Jump to content
Fiestaclub.nl
Fixion

Project Blue Monday

Recommended Posts

Vandaag tijdens het wassen een vervelende constatering gedaan. De stootstrip op het rechter zijportier begint los te laten. Nu kunnen we van het onaangenaame iets aangenaams maken, maar daar heb ik wel wat voor info nodig. De zij strippen, zitten die alleen vast met een plakstrip of zitten die ook nog ergens mechanisch vast met een schroef ofzo? Want als dat eerste het geval is, dan ga ik ze er volgende week gewoon afhalen.

Vandaag ook nog eens even de gril gerepareerd, want die had ik verknald bij het loshalen. Irritante lipjes.

En ik heb nog een vraag. Straks als me velgen er onder gaan dan komen de klauwen en de trommels te voorschijn. Nu ga ik deze offcourse netjes een kleurtje geven omdat het er anders niet uit ziet. Nu zit ik te twijfelen tussen Zwart of Antraciet. Zwart is opzich mooi, maar weer zo standaard. Antraciet is erg netjes maar brengt meer werk mee, en is duurder. Graag eens jullie mening.

Vandaag tijdens het wassen een vervelende constatering gedaan. De stootstrip op het rechter zijportier begint los te laten. Nu kunnen we van het onaangenaame iets aangenaams maken, maar daar heb ik wel wat voor info nodig. De zij strippen, zitten die alleen vast met een plakstrip of zitten die ook nog ergens mechanisch vast met een schroef ofzo? Want als dat eerste het geval is, dan ga ik ze er volgende week gewoon afhalen.

Bij mij (mk4) zaten ze er op gelijmd, ff fohnen (niet te warm, dan verbrand je de lak) en eraf halen. daarna goed poetsen...

Dit laatste heb ik bij mij niet gedaan omdat hij toch gespoten werd, maar met peotsen moet je volgens mij de plekken wel weg krijgen.

Ik denk dat bij de mk5 de strips ook enkel gelijmd zitten, maar 100% zeker weten doe ik het niet...

Verder denk ik dat antraciet niet eens op valt, achter je wiel zit toch schaduw en remstof maakt antraciet weer donkerder, zou gewoon lekker makkelijk zwart maken....

Haal bij een verwarmings of kachel zaak een spuitbus kachelverf. Is hittebestendig, droog in een paar minuten, kost een tientje voor een spuitbus, en in verschillende kleuren zwart en antraciet te krijgen

Mijn remtrommel achter

Voor:

Trommel1.jpg

Na:

Trommel4.jpg

Ik ga het bij de nieuwe Fiesta uit voorzorg gelijk doen als ik hem heb

dat ziet er netjes uit niels !

Heb ik ruim 2 jaar terug al gedaan hoor, maar het is zo gebeurd, en kost bijna niks.

De verf is heel snel droog, dus dat is makkelijk als je beide kanten moet doen. Na een uurtje zet je de velgen er weer tegenaan en kan je de andere kant doen

Jah oké. Leuk zo'n spuitbus... maar voor de klauwen moet ik ze dan wel demonteren. Anders worden er ook nog andere dingen mee gespoten ;).

Maar goed zit al een beetje rond te kijken waar ik iets leuks kan vinden.

Zo... vanavond weer het een en ander gebeurd.

:cheerlie::cheerlie::cheerlie::cheerlie: De nieuwe velgen liggen er onder, en de remmen hebben een mooie glanzende zwarte kleur gekregen. :cheerlie::cheerlie::cheerlie::cheerlie:

Ik zal morgen ochtend nog wat foto's ervan posten.

Ook hebben we even de audio gechecked. Helaas was het maar 13 cm anders had er nu een mooi Ground Zero composetje ingezeten. Wat me verder opviel was de rare bevestiging, maar daar morgen meer over.

Eerst maar es slapen.

Hier dan de beloofde foto's.

IMG_0382.JPG

Hup wieldoppen eraf en de moeren eraf.

IMG_0385.JPG

De veroeste klauwen en trommels opschuren, poetsen en schoonmaken.

IMG_0388.JPG

Eerste laag verf op de klauwen. Wat trouwens echt super spul is. Op de foto ziet het er niet zo mooi uit, maar het is een diepzwarte heldere kleur.

IMG_0392.JPG

Zo de nieuwe velgen er op aan het zetten. Lang leven de moersleutel op luchtdruk en de momentsleutel :cheerlie:

IMG_0395.JPG

En dit is hem dan met z'n nieuwe schoenen :cheerlie: Ben er echt heel blij mee :)

Wanneer de volgende update is weet ik nog niet, maar het zal te maken hebben met of interieur verlichting of met audio.

Ik was van plan om de trommels achter zwart te maken (met kachel verf) en de voor klauwen rood. (Moet dan wel later nog nieuwe velgen....

Zeker aangezien ik al 1 wieldop ben verloren :? (De banden zijn nu nog te nieuw om andere velgen uit te gaan zoeken)

Ziet er erg goed uit zo.... 8-):applaus:8-)

Top! Ziet er erg netjes uit :duim:

Misschien nog een paar cm naar beneden voor het mooie?

Ziet er goed uit Fixion! :duim::)

Die wielen komen erg mooi uit met de kleur van je Fiesta! 8)

Misschien nog een paar cm naar beneden voor het mooie?

Zou 'em idd ook niet verkeerd staan! ;)

Nogmaals veel plezier ermee! :)

Grote terugval. De Fiesta is door me vriendin in de vangrail geparkeerd. Zie dit topic: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=10051

Morgenochtend langs schade-expert van het herstel bedrijf, aangezien die er vandaag niet was.

Wel zijn vandaag me verloop ringen binnengekomen voor me speakers. Tnx voor dat Fiesta2000 :).

Hopelijk is volgende week vrijdag de Fiesta al gemaakt, zodat de speakers er in kunnen worden gezet.

Grote terugval. De Fiesta is door me vriendin in de vangrail geparkeerd. Zie dit topic: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=10051

Morgenochtend langs schade-expert van het herstel bedrijf, aangezien die er vandaag niet was.

Wel zijn vandaag me verloop ringen binnengekomen voor me speakers. Tnx voor dat Fiesta2000 :).

Hopelijk is volgende week vrijdag de Fiesta al gemaakt, zodat de speakers er in kunnen worden gezet.

Auw.. what happend ? (ja, je vriendin reed hem de vangrail in, maar waarom? neem aan dat ze het niet express deed!

Weet ze niet... is een zwart gat. Maar ik denk door combinatie van vermoeidheid (laatste week van scriptie, dus lange dagen kort nachten) en een schrikreactie, van iets.

Maar goed, hij wordt nu gefixed voor het luttele bedrag van 2500 euro (lang leve de verzekering :cheerlie:), en tijdelijk eigenaar van een Honda Jazz.

You're welcome en goed om te horen dat ze zijn aangekomen! :duim:

Mocht je nog wat meer info nodig hebben over het plaatsen van de ringen ed. laat het me dan maar even weten... ;)

Succes! :)

Weet ze niet... is een zwart gat. Maar ik denk door combinatie van vermoeidheid (laatste week van scriptie, dus lange dagen kort nachten) en een schrikreactie, van iets.

Zou verboden moeten worden, dat scholen dergelijke stress niveau's op leerlingen leggen. :-(

Heb (helaas) het te vaak gezien en zelfs meegemaakt, hoe 'kinderen' kapot gaan. Alleen maar omdat ze een weekje ziek waren of de druk ze teveel werd voor eventjes. En school die lekker doorjammert dat ze dan maar 'harder' moeten werken om alles in te halen! :oneens:

grom!, hap!, bijt!, grmbl..

Anywayz, wens je vriendin succes! En hoop dat ze wat beter slaapt de komende tijd ;)