Jump to content

Garages En Dealers

Fixion
 Share

Recommended Posts

Zuid-Oost ken ik ook wel ja. Daar hadden wij de bedrijfsauto's voorheen in onderhoud. Ik heb daar niet echt noemenswaardige ervaringen mee. We hoefden de auto's alleen maar te halen en te brengen, en op een of andere manier heb ik er toch een beter gevoel bij als ik de rekening alleen maar hoef te tekenen in plaats van te betalen :mrgreen:

Maar die ik bedoelde is in het Westelijk Havengebied, ben de naam even kwijt....

• Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Nou dan zal ik vanuit de limburgse kant er nog maar even een schepje bovenop doen.

Ik ga altijd naar de Vadah in Weert. Goede service, goed onderhoud en monteurs met verstand. Ook de verkopers zijn er ontzettend aardig. Ondanks dat ze mij niet met m`n nieuwe auto niet konden helpen, blijven ze wel meedenken.

Vadah Roermond daarintegen is sins een paar jaar echt een ramp. De verkopers zijn er arrogant. Je betaald onderedelen die niet vervangen zijn. En de tank van de auto is een stuk leger als toen je hem s`morgens daar achter liet.

Even een voorbeeld.

Bij mijn eerste fiesta diesel kwam ik tot de ontdekking dat deze wel enorm veel kabaal maakte bij het starten. Nu weet ik dat een diesel niet een van de stilste is, maar dat de halve straat uit z`n bed wordt gerammeld leek mij wat overdreven. Aangezien ik nog garantie had, ben ik met deze klacht terug gegaan. Dit was bij de Vadah in Roermond. Ik kreeg gratis een leen auto mee. Nou kat in het bakkie zou je denken. Helaas. De volgende dag kon ik mijn auto weer ophalen. Het probleem was opgelost. Wat het probleem was, konden ze mij niet vertellen.... Hmmm, beetje raar. Na een paar kilometer wist ik ook waarom. Als je het stationar toerental van een diesel op 1200-1500 zet, hoor je inderdaad niets meer rammelen. Weer terug.

Toerental terug leten zetten>>> nog steeds rammelen. Het leek wel of er een doos knikkers in de versnellingsbak lag.

Weer een afspraak gemaakt. Auto gebracht, leenauto mee. Ik dacht dus weer gratis. FOUT. Ik kreeg een benzineslurper mee, maar omdat ik bijna 200 km had gereden moest ik wel ff dokken. Ja hallo, waarom denken jullie dat ik diesel rij???? Ik had de auto al netjes afgetankt ( wat me al een hartverzakking bezorgde bij de pomp), maar ik moest nu toch ook nog de huur voor 2 dagen betalen. Aangezien ik nachtdienst had ging dat niet binnen een dag. Maar als het probleem nu opgelost was..... Nee, ze hadden weer vrolijk het toerental omhoog gezet. Ik kan jullie wel zeggen, ik ben daar bijna ontploft :-( ik heb ze terplekke het stationairtoerental weer terug laten zetten en ze de vriendelijke groeten gegeven. Na al dit gezeur was mijn garantie inmiddels verlopen. Nou dikke pech dus.

Nee, gelukkig zijn er ook nog echt Ford liefhebbers. Via een kennis van mijn schoonvader kwam ik terecht bij de Vadah in Weert, die goede man was daar chef werkplaats. (inmiddels helaas met de vut). Ik kreeg een auto (diesel) mee en ze zouden mij op de hoogte houden. Na drie dagen was het probleem verholpen. Loszittende koppelingsplaten. Ik kon de auto op komen halen. Daar aangekomen maakte ik me al zorgen over de rekening. Die zou wel een torenhoog uit kunnen pakken.... Alweer fout. De rekening was inderdaad torenhoog, maar die ging ik niet betalen. Die stuurden ze naar de Vadah in Roermond! :duim:

Als jij aanklopt met een probleem terwijl je garantie nog loopt, maar als door onkunde, of gewoon niet kunnen repareren de garantie verloopt zonder dat het is opgelost, blijft de garantie voor dat specifieke probleem gewoon doorlopen. Dat gaat dus alleen op als jij het probleem aangeeft als je nog in de garantie zit

• 2 weeks later...

Hmm Ford Zaandam staat erbij. Op zich nog niet eens zo heel slecht, met 6.4 punten. Maar wat me het meest opvalt is de "Betrouwbaarheid bedrijf volgens auto-eigenaar".

Daar krijgt Ford Zaandam 9 punten. Ik weet niet hoe ze daar bij komen, maar ik geef ze hooguit een 5

Guest Solayka

Garages en dealers kunnen gemotiveerd zijn ,en handelen volgens de regel "de klant is koning(in)" .Er zijn er ook waar ze denken "wat de boer niet kent .dat moet hij niet" ,of "hoeveel Euro kan ik die uit de zak kloppen" .

In de regio Zuid Limburg (Maastricht) zijn de mensen vaak veel te goedgelovig als het om info van garages en dealers gaat .De meest opvallende bedrijven van de afgelopen 5 jaar staan compact hieronder beschreven .

--------

Zelf hebben we een aantal jaar geleden een Fiesta mk1 gekocht ,waar we zelf het onderhoud aan doen ,en dat gaat ons nog steeds netjes af .In eerste instantie wilden we de auto in onderhoud geven bij van der Boorn ,een "Autofit" garage ,waarvan toevallig een folder op tafel was blijven liggen .

Diverse keren zijn we bij deze garage naar binnen geweest ,voor verschillende dingen .De reacties bij de receptie vandaan liegen er niet om : De auto was niet bij hun gekocht en de auto was te oud ,dus het onderhoud wilden ze niet doen ,APK ,daarvoor moesten we maar naar Jos Bogman ,nieuwe banden om de sportvelgen laten leggen ,daar hadden ze geen tijd voor .Over klantonvriendelijk gesproken .

Tipje voor Autofit : Autofit ,controleer je partners eens beter ,dit kan nooit de juiste insteek zijn van het service-programma ,zoals jullie dat presenteren .

--------

Tussentijds eens gekeken naar de Subaru van mijn schoonvader ,in onderhoud bij "Mathieu" .De rekening die mijn schoonvader liet zien was ongeveer € 300,-- hoog ,en toch merkte hij niet veel verbetering in het rijden van de auto .Op de rekening stonden vervangen onderdelen ,en de rekening was ,gelijk met de auto ,nog geen dag eerder ,door mijn schoonvader mee terug genomen vanaf de garage .

Bij controle bleek dat :

de bougies NIET vervangen waren ,ze waren net zo vuil en aangeslagen als de bougies die er voor de servicebeurt in gezeten hadden ,de elektrodes waren nagenoeg op ,en de randen van de rubberen bougiedoppen waren al in het keramische gedeelte van de bougies ingebrand .Het ging hier echt om een bijna één cm brede rand zwart ,op bougies van nog geen 10 kilometer jong .

Het luchtfilter was NIET vervangen ,het vuil-grijze luchtfilter zat er nog in ,terwijl het luchtfilter eigenlijk wit/geel zou moeten zijn ,als het tenminste een schoon en nieuw filter was geweest .

Olie en filter stonden op de rekening ,terwijl het oliefilter niet eens los geweest was ,noch de plug om olie af te tappen .Alle rommel die zich in de maanden voor de servicebeurt had vast gekoekt op ,aan en onder de motor zat nog op zijn plek .De aftapplug was niet eens terug te vinden ,en de tekst op het oliefilter was bijna even vuil ,onleesbaar .

De voorbanden trilden tijdens het rijden ,moesten opnieuw gebalanceerd worden ,ook dit was niet gebeurd .Om het trillen te minderen waren de voorbanden (155/70 R13) op overspanning gebracht ,waardoor ze zo hard waren als een stuk metaal ,en alle vering en trilling door de veren en dempers moest worden opgevangen .De licht bolle "wangen" zoals banden normaal horen te hebben ,waren spoorloos en alleen het middelste deel van deze smalle voorbanden raakte het asfalt nog maar .

--------

Een buurman kwam met zijn auto (R19) naar ons toe ,omdat de auto ,sinds een grote beurt bij garage de Jonghe ,veel meer was gaan gebruiken .Het verbruik was gestegen van 1 op 12 (stad) en 1 op 14 (snelweg) ,naar 1 op 6 (stad) en 1 op 8,5 (snelweg) .Bij controle bleek dat in de garage wel onderdelen vervangen waren ,maar niet de juiste onderdelen geplaatst zijn ,en andere delen kapot gedraaid en toch vast gezet .

Luchtfilter : volgens filterhuis 254mm hoog filter ,geplaatst ,133 mm hoog filter .Dit levert dus geen effectieve filtering op ,de lucht komt gewoon om het filter heen de motor in en kan zelfs blijvende motorschade opleveren .

De bougies hebben ,op het standaard motorblok ,een 2 punten verkeerde hittewaarde ,wat problemen voor de verbranding en de warmte-afvoer kan opleveren .

De verdeelkap van de ontsteking is vervangen ,en zo strak vast gedraaid dat de montage-ogen gescheurd zijn ,waardoor de ECU geen stabiele uitlezing van gegevens krijgen kan ,en de motor niet stabiel loopt .

Gelijk met het kapot draaien van deze ogen is de afdichting tussen motor en verdeelkap los gekomen ,waardoor er vocht in de verdeelkap gekomen is ,de rotor en zijcontacten in de verdeelkap aangevreten door vocht ,wat de ontsteking nog minder effectief maakt ,en snellere vervuiling van de motor ,sondes ,katalysator en uitlaatsysteem oplevert .In het ergste geval raakt de ECU overbelast met verkeerde signalen ,en slaat deze over op het noodprogramma ,of helemaal uit .

De bougiekabels hebben een gescheurde isolatie ,waardoor ,zeker met vochtig weer ,de statische elektriciteit ("noorderlicht") over slaat naar andere bougiekabels ,wat op sommige momenten ontsteking laat overslaan naar meerdere cilinders tegelijk .

--------

Bij garage "van der Boorn" zullen ze ons niet zo snel meer zien ,omdat we na ons laatste bezoek aan hen van buren nog de vreemdste verhalen over servicebeurten ,auto-verkoop en garanties hebben gehoord .Daar zouden we bijna een boek over kunnen schrijven met de titel "hoe het NIET moet" .

Bij garage "Mathieu" heeft de manager zelf de auto van mijn schoonvader nogmaals nagekeken ,ervoor gezorgd dat de berekende kosten inderdaad gemaakt werden (alles is alsnog verholpen en vervangen) .Ondertussen heeft mijn schoonvader een nieuwe auto gekocht ,ook bij "Mathieu" ,en er wordt duidelijk samen nagelopen wat er wel en niet nodig is bij elke servicebeurt ,samen met de kosten die dit met zich mee brengt .

Garage "de Jonghe" is voor ons een gesloten boek .Omdat de buurman de problemen met zijn auto al meerdere keren heeft voor gelegd ,en ze er bij garage "de Jonghe" niets aan willen of kunnen veranderen ,nemen wij het onderhoud over ,hebben we voor hem een afspraak voor APK gemaakt bij "onze" garage ,Jos Bogman .

--------

Zo zie je maar weer ,er zijn veel merken auto's .Bij sommige dealers en garages willen ze nog wel helpen ,en geven ze netjes toe wanneer er iets niet juist is gedaan ,of juist niet is gedaan .Bij andere garages en dealers ontkennen ze alles van begin tot eind ,of ze kunnen er niets mee .Dit in de hoop dat je een andere auto bij ze koopt ,en zij ,na verhelpen van de kleine foutjes ,jouw "onbruikbare" auto weer ,prijs flink over de kop ,in de showroom zetten .Denk bijvoorbeeld maar eens aan een Alfa met een motor met tikkende kleppen ."Niets meer aan te doen" zeggen ze dan ,terwijl simpele andere diktes vulplaatjes de motor weer van het tikken kunnen af helpen .

--------

Één garage ,daar zijn wij nog steeds zeer tevreden over ,en dat is Jos Bogman .Ondanks dat ze een merk-dealer en garage zijn ,zijn ze ook bereid ,en hebben ze er de interesse voor ,om auto's van andere merken in onderhoud te nemen .Bij elke garage en dealer werken de mensen net als overal ,om geld te verdienen .Hoe je het ook wendt of keert ,ook al verdienen ze bij Jos Bogman weinig ,of niets ,aan je ,ze zijn nooit te beroerd om je te woord te staan ,of om je te hepen .

--------

Bij garages en dealers helpen ze je beter zodra ze weten dat je zelf ook een en ander van auto's weet .Bij de meeste garages en dealers verdienen ze het grote geld aan de mensen die leken zijn op gebied van auto's en onderhoud ,omdat deze mensen geen vragen zullen stellen ,klakkeloos aannemen dat wat ze wordt verteld juist is ,en dat de kosten niet te voorkomen zijn .

Als je dus naar een garage gaat ,zorg dat je (met hulp van vrienden en/of bekenden) hebt uitgezocht wat er fout zou kunnen zijn ,en hoe hoog de kosten zouden kunnen zijn .Beginnen ze over iets compleet anders ,dan kun je altijd zeggen dat je er nog even over na moet denken ,en de auto mee terug nemen om alles nog een keeertje na te lopen ,en de monteur of dealer te controleren op juiste info (of niet) .

• 2 weeks later...

Even een verslagje. Ben vandaag naar de Ford dealer in waalwijk geweest.Daar heb ik een eerste(20.000 km)beurt laten uit voeren.Ik heb afsproken om 9:00 uur was er zelf netjes op tijd,en ben ook gelijk geholpen.Vroeg meteen of ik er bij mocht blijven was geen probleem.

De monteur kende ik al van de vorige keer (i.v.m.)spiegel die vervangen moest worden en controle beurt.Alles was netjes uitgevoerd!Complimenten!

Toen.......de monteur bijna klaar was ging hij even naar de receptie om de lijst inteleveren.(en daar wordt dan een factuur van gemaakt.)Hij kwam terug naar mij en vroeg of ik nog even tijd had,ik zeg ja... Nou dan wil ik even je auto wassen(ik dacht die is vol tegen de deur op gelopen....) :mrgreen:

(en ook zelfs heeft ie de auto uitgezogen.)

Maar goed het was gewoon service ,echt toppie!!!!!

Kan er werkelijks niets anders van zeggen. :applaus:

En oja ik had eerst opgebeld om te afspraak te maken en natuurlijk te vragen wat het zou kosten ze zeiden 199 euro.

En ik moest betalen 170 euro. :duim:

• 1 month later...

Drie weken terug is mijn Fiesta voor de 40K beurt naar Boerhof in Groningen geweest.

Keurig geholpen en geen bijzonderheden. Totdat Boerhof me vorige week terug belde met de vraag of ik tevreden ben. Kijk, dat kan ik waarderen!

dat doen heel veel dealers... klanttevredenheidsonderzoek... doen wij ook na een paar weekjes of alles idd goed is etc.

Hebben ze bij mij 1 keer gedaan, tot ze er achter kwamen, dat ik kind aan huis ben :mrgreen:

nu vraagt ze het gewoon aan de balie :duim:

ben in arnhem bij ford fikse geweest :oneens: , gewoon geen intersse tonen. kom ik dus ook nooit meer, ben maar weer naar men oude dealer afgezakt. liever een half uur rijden en service dan geen service

• 2 months later...
ben in arnhem bij ford fikse geweest :oneens: , gewoon geen intersse tonen. kom ik dus ook nooit meer, ben maar weer naar men oude dealer afgezakt. liever een half uur rijden en service dan geen service

Of gewoon even naar Martens Zevenaar rijden. Fikse is een beetje te groot geworden. Ze zijn een beetje uit het oog verloren wat echt belangrijk ik als je het mij vraagt.

zou naar van kalmthout badhoevendorp gaan super services gr fastrobbie

Van Kalmthout is een hele goeie dealer organisatie. Zitten in de omgeving van Amsterdam ook nog in Amstelveen en Hoofddorp. Verder vind ik ze bij Sloterdijk ook wel aardig en redelijk goed.

In Amsterdam Zuid-Oost zit ook nog een Ford dealer. Zit bij het knooppunt van de A2 naar de A10, waar je ook die Porsche dealer vanaf de snelweg kan zien

Van Kalmthout is een hele goeie dealer organisatie. Zitten in de omgeving van Amsterdam ook nog in Amstelveen en Hoofddorp. Verder vind ik ze bij Sloterdijk ook wel aardig en redelijk goed.

In Amsterdam Zuid-Oost zit ook nog een Ford dealer. Zit bij het knooppunt van de A2 naar de A10, waar je ook die Porsche dealer vanaf de snelweg kan zien

Ben door die in Sloterdijk ook verwezen naar Zuid-Oost; West zit voorlopig vol. Bedankt voor de tips.

Momenteel heb ik mijn Audi in onderhoud bij een merkloos garagebedrijf, ik kan maar één ding zeggen: TOP, klantvriendelijk, snel en goedkoop. Ze gebruiken gewoon originele onderdelen. Tot nog toe is het onderhoud aan de A4 een stuk goedkoper als het onderhoud aan de Leon die ik eerst had. De Fiesta is nog niet rijdende, maar die ga ik proberen zelf te onderhouden, alleen de APK moet wel door een garage gedaan worden.

Ik woon niet in Amsterdam, maar ten zuiden daarvan, dus een adres en naam doorgeven heeft niet zo gek veel nut, tenzij je 3 kwartier rijden geen probleem vind :)

• 4 weeks later...

ik doe het onderhoud zelf maar als ik eens aprate onderdelen moet hebben ga ik naar ford cosmo te rijssen mijn ervaringen zijn prima. had een spiegel glas en een dopje in de bumper besteld en werd het dopje een betje moeilijk om de bestellen in een korte tijd en toen moest ik nog een code voor de orginele ford radio. omdat ik lang moest wachten op het dopje kreeg ik de code voorniks mee.en ook voor vragen aan de monteurs is geen probleem

Heb mijn Fiesta Mk6.5 bij Ford Fitis Auto in Amersfoort gekocht. Zeer tevreden over de service daar, je bent daar echt een KLANT en geen nummer zoals bij vele andere dealers. Verkoper nam alle tijd om diverse zaken door te nemen etc. Zelfde geld voor Ford Dick Visser in Naarden, waar ik diverse accessoires heb laten inbouwen voor mijn Fiesta (chromen grille, deurgrepen in carrosseriekleur, handreemgreep en leren pookhoes/knop).

Dat hoort bij Ford Amsterdam. Hier heb ik afgelopen oktober mijn feestje gekocht en hij ging 2 weken terug voor zijn 60.000 km beurt. Dit was mijn eerste ervaring bij deze dealer, maar voor zover ik kon zien is alles goed verlopen. Ik ben goed geholpen! Voorlopig dus een goede ervaring erbij.

• 3 weeks later...

Ben kind aan huis bij RJ van Lochem in Neede, heet tegenwoordig Cosmo Auto. Kom er voor onderhoud en (veel) onderdelen.

Vakkundige monteurs, aardige gasten, je mag overal bij zijn en tonen veel interesse in je auto. Behandelen hem ook zogezegd met handschoentjes. Dus niet even er in stappen, flink gas geven om hem de werkplaats in te jagen, maar alles met beleid, papieren op de vloermatjes tegen de vlekken, enzovoort. Voormalig monteur heeft vroeger ook een Puma gehad en komt altijd even kijken hoe mijne erbij staat, en even een praatje maken over vanalles en nogwat. Nooit te beroerd om even tijd te maken voor een of ander, zelfs niet als ik informeer of er nog een bepaald onderdeel te bestellen is waar hij naar moet zoeken.

Word er altijd super geholpen tegen normale prijzen. Qua service krijgen ze van mij een 10 met een griffel. Ging er eens heen omdat ik wat lekkage had onder de vloermat bestuurder. Bleek uiteindelijk een naad te zijn die net niet meer aansloot. Ik stond er al die tijd bij, en het werd voor mn neus met wat kit gefixt. De andere monteur die erbij stond te kijken vond dat het nodig was om mijn goot uit te zuigen omdat er wat bladeren en troep in lag. Dat deed ie er gewoon ff bij, maakt allemaal niks uit. Uiteindelijk kwartiertje arbeidsloon kwijt, en een leuk gesprek en tevreden gevoel rijker.

Maar dan Ford Deventer...

Het begon allemaal wel aardig. Had witte zijknipperlichtenkapjes (3x woordwaarde) gekocht, en was er naar toe gegaan of ze die even wilden monteren omdat ik niet wist hoe het moest. Duurde een kwartiertje, en mocht de auto meenemen onder de noemer service. Nou, dik voor elkaar zou je denken, hier ga ik vaker naar toe.

Weekje later was een koplamp kapot. Ben er toen even snel naar toe gereden om een nieuwe lamp te halen, met de vraag of ze die er ook even in wilden zetten omdat ik de auto pas kort had en weinig tijd had (lange rit voor de boeg diezelfde dag). Nee meneer, is prima, doen we. 20 minuten later werd ik geroepen en werd me de rekening gepresenteerd: 38 euro. Het argument was, dat ze de grille los moesten halen om de lamp er in te kunnen zetten, en ja, da's arbeidsloon! Een dag later in mijn handleiding gekeken, bleek het te gaan om 2 schroefjes. Lekker dan, maar goed dacht ik bij mezelf, weet ik dat voor de volgende keer.

Vervolgens had een tijdje een piep in mn Puma zitten als ik over hobbels/kuilen ging. Monteur reed er 200 meter mee, keert om, stapt uit en meldt me doodleuk dat de schokdempers vervangen moesten worden. Ik loop mee naar binnen en vraag terloops wat dat dan gaat kosten. 217 euro voor beide dempers achter, maar meneer de monteur raadde mij ten sterkste aan om ook voor te laten vervangen i.v.m. de wegligging van de auto. Kan ik me enigzins iets bij voorstellen, maar in totaal zou het over de 400 euro gaan kosten. Best wat geld voor een student kan ik je vertellen.

Toch maar even naar huis gegaan, erover nagedacht en een beetje rondgevraagd. Volgende dag naar een ander autobedrijf gegaan, universeel wel te verstaan, en daar laten kijken. Bleek het slechts een versleten draagarmrubber te zijn, wat uiteindelijk vervangen is voor +- 80 euro. Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat bij mij het nekhaar recht overeind stond. Direct dezelfde dag naar Ford Deventer gereden en daar eens even heel duidelijk gemaakt dat ze een stelletje onvakkundige clowns en oplichters zijn, incluis bedrijfsleider die op de herrie afkwam :).

Sindsdien altijd nog naar Cosmo Auto Neede gegaan voor vanalles. Van afdekdopjes tot (gratis) advies, van centercaps tot onderhoud. Ze bestellen alles voor je, checken alles voor je, een en al klantvriendelijk. Jongedame van het magazijn had eens de verkeerde afdekdopjes besteld. Even gebeld en a la minute de goede besteld, en de andere dopjes kon ik gewoon houden "voor het geval dat". Ook ontvang ik na elke reparatie een brief waarin gevraagd wordt of ik tevreden ben over de geleverde reparatie en service, en zo niet dat ik terug kan komen.

Ik moet er 50km voor rijden om er te komen, maar dat is de peut zeker waard!!!

Share

• Create New...