er tot nu toe fantastisch geholpen afspraken worden altijd nagekomen.

altijd als er iets kapot is wat boven op de beurt komt wordt je opgebelt voor accoord.

je wordt van te voren gewaarschuwd als ze verwachten dat de banden bij de volgende beurt vervangen moeten worden.

Met problemen wordt je direct mee geholpen ook als je onverwacht komt.

Kan het niet direct wordt er een afspraak gemaakt wanneer je terug kan komen. (meestal binnen twee dagen)

op garantie problemen zoals een hoedeplank die verbogen is tot roest onder de motorkap alsmede

schakelaar welk niet meer functioneerd wordt zonder kosten en klagen vervangen.

bestellen van een dakdrager en fieststeunen voor hierop binnen 2 werkdagen ligt het klaar.

Prima service en staan altijd klaar om te helpen.

Mijn vriendjes Ed, Renee, Jan en Miranda en mijn sleutelvriendjes (o vergeet ik Jeroen bijna) :mrgreen:

Die twee dagen herken ik momenteel niet hoor, is wat druk de laatste tijd :duim:

• Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ben zeer tevreden over Ford dealer Fikse Autobedrijven te Velp, voormalig in Arnhem.

Het is een groot bedrijf, goede service en het zijn tenminste niet van die prutsers :grin:

mazzelaar. heb er ooit een keer kwartier aan de balie gestaan en ik werd niet eens geholpen terwijl er tich man achter de balie zat. ben weer weggelopen. zelfde voor de vestiging in arhem zelf.

• 5 months later...

ik heb mijn fiesta bij ford timmerman (winschoten) in onderhoud

bevalt me zeer goed, net na de grote beurt had ik problemen met de ventilatie...

was geen groot probleem maar werd kosteloos en snel opgelost dat zijn voor mij toch wel echte pluspunten

en ze zijn op zaterdag geopend

• 2 months later...
  • 1 month later...

Voor zover ik weet is alles in de buurt Ardea. Vink en Evag zou kunnen, maar dat is weer iets verder weg (Schiedam) Met beide bedrijven heb ik geen persoonlijke ervaring, maar er zitten veel leden in die omgeving, dus er is vast wel iemand die ervaring heeft met een van deze bedrijven.

• 5 months later...

Heb ZEER goede ervaringen met garage Ilgen in de Daltonstraat in Dordrecht.

Altijd vriendelijk, wel een erg drukke man maar gezellig.

Geen onzin verhalen, doet wat gedaan MOET worden.

Keuren doet hij goed en goedkoop.

Herstellen doet hij goed en goedkoop.

Vaak moet je de beste man alleen even zien op te sporen, een typisch geval van adhd zouden ze nu zeggen :)

• 1 month later...

Wij hebben onze ford's bij de dealer in Coevorden. Wij gaan hier heen voor APK, onderdelen en service. En we zijn erg tevreden. Prima monteurs, klantvriendelijke mensen, denken met je mee en doen moeite voor je. Niet de goedkoopste, maar wel kwaliteit.

Voor plaatwerk ga ik naar Boersma in st Annaparochie. Hier heb ik de rotte plekken in mijn dorpels laten doen. Zeer goed werk geleverd, voor een hele goede prijs.

• 3 months later...

Heb ervaringen met Amsterdam Zuid-Oost. Voor aankoop een prima adres, kunt daar goed onderhandelen. Voor service een minder goed adres, als particulier. Ze daar veel te veel gewend aan leaserijders die structurele problemen met hun auto nu eenmaal anders benaderen.

Van Kalmthout Hoofddorp. Tja. Heb er nu net een nieuwe Fiesta gekocht, maar door de matige communicatie zit ik nu toch alweer behoorlijk in de irritatiehoek. Voorheen soms goede en soms matige ervaringen. In 2003 hier ook een nieuwe Fiesta gekocht die regelmatig terug moest voor problemen. Het blijft frustrerend als je elke keer je auto achter moet laten zonder alternatief (ja, auto huren).

Niettemin is het huidige probleem uiteindelijk netjes opgelost.

Van Kalmthout Lisse. Na de mindere ervaringen in Zuid-Oost ben ik mijn geluk gaan proberen in Lisse (was met een in Z-O nieuw gekochte Focus). Iets kleinere dealer waar ze wat verder willen gaan qua service. Uiteindelijk zijn de problemen daar dan ook opgelost.

De Ford dealers geven in mijn beleving minder service dan dealers van andere merken, zeker de Japanse.

Hallo allemaal,

weet iemand hier toevallig ook een goeie garage in de buurt van Groningen om mijn Fiesta mk4 in onderhoud te laten?

Smidts in Tolbert bevalt me prima, 1x moest ik naar Roden (ook Smidts) omdat Tolbert toen de hele werkplaats aan het verbouwen was, ook prima... Daarvoor bij vd Tol in drachten gezeten (nu failliet), altijd behulpzaam geweest. Daar duurde het lang voordat bleek dat Sutherland daar de boel overnam, ervaringen daarmee zijn erg wisselend wat ik van kennissen hoor (wisselt per vestiging ook)

• 1 month later...

Bij Mundus in Arnhem 1 keer een bak voor in de Fiesta besteld en gehaald. Moest 10min wachten voor er iemand bij de balie kwam maar ach... ik heb hem :)

Ford Broekhuis in Hoogeveen wil best dealen (net als Noordegraaf in Hengelo), daar kan je prima terecht als je je poot een beetje strak houdt.

Onderhoud aan de oude Focus C-max en Fiesta is in Hoogeveen gebeurd, daar is het heel erg afhankelijk welke monteur je hebt qua reparaties. Na een paar mindere ervaringen ga ik misschien op zoek naar een andere dealer. Vraag is of je daar beter geholpen wordt aangezien de klantvriendelijkheid in Hoogeveen van mij wel een 8 verdiend.

Mindere ervaringen daar: Focus C-max trilde, ze wisten niet waardoor het kwam (balanceren etc hielp niet), ik voelde zelf wat speling op de aandrijfassen maar dat kon het niet zijn, nou dan niet :P

Nieuwe Fiesta trilde binnen 8000km met remmen. Na wat testen zijn we er zelf achter gekomen dat het voor wegkwam. M'n vader naar de dealer en daar werd verteld dat het kwam door 'aanslag' op de schijven. Daarna zelf heengegaan en een krommeting aangevraagd, nu bleek in 1e instantie de schijf krom. Na nader onderzoek was het de naaf die roet in het eten heeft gegooid, nieuwe naaf, lager en schijf onder garantie. Zoals aan het begin van de post, hou je poot strak en laat duidelijk merken wat je wilt dan komt het daar redelijk goed.

Echt een -punt, waar ik me nog steeds aan kan ergeren was een ontzettend slechte afleverbeurt. Moest zelf het folie nog van de binnenverlichting afhalen en de kous om de stuurverstelling wegtrekken. Verder was de auto ook niet ontvet waardoor er verticale strepen op de voorruit ontstonden. Genoeg gezeikt, het is opgelost maar het vreet tijd en je wordt er niet blij van.

ardea R'dam is wel goed in uitvoer reparatie, snelheid mbt afspraken valt soms tegen ivm drukte.

heb enkele reparaties laten uitvoeren met tevredenheid.

de auto heb ik zelf gekocht in bergen op zoom (v.d Ree) omdat men daar klantvriendelijker was mbt verkoop occasions

ford dealers leveren algemeen goed werk maar rekenen ook wel flinke prijzen.

daarom ga ik volgende maand (APK+beurt) weer naar mijn oude vertrouwde merkloze bovag dealer ( Buijs) in bergen op zoom.

krijg ik tenminste nog een leenauto mee indien nodig ipv een fiets (ardea) :schater:

• 2 months later...

Ford Ardea Delft ... een gewaarschuwd mens telt voor twee ... hard voorbij rijden ;-)

Een dealer die nog leeft in de tijdperk van de stelschroeven ... totaal niet vakkundig, als het maar even buiten het boekje gaat weten ze het niet meer.

Ze lijken ook totaal geen eigen oordeel meer te hebben, als je met een klacht binnen komt, maar IDS geeft geen storing aan dan bestaat het probleem voor hun ook niet.

voor meer info zie http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=16214

• 2 weeks later...

Ik zie veel mensen rond amsterdam die ford amsterdam een beetje zat zijn (of helemaal). Ik raad jullie dan egt aan om een kijkje te gaan nemen bij van Kalmthout badhoevedorp. SUPER-service en tevens ook lid van de xr-rs club. dus ze hebben verstand van zaken.

Ford Ardea Delft ... een gewaarschuwd mens telt voor twee ... hard voorbij rijden ;-)

Een dealer die nog leeft in de tijdperk van de stelschroeven ... totaal niet vakkundig, als het maar even buiten het boekje gaat weten ze het niet meer.

Ze lijken ook totaal geen eigen oordeel meer te hebben, als je met een klacht binnen komt, maar IDS geeft geen storing aan dan bestaat het probleem voor hun ook niet.

voor meer info zie http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=16214

waar breng je nu je auto dan ?

in den haag heb je er ook een zitten bij de binkhorst

als je je auto koopt bij adea delft dan ben je toch niet verplicht daar oom je beurten te doen ?

als het maar een adea ford dealer is toch ?

waar breng je nu je auto dan ?

in den haag heb je er ook een zitten bij de binkhorst

als je je auto koopt bij adea delft dan ben je toch niet verplicht daar oom je beurten te doen ?

als het maar een adea ford dealer is toch ?

Als het maar een Ford dealer is (en zelfs dat is tegenwoordig wettelijk niet meer verplicht, al is het stiekem toch wel verstandig).

Om even in te haken op het garantieverhaal..

Je staat inderdaad in je volste recht om naar een andere garage te gaan voor het onderhoud (Europese regelgeving).

Echter, toen de motor van mijn nieuwe Twingo met 33000 (Renault Kempenaar Alphen, bedankt!) in elkaar draaide had ik geen poot om op te staan. Ze kwamen met allerlei lulverhalen waarom de andere garage (1x geweest om vloeistoffen bij te vullen) hem verprutst zou hebben.

Juridische hulp zei dat ik in mijn recht stond m.b.t. de wetgeving, maar dat je het nooit zal winnen van een grote dealer, omdat er zoveel geld achter zit.

Kijk dus uit!

Ik zie veel mensen rond amsterdam die ford amsterdam een beetje zat zijn (of helemaal). Ik raad jullie dan egt aan om een kijkje te gaan nemen bij van Kalmthout badhoevedorp. SUPER-service en tevens ook lid van de xr-rs club. dus ze hebben verstand van zaken.

Sowiezo is Van Kalmthout een van de betere dealers die ik ken, zowel Badhoevedorp als de anderen. Zo ben ik laatst voor de Focus met een kapotte dynamo bij Van Kalmthout in Haarlem geweest. Ik had geen afspraak, heb de auto aan het einde van de middag gebracht, en de volgende ochtend voor 12 uur kreeg ik al een belletje dat hij met een nieuwe dynamo weer klaar stond. De rekening werd in verband met garantie doorgestuurd naar Ardea Rotterdam Zuid, wat ook geen enkel probleem was, aangezien zowel Van Kalmthout, als Ardea tot de Stern groep behoren. Alles voor mij kostenloos opgelost. Ook Ardea Rotterdam-Zuid heb ik goede ervaringen mee, maar daar ben ik nog nooit voor onderhoud geweest, enkel voor aankoop van de Focus.

Ik was ook altijd zeer tevreden over Van Kalmthout Beverwijk, maar die is helaas een jaar of twee terug overgenomen door Dekker Autogroep, waar ik alleen maar slechte ervaringen mee heb, en dus niet meer kom.

Ik heb je topic eens doorgelezen, en wat lekker verhaal zeg, klantvriendelijkheid nul. Ik heb ooit ook eens een klachtenbrief richting Ford NL geschreven, en kreeg toen ongeveer hetzelfde antwoord. Voor de dealer was het toen gelukkig wel genoeg om over de brug te komen.

Op zich kan ik in de eerste instantie wel begrijpen dat de dealer zegt dat je akkoord bent gegaan met de aankoop, dus de auto hebt gekocht zoals hij is, maar een beetje klantvriendelijkheid was wel op zijn plaats geweest. Ze hadden op zijn minst een voorstel kunnen doen om de kosten dan te delen ofzo. Jammer dat sommige bedrijven nog steeds zo werken, terwijl juist in deze tijd van intenet en social media, elke bedrijf meteen aan de hoogste boom gehangen kan worden. Veel bedrijven zijn daar tegenwoordig wel gevoelig voor, maar helaas niet allemaal.

Inderdaad, ik heb ze zelf ook aangeboden om de kosten te delen, maar ook daarop kreeg ik het antwoord "sorry, ik kan er niks mee" :oneens:

Heel jammer dat het zo gelopen is, maar heb inmiddels een nieuwe Fiesta, waar de USB en ESP wel aanwezig zijn. :grin:

Inderdaad, ik heb ze zelf ook aangeboden om de kosten te delen, maar ook daarop kreeg ik het antwoord "sorry, ik kan er niks mee" :oneens:

Heel jammer dat het zo gelopen is, maar heb inmiddels een nieuwe Fiesta, waar de USB en ESP wel aanwezig zijn. :grin:

Was je 'm zo zat dat je 'm ingeruild hebt? Dat zal meer redenen gehad hebben dan alleen die USB aansluiting??

De "oude" was uit 2010 en had je gekocht in 2011 toch? En nu?

Precies wat ik twee jaar geleden heb gedaan. Tot nu toe niets te klagen gehad.

Share

• Create New...