Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Michiel

Pipercross

Recommended Posts

Pipercross maakt zijn luchtfilters niet van katoen of papier, maar van een luchtdoorlatend schuim.

1. Vervangend luchtfilter PP1612

Dit filter komt op de plek van het standaardfilter, in de originele luchtfilterbehuizing.

2. Inductie-kit PK308

De inductie-kit wordt compleet geleverd met alle aansluitmaterialen en vervangt de originele luchtfilterbehuizing in zijn geheel.

3. Viper-kit VF308

Gesloten luchtfilter-kit, die gebruik maakt wordt van carbon. Deze kit wordt geleverd zonder aanzuigbuis.

Website

Te koop bij:

RS Trade

Markerkant 1058

1316 AJ Almere

Nederland

T: +31 3654-00313

F: +31 3652-95515

E: info@rstrade.nl

Car-one Belgium

Rue Uyttrnhove 49

Uyttenhovestraat

1090 Brussel

België

T: +32-2-4266226

F: +32-2-4203666

E: info@carone.be

Hey, Zo,n Inductie-kit PK308.. Is dit wat voor mijn ST zit er over na te denken om hem erop te schroeven of een inleg filter te kopen, wat zouden jullie doen weet het niet zo goed eigenlijk maakt het veel verschil?

Gr Mitch

Hey, Zo,n Inductie-kit PK308.. Is dit wat voor mijn ST zit er over na te denken om hem erop te schroeven of een inleg filter te kopen, wat zouden jullie doen weet het niet zo goed eigenlijk maakt het veel verschil?

Indien je geen andere motorische aanpassing doet, dan is een inlegfilter ruim voldoende.

Ik vind het gebruik van alleen een inleg filter zonde van je geld,

je merkt geen verschil in vermogen en geen extra "beleving" door meer geluid.

Nu is de winst van alleen een open filter minimaal (althans bij de ST schijnt het mee te vallen) maar indien je dit samen gaat doen met een flex-pipe of complete uitlaatlijn is dit wel aan te raden.

Het enige voordeel van een inleg filter is dat je je de "kosten" van een luchtfilter bespaard met je onderhoudsbeurten.

Vraag bij de st heb je dan geen last van warme lucht omdat de filter bovenin zit? bij me 1.6 had ik het probleem als hij warm werdt na tijdje dat in zijn vijf gewoon of bijna geen vermogen meer had. dat vraag ik me gewoon af en zo'n viper kit krijg je dan alles erbij op de site's zie ik alleen de filter. Maar ik zie niet de montage ring of plaat plus me ontluchting gaat daar een slangetje vanaf naar me filter of krijg hij een aparte filter.

In elke motorkap is het warm dus elke auto heeft last van warme lucht.

Ik weet alleen dat een K&N 57i naar beneden richting de voorbumper wijst. Daaronder heb ik nog wat bij geleverde slangen gemonteerd die achte de voorgril loopt. Ik heb er echter voor gekozen om de slang niet met een ty rap aan de voorgril vast te maken, maar achter de mistlamp.

Ah heb je daar een foto van . kan namelijk niks vinden op google kan alleen die filter zien dat is alles.

Een motorruimte moet ook warm zijn, hoe warmer de motor hoe beter de verbranding ( minder energie verlies aan zijn omgeving )

Ah heb je daar een foto van . kan namelijk niks vinden op google kan alleen die filter zien dat is alles.

Ik zal even kijken, hem heb mij monteren op een brug gezet. Denk niet dat ik de foto's met de motorkap open kan maken, zal dus onder de auto moeten kruipen maar weet niet in hoevere dat mogelijk is.

Heb even een paar foto's gemaakt. Hoop dat je er iets aan hebt.

Zo zit de filter gemonteerd:

001yut.jpg

Onder die slang die door het midden loopt zijn extra langen aangebracht:

004jhq.jpg

Vanaf de onderkant:

006a.jpg

008pg.jpg

De slang begint bij mij in ieder geval recht voor de voor grill en gaat dan een paar keer op en neer naar de luchtfilter toe.

Heel erg bedankt. nu weet ik zowieso hoe de slangen moeten lopen . Een ander iets is zag janspeed kit heeft iemand daar ervaring mee ? omdat de omschrijving van het instaleren werdt gezegd dat ik me motor management moest verplaatsen krijg je wel beugeltje bij maar dan hangt hij nog maar aan 1 ophang punt. is dat geen linke soep? of moet dat bij als die geslotenkit's dat het motormanagement verplaatst moet worden ? Ik vraga veel maar mijn projectje begint nu een beetje. Ow trouwens waar kan je zo'n bmc cda kopen en wat krijg je erbij?