Jump to content
Fiestaclub.nl
Michiel

Milltek Sport

Recommended Posts

Milltek Sport maakt een van de beste uitlaatsystemen voor de Fiesta en is erg populair onder clubleden vanwege het mooie geluid. Leuk bijkomend effect is de imposante vermogensstijging die met de complete lijn te behalen is.

1. Uitlaatspruitstuk 4-1

Deze vervangt het originele spruitstuk door een spaghettispruitstuk.

2. Flexibele pijp

Deze vervangt het nogal vernauwende deel over de as. Deze wordt gebruikt met het originele spruitstuk en is niet nodig bij het 4-1 spruitstuk. Pijpdiameter 60mm.

3. Hi-Flow Sportkatalysator

Voor gebruik met het 4-1 uitlaatspruitstuk. Pijpdiameter 60mm.

4. De-Cat

Voor gebruik met origineel of 4-1 uitlaatspruitstuk. Deze zorgt er wel voor dat het Check Motor-lampje gaat branden op je dashboard. Gebruik de Hi-Flow Sportkat in plaats van de De-Cat als je dat wilt voorkomen. Pijpdiameter 60mm.

5. Cat-back uitlaatlijn (non-resonated)

Volledige lijn vanaf de katalysator. Voorzien van 90mm eindstuk. De non-resonated versie klinkt luider dan de resonated versie. Pijpdiameter 60mm.

6. Cat-back uitlaatlijn (resonated)

Volledige lijn vanaf de katalysator. Voorzien van 90mm eindstuk. De resonated versie klinkt minder luid dan de non-resonated versie. Pijpdiameter 60mm.

Website

Te koop bij:

Groot Motorsport

Papiermakerstraat 5

1531 NA Wormer

T: +31-75-6425056

E: info@grootmotorsport.nl

Milltek Sport maakt een van de beste uitlaatsystemen voor de Fiesta en is erg populair onder clubleden vanwege het mooie geluid. Leuk bijkomend effect is de imposante vermogensstijging die met de complete lijn te behalen is.

5. Cat-back uitlaatlijn (non-resonated)

Volledige lijn vanaf de katalysator. Voorzien van 90mm eindstuk. De non-resonated versie klinkt luider dan de resonated versie. Pijpdiameter 60mm.

6. Cat-back uitlaatlijn (resonated)

Volledige lijn vanaf de katalysator. Voorzien van 90mm eindstuk. De resonated versie klinkt luider dan de non-resonated versie. Pijpdiameter 60mm.

zeer knappe uitleg enkel een schoonheidsfoutje ;-)

Yep, ik zie 't nu. Maar bij Pumaspeed is-ie nog gewoon te bestellen:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=150

Met een bijpassende de-cat en sportkat:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=149

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=176

Dus misschien toch maar erbij zetten?

Ik kan jullie er misschien nog wel wat oververtellen.

Milltek vond de 4-2-1 niet genoeg verschillen van de 4-1. Daardoor werd het te duur om en een appart spruitstuk 4-2-1 te maken en een bijbehoorend high-flow sportcat. De sportcat is ook niet meer leverbaar!!

Stel nou dat iemand die nog ergens tegen laat het mij dan even weten.

Ik zie dat de 4-1 een geïntegreerde flexi heeft, in tegenstelling tot de 4-2-1. Dus als je eerst hebt gekozen voor alleen een flexi plus catback, om de kosten wat te spreiden, dan zit je later dus met een desinvestering als je het 4-1-spruitstuk koopt.

Tenzij je dan zo'n 4-2-1 nog op de kop kan tikken via Pumaspeed.

Hou er dan wel rekening mee dat als je de 4-2-1 koopt dat hij niet op je Cat-vervanger/Sportcat past.

Er zit wat afstand verschil in de Cat-vervanger/Sportcat de 4-2-1 is komt namelijk een stuk verder uit dan de 4-1

Maar dat Hessel daar de Hessel verloopstukjes voor leverd :mrgreen:

Jah die Hessel toch... wat zouden we zonder hem moeten

Hallo

Ik had een vraag zijn de uitlaten van milltek redelijk stil als je constante snelheden rijdt . of is het een herrie schoppertje meer. Ik wil niet veel aan me st veranderen maar las bij pumaspeed over die flexipijp. werkt dat of is het meer een fabeltje? Als milltek stil is bij constant rijden van een snelheid . waar kan ik dan het beste voor gaan . scheelt mij een hoop uitproberen . en wat kost het ongeveer dan in euro's . Zelf had ik al een prijs opgevraagd zonder manifold bij eps daar zat ik rond de 1475 euro ( was met sportcat erbij pijp en je twee dempers) . En wat voor demping material gebruiken ze bij milltek staalwol? of ander soort materiaal?

Hoop dat iemand beetje raad kan geven over milltek voordat ik iets ga kopen waar ik goed spijt van ga krijgen .

Pfff, 1500 euro voor een uitlaat. Zou voor mij dan nog erg lang sparen worden eer dat ik dat geld "over" heb.

1500 is wel iets teveel van het goeie.

Mocht je het echt puur voor het geluid doen dan zou ik de uitlaat met middendemper vervanger gaan halen. Dan weet je zeker dat je het heel beschaafd houdt.

Wil je ook wat extra peekaas dan kan je de volledige lijn nemen. Dit brengt natuurlijk meer geluid met zich mee.

Maar de milltek uitlaat is gewoon stil op constante snelheid en is zeker geen herrie maker.

Je hebt tegenwoordig 2 versies.

de non resonated

en resonated voor wat minder geluid.

Spijt zul je zeker! niet krijgen.

bedankt .

maar die kit's bij pumaspeed hebben niet die tweede demper. of hebben ze nog meer kits? kosten om zo'n kit aan teschaffen als ik hem in nederland koop 1000? of wat meer .Had als zitten kijken bij pumaspeed of ze paypal gebruiken maar kon het niet zo snel zien . Weet jij dat toevallig mischien?

Vergeet niet dat EPS alles custom made maakt, dit alles met een levenslange garantie.

Ik was voor het aanpassen van mijn uitlaat ( een bocht in een bestaand syteem ) 500 euro kwijt. ( dus ook niet gedaan ).. kosten waren hoger dan de gehele miltekk RVS uitlaat

bedankt .

maar die kit's bij pumaspeed hebben niet die tweede demper. of hebben ze nog meer kits? kosten om zo'n kit aan teschaffen als ik hem in nederland koop 1000? of wat meer .Had als zitten kijken bij pumaspeed of ze paypal gebruiken maar kon het niet zo snel zien . Weet jij dat toevallig mischien?

Check mijn onderschrift :)

Google eens op marron performance!

Netjes en geluid heb je ene filmpje waar ik het mee kan vergelijken en wat koste het jou. en waar heb jij het vandaan . sorry voor het ongemak

Mocht je voor een Milltek gaan kan je deze waarschijnlijk ook op ebay goedkoper krijgen. Ook vaak door betaling met paypal.

Ik heb er zelf een Mongoose onder liggen, is eens wat anders dan een Milltek en kwa geluid vind ik het super. Constante snelheid is het gewoon goed, niet meer als normaal.

Bedankt voor de ene site van marron preformance heb daar ook prijs van en is ook bijna net zo hoog als die van eps .Bij marron ben ik 1606 euro kwijt voor manifold 4-1 racecat , resonated catback met filter van k&n kit, eps was ook hoger kreeg mailtje erachter aan van rond de 1700 euro maar daar kreeg je nog minder alleen van af de stock mainfold . dus sport cat 1 demper en 1 eindsierstuk. maar je kan dan wel je eigen geluid kiezen. schrok zelf wel beetje van die hoge bedragen aangezien ik voor me rs 2000 maar rond de 700 euro kwijt was toen . Voor mensen die ook in gedachte hebben een kit aanteschaffen heb je hier ongeveer een prijs indicatie wat je portomonee kan gaan voelen . Aan de anderekant heeft iemand een foto van een stock manifold? google vondt ik niks wil weten wat het verschil is in de opbouw van een standaard manifold en die van milltek . :grin:

Vergeet niet dat het ijzer/metaal prijs enorm is gestegen. En zij willen er ook nog iets aan verdienen.

Het is even door de zure appel heenbijten, maar echt veel goedkoper zal het niet worden ( mits je het zelf doet )

In engeland : 977.13 pond, voor de hele zooi. verzendskosten erbij, montage, winst, dan loopt het snel op

Ze hebben iets nieuws bij Milltek. De EVO2 :kwijl:

Wat informatie hierover:

The NEW EVO 2 Manifold from Pumaspeed features an enhanced flow collector and flexi pipe that has shown results of over 400 bhp on Supercharger equipped vehicles.

Not wanting to sit back and rest on the fact that Pumaspeed have helped tune over 2000 Fiesta ST150 since its launch in 2005, the team took another look at the still massivley popular 4-1 EVO design.

Using the same technology used in their 400bhp Supercharger exhaust the design team could see a very simple and effective way of adding extra flow and therefore power into all Fiesta ST.

With a simple change in the Flexible pipe design ,changing from a 57mm internal to a 17% larger 67mm internal diameter, any possible flow restriction could be avoided and flow in the ful rev range could be increased

This is the result of the new design collaboration between Pumaspeed and MilltekSport is the BRAND NEW EVO 2 manifold, Designed with one thing in mind POWER...

Whats the secret ?

Its all in the primary pipe specification.The correct length and diameter of the primary pipework makes all the difference.

Benefits include -

Universal fit - any exhaust / Standard Cat, Sports Cat ,Decat standard ford or performance aftermarket, YES TEY ALL FIT !!

Increased rigidity - the picture shows a support bracket that stops flex high on the primary pipes that will eliminate cracking totally experienced by some stainless steel manifolds. Fully tig welded upper ports - this follows in line with all milltek products, the inside of the pipe joints are tig (seam) welded for the highest flow possible (other manufactures do not join pipes this way, it takes too long)

Te koop bij Pumaspeed voor 355 pond + 27 pond verzenden naar NL.