Jump to content
Fiestaclub.nl
Fixion

Project Blue Monday

Recommended Posts

Jaja, het is er van gekomen, vanaf vandaag is het een echt project.

Heb vandaag een hele reeks foto's genomen zoals de auto nog orgineel is. En er wordt afgesloten met een plaatje waar de Fiesta op de brug staat, iets wat nog vaak gaat gebeuren.

Maar goed de foto's van vandaag, ze zijn genomen met een telefoon, want kwam er achter dat de camera nog bij me vriendin lag.

Afbeelding408.jpg

Het simpele motorblokje, maar wel lekker zuini1g.

Afbeelding410.jpg

Afbeelding411.jpg

Afbeelding412.jpg

Afbeelding413.jpg

SPM_A0014.jpg

SPM_A0015.jpg

Afbeelding414.jpg

Afbeelding415.jpg

Afbeelding416.jpg

Afbeelding417.jpg

Hier op de achtergrond de kerncentrale Borsele. Jah daar kan je inderdaad vrij dichtbij komen.

Afbeelding418.jpg

Draai je het plaatje om, dan kijk je rechtstreeks uit op de Oosterschelde, waar net een vrachtschip langs kwam gevaren.

SPM_A0010.jpg

En hier staat ie dan netjes op de brug, zojuist een stuk van de uitlaat afgehaald, en was toen bezig met nieuw sierstukje er op te monteren. Ziet er mooi uit, en klinkt niet irritant.

Ben benieuwd naar de reacties.

Ziet er nog netjes uit! Valt het mee met de roest enzo?

Ben erg benieuwd wat je plannen zijn.

Zal je vast nog wel eens tegenkomen, gezien ik ook in de omgeving van Goes woon. ;)

Roest ?? deze modellen hebben geen roest...ja de uitlaat ;)

mooie foto's succes met je project

Roest is totaal niet aanwezig, dat is toen ie op de brug stond gelijk geinspecteerd behalve de uitlaat jah ;).

Het enige probleem er mee is, en dat is een bekende, is dat de slang vanaf de radiator met koelvloeistof lekt (althans een pietsie). Daar is nog niks aangedaan, want als ik die wil vervangen, dan knal ik er gewoon gelijk een samco slang op.

En Pim, tis even wachten op jou metertjes :P.

Vanmiddag ga ik even de witte blinkers bestellen, en oranje lichtjes halen.

Roest ?? deze modellen hebben geen roest...ja de uitlaat ;)

mooie foto's succes met je project

Geen roest?? Ze roesten misschien niet zo heel erg, maar roesten doen ze zeker net zoals alle andere Ford modellen!!

Als je geen roest wilt hebben, moet je geen Ford kopen. Simpel als dat :grin:

Vandaag het laatste metertje binnen gekregen.

Helaas regende het vandaag dus kon de sticker er niet meer op zetten. Wat natuurlijk overigens wel zo snel mogelijk gebeurt.

IMG_0293.JPG

Met een beetje geluk is er volgende week tijd om het allemaal in te bouwen. Behuizing komt er nog aan, maar goed dat is bijzaak :P

Ik zie dat alles goed is aangekomen :) Ik had geen piepschuim meer om het doosje op te vullen, dus moest het even doen met een vakbondsblaadje :mrgreen:

Geen roest?? Ze roesten misschien niet zo heel erg, maar roesten doen ze zeker net zoals alle andere Ford modellen!!

Als je geen roest wilt hebben, moet je geen Ford kopen. Simpel als dat :grin:

waar roesten ze dan....dan kan ik er voortaan op letten op me werk..

Onder de deurrubbers en dan met name onderlangs (in het midden en achter in de hoek), bij het kofferbak slot, onder het rubber van de kofferbak (onderlangs) en soms ook aan de spatbordranden.

Onder de deurrubbers en dan met name onderlangs (in het midden en achter in de hoek), bij het kofferbak slot, onder het rubber van de kofferbak (onderlangs) en soms ook aan de spatbordranden.

En om aan te vullen, aan de onderkant van de motorkap. Waarschijnlijk zijn de randen van de motorkap niet goed gekit. Dat is bij die van mij iig, ik heb al een nieuw kapje liggen ;)

Vanavond na werk, de sticker er opgeplakt. :) We gaan nu door het leven als herkenbare Fiestclub.nl members.

IMG_0294.jpg

Vandaag de put in me vooruit laten maken bij Carglass.

Afbeelding420.jpg

Ook erachter gekomen dat een achterlicht het niet meer doet, dus nieuw lampje ingeschroeft, dus morgen even een nieuwe halen. Ook ga ik de nummerplaathouder veranderen, zodat ik geen reclame rij voor een Ford-dealer waar de auto vandaan komt.

Gisteravond even naar Eindhoven op en neer geweest. Kwart voor 7 vertrokken, en was 11 uur weer thuis :). Even een half uur met Fiesta2000 gepraat en toen de velgen ingeladen en richting huis vertrokken.

Hier zijn ze dan :) :

Zo heb ik ze gisteravond laat dus even netjes neer gelegd, aangezien de rest van het huis al lag te pitten.

IMG_0322.jpg

En zo heb ik ze zojuist helemaal netjes opgeruimd. Netjes opgestapeld in doeken liggen ze te wachten voor montage. Dit gaat helaas nog even duren, aangezien ik ook gelijk andere plannen heb als de velgen er af liggen. Maar goed daar gaat wat meer tijd in zitten, en dat heb ik voorlopig nog niet.

IMG_0323.jpg

Mooie velgen man! Die zie je niet veel! :kwijl:;)

Succes met monteren tzt. Ben erg benieuwd hoe het zal staan! 8)

Vandaag aan de klus geweest. Heb een Sparco pedalenset gemonteerd en de oplettende kijker zal weten waar ie vandaan komt {angel}.

Situatie eerst:

IMG_0338.jpg

En na 2 uurtjes klussen (wat is dat gaten boren irritant, zeker met verschillende materialen en constructies.)

IMG_0339.jpg

Daarna kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en heb ik 1 van de velgen onder de doeken vandaan gehaald en eens voor een achterwiel gerold om een beetje indruk te krijgen.

IMG_0342.jpg

Toen nog even de auto gewassen, en samen met broertje op stap gegaan om een paar mooie foto's te maken. Waarvan ik er nu even 1tje post. De rest zal nog komen, maar daar moet nog 1 en ander aan gemodificeerd worden. (bv de fotograaf en andere ongewenste spiegelingen weg).

IMG_0343.jpg

Nou dat was het voor deze keer maar weer. Interieur verlichting staat op stapel om te bestellen. En morgen even een verkleinde atenne halen.

Ziet er goed uit. Als ik jou was zou ik de velgen gewoon lekker monteren.

Is een half uurtje werk ofzo, en tegen de tijd dat ze er weer afmoeten is dat toch ook zo gedaan?

Ik zou ze er ook gewoon onder doen hoor.. Je hebt ze er zo onder en als ze eraf moeten, ben je ook zo klaar.. :) Gewoon doen.. Rijd je nog een stukje trotser rond ! :D Gegarandeerd, erg mooie velgen hoor.. !

Ziet er goed uit zo die pedalen! :duim:

...en ja... 't is inderdaad effe klooien om de gaatjes te boren, vooral bij het rempedaal, en de moertjes vast te krijgen... :wacko:

De wielen komen overigens er goed uit bij de kleur van je Fiesta. Gaat helemaal goed komen! ;)