FIESTA 2006 Posted June 5, 2015 Report Share Posted June 5, 2015 K&N inlegfilter is aangekomen bij het ouderlijk huis, verwacht hem morgen te monteren. Laat mijn bevindingen weten als hij eronder zit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIESTA 2006 Posted June 6, 2015 Report Share Posted June 6, 2015 Vandaag het K&N inlegfilter gemonteerd, weinig klusjes makkelijker uit te voeren dan deze Daarna meteen wat kilometers gemaakt om het verschil te ervaren. Heb het idee dat hij iets mooier klinkt, minimaal maar wel een verbetering naar mijn idee. Ook het stationair draaien, mijn grootste reden voor de aanschaf, lijkt verbeterd te zijn (ik denk dat je dit verschil pas echt goed in de winter merkt!!). Tot slot loopt hij nu ook mooier door de toeren heen bij het vloeren van je gaspedaal Grote kanttekening die ik hierbij moet geven is dat het oude luchtfilter die ik er uit haalde ook goed smerig was dus ik nu wel optimaal de verschillen merk. Mijn conclusie: heb het idee dat veel van de verbetering minimaal zijn en misschien ook wel deels gevoelsmatig, maar ben al met al wel tevreden met de aankoop. Mochten er over een tijdje nog andere dingen opvallen dan laat ik het jullie weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timfiesta Posted June 6, 2015 Report Share Posted June 6, 2015 Vandaag het K&N inlegfilter gemonteerd, weinig klusjes makkelijker uit te voeren dan deze Daarna meteen wat kilometers gemaakt om het verschil te ervaren. Heb het idee dat hij iets mooier klinkt, minimaal maar wel een verbetering naar mijn idee. Ook het stationair draaien, mijn grootste reden voor de aanschaf, lijkt verbeterd te zijn (ik denk dat je dit verschil pas echt goed in de winter merkt!!). Tot slot loopt hij nu ook mooier door de toeren heen bij het vloeren van je gaspedaal Grote kanttekening die ik hierbij moet geven is dat het oude luchtfilter die ik er uit haalde ook goed smerig was dus ik nu wel optimaal de verschillen merk. Mijn conclusie: heb het idee dat veel van de verbetering minimaal zijn en misschien ook wel deels gevoelsmatig, maar ben al met al wel tevreden met de aankoop. Mochten er over een tijdje nog andere dingen opvallen dan laat ik het jullie weten Heb even jouw reactie afgewacht met ervaringen. Heb hem net tegen inkoopprijs besteld! 59 euro, en mocht het niets helpen valt het bedrag nog wel mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIESTA 2006 Posted June 7, 2015 Report Share Posted June 7, 2015 Denk dat je er geen spijt van krijgt! Ik vond het belangrijk dat er nog origineel uitzag onder de motorkap, ook al haal je veel meer winst met zo'n K&n 57i kit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timfiesta Posted June 7, 2015 Report Share Posted June 7, 2015 Denk dat je er geen spijt van krijgt! Ik vond het belangrijk dat er nog origineel uitzag onder de motorkap, ook al haal je veel meer winst met zo'n K&n 57i kit.... Ligt denk ik wel aan inhoud vd motor. Op mijn gechiptunede motor met 93 pk haal je daarmee hooguit 2-3 pk extra maar vooral geluid. Wat mij tegenhoudt is dat bij verkeerde montage hij warme lucht aan kan zuigen en dus vermogen verliest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartK Posted June 8, 2015 Report Share Posted June 8, 2015 Heb even jouw reactie afgewacht met ervaringen. Heb hem net tegen inkoopprijs besteld! 59 euro, en mocht het niets helpen valt het bedrag nog wel mee. Inkoopprijs?? Dit klinkt interessant, voor zo'n bedrag zou ik hem ook wel halen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick ST Posted June 12, 2015 Report Share Posted June 12, 2015 Mijn ervaring met de 57i is iets anders, leuk geluidje maar nadat ik hem op de bank heb gehad (19°) gaf de motor 165 pk op de wielen (LET OP GEEN KRUKAS PK'S), met exact dezelfde afstelling (dreamscience) met een BMC filter met een speciale buis ervoor hang hij onder de auto (3 cm lager dan de lip) gaf de bank 173 pk ook op de wielen (21°) dit was op dezelfde bank in dezelfde week. Mijn ervaring is dus dat de 57i teveel warme lucht aanzuig van onder de motorkap. De 57i is zeker wel een verbetering van het origineel en absoluut nooi spijt gehad van de aankoop maar BMC is zeker de grote winaar hier al moet ik zeggen dat je de prestaties nou niet van het dak kan schreeuwen van verschil..... maar je merk het pas boven de 5000 rpm waar ik niet echt vaak zit met alle toeriste in zeeland hahahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick ST Posted June 12, 2015 Report Share Posted June 12, 2015 Was ik vergeten, toen heb ik ook nog ZONDER luchtfilter op het gasklephuis een run gedaan en exact hetzelfde 173 pk.... BMC houd dus werkelijk niet tegen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timfiesta Posted July 16, 2015 Report Share Posted July 16, 2015 Gisteren het inlegfilter erin gelegd. Ik merk vooral dat hij veel soepeler loopt. Qua vermogen merk ik niks, maar daar was het me ook niet om te doen, aangezien hij maandag wordt gechipt door Unlimited Tuning! Erg tevreden dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted July 17, 2015 Report Share Posted July 17, 2015 Wat ik nog weet van de Subaru,is datbde maf sensor erg gevoelig was voor de olie die in het filter zat. Nou weet ik natuurlijk niet hoe gevoelig de luchtmassameter is van de Ford,maar ik ben er wat voorzichtiger mee geworden.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted July 19, 2015 Report Share Posted July 19, 2015 heeft iemand voor mij een site/link waar ik een K&N 57i filterkit kan bestellen voor de mk 7,5 ? Wilde deze laatst bij de chiptuning erbij doen maar was niet te vinden voor het model... Zou wel graag een open luchtfilter systeem willen hebben namelijk !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timfiesta Posted July 20, 2015 Report Share Posted July 20, 2015 heeft iemand voor mij een site/link waar ik een K&N 57i filterkit kan bestellen voor de mk 7,5 ? Wilde deze laatst bij de chiptuning erbij doen maar was niet te vinden voor het model... Zou wel graag een open luchtfilter systeem willen hebben namelijk !!! Die 57i kit kun je gewoon kopen op autostyle.nl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timfiesta Posted July 20, 2015 Report Share Posted July 20, 2015 Vandaag de Fiesta laten chippen bij Unlimited tuning. Wat een verschil! van 60 pk naar 92 pk. De auto loopt een stuk soepeler en natuurlijk sneller. Alle dipjes zijn eruit en ik heb nu veel meer koppel. Ook klinkt de auto beter maar dit kan mede ook komen door het inlegfilter van K en N die ik er deze week in heb gelegd. Erg tevreden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted July 25, 2015 Report Share Posted July 25, 2015 Vandaag de Fiesta laten chippen bij Unlimited tuning. Wat een verschil! van 60 pk naar 92 pk. De auto loopt een stuk soepeler en natuurlijk sneller. Alle dipjes zijn eruit en ik heb nu veel meer koppel. Ook klinkt de auto beter maar dit kan mede ook komen door het inlegfilter van K en N die ik er deze week in heb gelegd. Erg tevreden! 32 pk uit een atmosferische motor???? Sorry maar dat red je niet met alleen een k&n filter en een chippie dan moet je je nokkenassen ook vervangen hebben,en zelfs dan twijfel ik nog of je het haalt...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted July 25, 2015 Report Share Posted July 25, 2015 De 60 pk en de 82 pk zijn exact dezelfde motoren. Alleen software matig anders. Ze laden gewoon een 82 pk met tuning in de ecu. Dus ja het kan dus wel. Alleen met modellen die geknepen zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted July 26, 2015 Report Share Posted July 26, 2015 De 60 pk en de 82 pk zijn exact dezelfde motoren. Alleen software matig anders. Ze laden gewoon een 82 pk met tuning in de ecu. Dus ja het kan dus wel. Alleen met modellen die geknepen zijn Zelfs dan is 10 pk winst al erg veel hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted July 26, 2015 Report Share Posted July 26, 2015 Valt mee, is maar net hoe positief de testbank is. Deze motoren hebben nog wel redelijk potentie met het tunen. Dus ja het is mogenlijk, en nee niet elke motor haalt dit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeSTMk6 Posted October 18, 2018 Report Share Posted October 18, 2018 On 16-9-2011 at 18:54, steviehouse said: ik weet dat ik rond de 70 engelse pond inclusief verzendkosten heb betaald voor mijn 57i op mijn Mk6 S vorig jaar van ebay, vaak de goedkoopste, zeker goedkoper dan in NL Heb je hier een link van toevallig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted February 2, 2020 Report Share Posted February 2, 2020 Toevallig afgelopen week een k&n tyfoon kit op de kop getikt op de slooperij afgelopen. Alleen de aansluiting aan de gasklep was er niet bij maar daar vind ik wel wat passends op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts