Jump to content

Garages En Dealers

Fixion
 Share

Recommended Posts

Na al wat enkele dagen over het forum te hebben gestruind, hier en daar wat te hebben gespamt enz enz is me toch ook iets op gevallen.

Overal komen wel verhalen terug van die dealer en garage is klote en die is top.

Nu leek het mij handig en leuk voor de nieuwe mensen om gewoon al die ervaringen te bundelen in 1 topic.

Ik zal vanavond zelf starten met mijn dealer hier, maar moet nu eerst naar de sportschool dus dat komt straks wel.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

• Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik dacht dat er ergens ooit iets in de maak was om dit bij te houden, maar ben dat eigenlijk vergeten. Komt er nog zoiets Michiel, of ben ik in de war met een ander forum?

Maar iig, mijn auto is in onderhoud bij Jan Groot in Wormer, en daar heb ik gewoon helemaal niks op aan te merken :duim:

Ik dacht dat er ergens ooit iets in de maak was om dit bij te houden, maar ben dat eigenlijk vergeten. Komt er nog zoiets Michiel, of ben ik in de war met een ander forum?

Maar iig, mijn auto is in onderhoud bij Jan Groot in Wormer, en daar heb ik gewoon helemaal niks op aan te merken :duim:

Inderdaad, Michiel was bezig allerlei data te verzamelen.

Ik heb de auto in eigen onderhoud :-D maar voor de keuringen etc. gaat deze naar een lokale garage, GEKU in Heerlen.

Verder ben ik zeer tevreden met de service van Ford Bogman, daar ben ik af en toe te vinden voor advies of onderdelen.

Tot slot kan ik twee automaterialen winkels aanraden hier, dat zijn Brezan in Brunssum en Bachaus in Landgraaf. Mocht je ooit hier zijn met pech ;)

Bij Noordegraaf in Hengelo (Ov) is de aftersales ronduit erg slecht. Mijn Sportje heb ik er nieuw gekocht. Na een paar weken bladderde de lak van de dakspoiler (bekend probleem). Noordegraaf weigerde er iets aan te doen onder garantie. Bovendien ging precies één dag na verlopen van de garantie de radio kaduuk. Die heb ik ook gewoon moeten betalen, niks coulance dus...

Martens Zevenaar verdient een dikke pluim, 10 met een griffel. Ik heb wat probleempjes gehad bij de aflevering van de ST. Hij werd afgeleverd met een lekke band en na een poosje bleek de versnellingsbak niet helemaal OK. Dat is allemaal kostenloos, onder garantie vervangen. Bovendien werd ik er erg gastvrij ontvangen en tijdens de 12 weken wachten op aflevering prima op de hoogte gehouden van de voortgang. Ook werden er op mijn verzoek foto's gemaakt van het moment dat de auto van de transportwagen kwam en de aflevering zelf was het feest dat je altijd hoopt dat het wordt. Niets dan hulde. Oja, ik kreeg een nummerplaat met opgelegde letters en een rokerspakket (ik rook niet hoor, maar die aansluiting is handig) cadeau.

Verder heb ik prille en slechte ervaringen met Ford-dealers Fischer in Enschede en Blekkink in Winterswijk. Daar wilden ze namelijk eerst over mijn "financiële situatie" praten voordat er uberhaupt maar over de auto waarvoor ik belangstelling had kon worden gepraat. Kijk, dan weet ik de uitgang razendsnel te vinden. Dat geldt ook voor Schiphorst in Almelo, waar ik na een half uur ronddwalen in de showroom op een kalme maandagochtend nog steeds niet geholpen was. Pas toen ik richting uitgang liep riep er iemand vanachter een balie of ik misschien geholpen kon worden. Even afgezien van het onbeschofte roepen vanachter een balie ben je bij mij dus echt te laat...

Auto in onderhoud bij Hartog en Maarsen in kudelstaart, geen klachten over :)

Paar keer geweest bij Van Kalmhout in Hoofddorp en daar heb ik ook niks over te klagen :P

Van Kalmthout in Hoofddorp ken ik ook. Ik ben er een keertje met panne gestrand met de Sport en prima geholpen. OK, het duurde een beetje lang (de hele middag), maar ik kwam ook plotseling binnenvallen.

Ik heb de auto's in eigen onderhoud, maar ben de laatste tijd ook erg te spreken over Ford Fikse (beide vestgingen in Arnhem) wat onderdelen toevoer betrefd. Het duurt even, maar het komt wel binnen. Onderdelen voor de mk2 hebben ze wel gigantische moeite mee. Volgens de magazijnman bijna niet meer te krijgen.

Romeijn & Van Zanten in Sliedrecht.

Op zich een goede dealer, maar veel geneuzel met sommige dingen. Vooral de start van onze samenwerking was bijzonder slecht te noemen... Dat voorval met de pookzak bijvoorbeeld vond ik echt slecht en mijn interieurpakket natuurlijk wat half geleverd was...

Inmiddels heb ik de Fiesta een jaar, en heb al wat probleempjes gehad die keurig opgelost zijn, pas is me rechterspiegel vervangen omdat deze doorramde bij het op slot doen van de auto. Aangezien hij niet door de deur heen kan ging ie tikken en dus stuk. Deze is vervangen door een exemplaar wat meer herrie maakt, heel fijn... dus binnenkort maar even terug.

Die eeuwige losse armsteun die steeds weer los gaat, ze doen er alles aan, zeggen ze. ze zetten hem ieder ekeer vast, maar hij gaat iedere keer ook weer los. Nu hebben ze hem met andere bouten vastgezet, ben benieuwd.

Maar ik zit er nog steeds ;)

Als iedereen hier nou even massaal post, dan maak ik wel even een topic net zoals het topic over de bekende problemen. Dan zal ik hem rangschikken per provincie bijvoorbeeld, en daarin alle bevindingen van iedereen bijhouden. Zal hem dan ook aanvullen als er nieuwe informatie bijkomt.

Eventueel kan er dan het adres bijzetten, en een linkje naar de website. Is wel weer een leuk projectje

Vink en Evag te Schiedam.

Heb hier persoonlijk hele slechte ervaringen mee.Alles maar dan ook alles is daar verkeerd gegaan.

1: Beurten niet goed uitgevoerd.

2: Onderdelen kapot gemaakt van de auto en dan niet willen vergoeden.

3: Verkeerde reparatie van achteruitversnelling.(Hersteld door Alex bij van Kalmthout)

4: Schijfremmen vervangen maar wagen bleef trillen.Linker schijf bleek verkeerd gemonteerd.(Hersteld door Alex bij van Kalmthout)

5: Draagarmen vervangen en aandrijfassen,terwijl alleen de linkeraandrijfas kapot bleek te zijn.Ze kwamen met de smoes dat ze niet wisten wat het probleem was en dat ze daarom alles maar hadden vervangen.Is niet mijn probleem dat daar een stelletje mongolen rondlopen die hun vak niet goed verstaan.Heb uiteindelijk alleen de Linker aandrijfas +arbeidsloon betaald na vele brieven met Ford Nederland.

6: 2 x Nieuwe bobine (Fiestakwaal doordat ruitensproeiervloeistof op de bobine lekt krijgt de bobine een opdonder en na een tijdje geeft hij de geest)

7: 2x nieuwe Computer (Zie probleem ruitensproeier)

8: Daarna niets willen vergoeden maar blijven volhouden dat dit volgens hun nog nooit eerder was voorgekomen bij dit model Fiesta.Na weer eindeloos briefgeschrijf en heen en weer gebel met Ford Nederland toch bijna alles vergoed gekregen.

9: Stuurbekrachtigings reservoir vervangen wegens lekkage maar lekte net zo hard als daarvoor.(Hersteld door Alex bij van Kalmthout).Rekening doorgestuurd naar Vink en Evag door van Kalmthout.

Ben dan ook op advies van Tom (Soundraiser) overgestapt naar de Ford Dealer in Spijkenisse en moet zeggen dat mijn eerste ervaringen daar positief zijn uitgevallen.

Als iedereen hier nou even massaal post, dan maak ik wel even een topic net zoals het topic over de bekende problemen. Dan zal ik hem rangschikken per provincie bijvoorbeeld, en daarin alle bevindingen van iedereen bijhouden. Zal hem dan ook aanvullen als er nieuwe informatie bijkomt.

Eventueel kan er dan het adres bijzetten, en een linkje naar de website. Is wel weer een leuk projectje

Pfff mij een beetje werk uit handen nemen :P. Dat had ik ook allemaal al in me koppie...

Open Topics zoveel je wilt, voor mijn part een topic per provincie of zelfs per dealer(vestiging) :mrgreen: Dan moet je er wel voor zorgen dat niet alleen negatieve, maar ook de positieve gevallen er bij komen te staan, anders is het meer incident-management dan een goed beeld van een dealer :P

Mocht dat een succes worden, dan fixen we wel een apart subforum Garages & Dealers op het forum, waar we die topics in kwijt kunnen, zoals de bodykits bijvoorbeeld.

Ter inspiratie:

http://www.skodaforum.nl/board/forumdisplay.php?f=35

Heb ik een paar jaar geleden in gang gezet met deze beoordeling:

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=291

Mensen volgen niet helemaal meer het stramien, maar het bevat desondanks nuttige informatie. Slechts af en toe loopt er een draadje uit de hand (want dat risico hou je wel), maar over het algemeen gedraagt men zich redelijk, d.w.z. op de bal en niet op de man.

Ter inspiratie:

http://www.skodaforum.nl/board/forumdisplay.php?f=35

Heb ik een paar jaar geleden in gang gezet met deze beoordeling:

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=291

Mensen volgen niet helemaal meer het stramien, maar het bevat desondanks nuttige informatie. Slechts af en toe loopt er een draadje uit de hand (want dat risico hou je wel), maar over het algemeen gedraagt men zich redelijk, d.w.z. op de bal en niet op de man.

Jammer dat de beoordelingen van dezelfde dealers niet bij elkaar staan, of lijkt dat maar zo. (geneste weergave, staat wel netjes bij elkaar) Zou fijn zijn als je ze allemaal van 1 dealer op 1 plek had. Maar wel een goed inspiratiebron :) Ik ga er zeker even rondkijken hoe ze dat daar verder gedaan hebben :mygod:

Er zijn dus een aantal mogelijkheden als ik het even snel bekijk:

* 1 topic per beoordeling (alles apart dus)

* 1 topic per bedrijf(svestiging)

* 1 topic per provincie

* 1 topic totaal (alles bij elkaar, kan je ook wel zien als 1 topic voor alle provincies)

* 1 topic per bedrijf(svestiging)

Dit is wel de bedoeling op skodaforum.nl, alleen wordt 't helaas niet zo strak gemodereerd. (Maar daar hoef ik me hier toch geen zorgen over te maken? :mrgreen: )

Vind 't wel het overzichtelijkst, elke dealer z'n eigen draadje.

Misschien is het wel mogelijk om een vast stramien (formulier met vaste invulvelden?) als openingspost te nemen, waarna de draad vrij is voor reacties en aanvullingen.

Pluspunten:

- vriendelijke service

- aardige verkopers

- goede inruilprijzen

- tuning-kennis

- goede ingang bij Skoda NL

- kennen hun klanten

Minpunten:

- communicatie over levertijden mag iets beter

- tuning-kennis zou breder in bedrijf (ook bij verkoop) moeten worden belegd en proactiever aangeboden

- werkt niet meer samen met Oettinger en JD

Ervaringen:

Toen de Octavia 4x4 turbo in beeld kwam als origineel alternatief voor de Subaru Impreza WRX, keek ik in eerste instantie rond bij de dealers in de buurt (Lugtstra, Baars, Zenith), maar ook al waren die vriendelijk, hun inruilprijzen voor de Subaru hielden niet over, hun tuning-kennis was beperkt tot nihil (van mijzelf ook destijds, dus dat werkt dan niet echt!) en enkele van hen kwamen een afspraak helaas niet na.

Toen ben ik toch maar bij Š-Point binnengestapt, de grootste Skoda-dealer van Nederland, onderdeel van de A-Point Groep en nauw verbonden aan Pon. Gezien mijn slechte ervaringen met A-Point (de nogal botte en ongeinteresseerde overburen van VW) vreesde ik het ergste. Maar ik trof er een uiterst aimabele en behulpzame verkoper, die toegaf dat hij ook niet alles wist, maar wel wilde helpen en bovendien een erg gunstige prijs bood voor de Subaru. Geen gladde praatjes, maar interesse tonen en gewoon zeggen waar 't op staat. Ook het tuning-vriendelijke beleid (toen nog niet via Pon/Abt, maar zelfstandig via Oettinger) sprak tot de verbeelding: ze hadden snel in de gaten wat ik in gedachten had.

Sinds de bestelling is de service vriendelijk gebleven, ook door de receptie en de werkplaats. Ze kennen me er en doen kleine klusjes er gratis bij. Meermaals te horen gekregen dat ze mijn idee van een getunede 4x4 turbo daarna nog meermaals hebben verkocht aan mensen die voor een RS binnenkwamen. Beurt en één garantievervanging gingen vlekkeloos.

Weinig minpunten, behalve misschien het feit dat de tuning-kennis nu is geconcentreerd in één persoon, de chef werkplaats. Maar als die op vakantie is of hij is druk bezig, dan is er niemand met antwoord op specifieke vragen, terwijl ze toch genoeg 'snelle' klanten hebben. En omdat hij geen verkoper is, zal hij ook niet van nature met je meedenken of zelf andere oplossingen voorstellen. Dat is soms even duwen en trekken! Verder jammer dat ze nu echt alleen de garantietuning van Abt verkopen en niet meer zakendoen met leuke alternatieven als Oettinger en JD. Maar goed, zou ook gek zijn als een hoofddealer zijn eigen weg volgt.

Aanbevelenswaardig: jazeker.

Pluspunten, minpunten, ervaring en aanbevelenswaardig (ja/nee) lijkt me een aardig begin toch?

Moeten we dan ook nog onderscheid maken in een beoordeling van diverse punten? Het lijkt me dat je het kopen van een auto toch op andere punten beoordeelt dan bijvoorbeeld een reparatie van een ruitenwisser.

Ik heb de auto's in eigen onderhoud, maar ben de laatste tijd ook erg te spreken over Ford Fikse (beide vestgingen in Arnhem) wat onderdelen toevoer betrefd. Het duurt even, maar het komt wel binnen. Onderdelen voor de mk2 hebben ze wel gigantische moeite mee. Volgens de magazijnman bijna niet meer te krijgen.

Voor onderdelen is Fikse Arnhem misschien goed, dat kan ik niet beoordelen. Voor het aanschaffen van een nieuwe auto moet je er niet zijn, want een goede deal krijg je er niet. Ze geven veel te weinig voor je inruiler (m'n Sportje voor de ST). Op een inruilwaarde van rond 5.000,- scheelde het ruim 1.000,-. Dat vind ik erg veel. Fikse heeft een schitterend nieuw pand aan het Velperbroekcircuit, maar daar hoef je toch niet aan mee te betalen als klant? Overigens kon de verkoper op het sociale vlak ook wel een cursusje gebruiken, 'if you catch my drift'.

Toen ze nog in het oude pand zaten zijn we er geweest voor een gebruikte Focus. Ook toen kregen we niet echt een goede deal aangeboden, maar er werd wel moeite gedaan om aan onze wensen tegemoet te komen. Die verkoper was ook wat 'handiger'.

Ik kreeg wel een prima deal aangeboden bij RJ van Lochem in Doetinchem voor m'n Sportje, alleen scheelde het zo weinig met Martens dat ik vanwege de locatie toch voor de laatste heb gekozen. Daar heb ik gezien de gebreken aan de auto achteraf natuurlijk geen spijt van gehad.

Voor goede deals ga je ook NIET naar Jurrius in Dieren. Ze geven je wel aardige complimenten over je inruiler (m'n Sportje in dit geval), dat 'ie er prima uitziet en zo, maar boter bij de vis krijg je er bepaald niet. Ze willen er wel graag je naam en adres hebben viel me op.

Oja, goede deals vind je ook niet bij Stuart in Elst (Gld). Bovendien word je er niet erg netjes behandeld als je een Opel Astra (1992) wilt inruilen voor een tweedehands Focus. 't Kwam er eigenlijk op neer dat de Opel maar naar de sloop moest. Nou was 't ook niet echt een beauty meer, maar dat doe je gewoon niet lijkt me, als verkoper.

Mijn Ford-dealer is Iriks in Steenbergen.Hier ben ik er goed over te spreken,de service is echt super.

Misschien niet de goedkoopste maar wel goed.

Datzelfde heb ik met P van de Ven in Oirschot :) In de hoofdvestigingen van Pvdven is het minder, maar Oirschot is nog lekker kleinschalig en ze hebben ook tussendoor effe tijd voor allerlei kleine zooi :)

Mijn Ford-dealer is Iriks in Steenbergen.Hier ben ik er goed over te spreken,de service is echt super.

Misschien niet de goedkoopste maar wel goed.

Dat kan ik beamen. Onze focus hebben we daar ook gekocht. Omdat de beurt pas in december nodig was en we de auto in augustus gekocht kregen we de beurt in december gratis. Zowel verkoop (paar puntjes die ik tegenkwam tijdens de testrit waren bij levering goed verholpen) en aftersales (de beurt en de reparatie (andere software wegens slecht starten met koud weer)) waren zeer goed.

Over Ford Adria (Goes, Zierikzee) ben ik minder tevreden. Hoorde bij de Fiesta (mk6) telkens een klein rammeltje, hebben ze er nooit weten uit te halen. Maar beurten e.d. zijn overigens altijd wel redelijk netjes uitgevoerd.

Ik heb mijn fiesta rally in Waalwijk gekocht en ook in onderhoud. Niets tot nu toe op aan te merken.Bijna een jaar oud.Dan eerste beurt ik zorg dan dat ik van te voren een afspraak maak.En dat ik dus wil wachten op de auto(dit moeten ze doen)Daarbij als ik daar ben zal ik ook vragen dat ik wil zien wat er aan gedaan wordt.Dit zullen ze ook moeten doen.(ik ben zelf 3 jaar auto monteur geweest heb veel meegemaakt gehoord en gezien!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit klinkt heel onzeker,maar ik kan zeggen als dit is gebeurd rij ik met zekerheid in mijn auto en weet ik zeker dat alles na behoren is uit gevoerd en dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :duim:

Ik zal hier ook maar wat van mijn dealer ervaringen neerzetten.

De vorige eigenaar heeft de Fiesta gekocht bij Ford Zaandam, hier weet ik dus verder niets van. Ik heb na 1,5 jaar de eerste onderhoudsbeurt laten doen bij Ford-Krommenie, deze vallen onder Ford-Zaandam. Ik werd niet echt vriendelijk geholpen, maar verder was op de beurt in de eerste instantie niks aan te merken. Kom tenslotte niet voor de gezelligheid, maar voor de service. Omdat ik de radio wilde vervangen moest ik voor onderdelen naar de hoofdvestiging in Zaandam. Hier werd ik ook niet vriendelijk geholpen. Na een half uur in de showroom te hebben gelopen heb ik zelf maar hulp gevraagd, maar de medewerker nam niet eens de moeite om op te staan en achter zijn computer vandaan te komen. Maar hij was snel klaar, ik moest niet in de showroom zijn, maar in de werkplaats een paar straten verderop. Ik dus daarheen, en werd daar voor de verandering wel netjes, vriendelijk en beleefd geholpen. Uitleg werd netjes gegeven, en met een aantal printjes van de TIS, voorzien van onderdeelnummers en tekeningen ging ik weer weg. Wel werd me afgeraden zelf aan die radio te beginnen omdat het te veel werk was en alleen voor de werkplaats. Omdat ik zelf wel enige handigheid heb ben ik hier zelf aan begonnen. Paar maanden later, vocht in de achterlichtunit, net na de garantie. Ik naar Ford Krommenie, welliswaar weer niet aardig, maar goed geholpen. Ondanks dat de garantie was verlopen werd dit onderdeel kostenloos vervangen, geen coulanceregeling, maar gewoon gratis. Dat noem ik service. De unit werd geplaatst door een leerling monteur. Ik bleef even meekijken. Onder die lichtunit zat allemaal groene aanslag, wat werd weggepoetst met een papieren doekje. Vervolgens begon hij de halve zijkant van de auto schoon te poetsen, met een papieren doekje, zonder sop of water, hoe krijg je zo snel mogelijk krassen, dat snapt een kind. Ik dus vriendelijk verzocht daarmee te stoppen, wassen doe ik zelf wel, maar dit maakte niet echt een nette indruk. Alles verder wel geregeld, dacht ik, tot ik 1,5 maand later werd gebeld met het verzoek de rekening alnog te betalen, niet dus, want het was garantie werd mij verteld. Een heleboel telefoontjes, en een klachtenbrief naar Ford Nederland later wees uit dat ik toch echt moest betalen. Na nog een paar telefoontjes ben ik uiteindelijk uitgekomen bij het onderdelenmagazijn in Zaandam, welke mijn rekening betaald hebben.

Verder ben ik nog een paar keer in de werkplaats en de showroom in Zaandam geweest, waar ik elke keer wel netjes werd geholpen, maar steeds door medewerkers die gewoon zaten af te wachten tot ze weer naar huis konden, en duidelijk geen zin hadden om een klant te helpen. Ze hielpen wel, en op zich ook wel netjes, maar ik voelde me bijna bezwaard om hun tijd te verdoen. Enige uitzondering is meerdere keren het onderdelenmagazijn gebleken, hier zijn ze gewoon vriendelijk en netjes.

Later ben ik nog eens bij Ford in Amsterdam Westpoort geweest. Aardige mensen en goede service. Hier komen we ook regelmatig met de auto's van de baas, en heb ik totaal geen minpunten over.

Na een tijdje ben ik op aanraden van kenissen, en dit forum bij Jan Groot terecht gekomen, waar mijn auto nu al weer een paar jaar in onderhoud is. Hier weten ze nog wat klantenbinding is, ze willen alles voor je doen, zijn ontzettend aardig en weten waar ze over praten. Dit is pas een bedrijf waar ze weten wat service is. Je betaald misschien soms wat meer, maar service mag wat mij betreft best wel een prijs hebben.

Conclusie, ik kom dus niet meer bij Ford Zaandam of Krommenie, ookal zitten ze in Krommenie bij mij om de hoek, ik rij liever iets verder door naar Wormer. Heb al diverse verhalen gehoord over Zaandam, slechte service, wel betalen voor dingen die niet zijn gedaan, schades achteraf die er volgens de dealer al op zaten, dat soort dingen.

Later ben ik nog eens bij Ford in Amsterdam Westpoort geweest. Aardige mensen en goede service. Hier komen we ook regelmatig met de auto's van de baas, en heb ik totaal geen minpunten over.

Oja, Ford Amsterdam ken ik ook, geen adres voor goede deals. Ik heb een poos in Abcoude gewoond, dus dan is Ford Asd in Zuidoost wel dichtbij. We schrijven 1998. Ik wilde mijn mk.2 daar inruilen voor een Mk.4 1.3i 16v Techno, uit 1996, ca. 40.000km op de teller, stratos blue. Auto was kennelijk nèt binnen, want onder de motorkap stikte het van allerlei berkenzooi, inclusief allerlei takjes. Bovendien zaten er een flink aantal grote en kleine krassen op en toch moest 'ie ik meen ƒ.22.000,- opbrengen. Voor m'n Mk.2 kreeg ik ƒ.3.000,- terug. Bij Ford Noordegraaf in Hengelo kreeg ik toen een betere deal. Daar stond een stratos blue 1.3i 16v Techno uit 1997 met 27.000km op de teller, voor ƒ.24.000,-. Voor de Mk.2 kreeg ik daar ƒ.6.000,- terug! Dus voor ongeveer dezelfde prijs had ik dezelfde maar een jaar nieuwere auto die er bovendien spik en span uitzag. Alleen toch weer een leugentje van Noordegraaf. De verkoper beweerde namelijk dat het een demo-auto was geweest. Gezien de km's twijfelde ik daar al aan en helemaal duidelijk werd het toen uit het boekje nog heel vaag het adres van Budget terug te vinden was. Jammer. Was wel een hele fijne auto, veel plezier van gehad en absoluut GEEN problemen. In 3jr 100.000km mee gereden.

Share

• Create New...