Jump to content

K&n Engineering

Michiel
 Share

Recommended Posts

Vandaag het K&N inlegfilter gemonteerd, weinig klusjes makkelijker uit te voeren dan deze :constuction:

Daarna meteen wat kilometers gemaakt om het verschil te ervaren.

Heb het idee dat hij iets mooier klinkt, minimaal maar wel een verbetering naar mijn idee. Ook het stationair draaien, mijn grootste reden voor de aanschaf, lijkt verbeterd te zijn (ik denk dat je dit verschil pas echt goed in de winter merkt!!). Tot slot loopt hij nu ook mooier door de toeren heen bij het vloeren van je gaspedaal :D

Grote kanttekening die ik hierbij moet geven is dat het oude luchtfilter die ik er uit haalde ook goed smerig was dus ik nu wel optimaal de verschillen merk.

Mijn conclusie:

heb het idee dat veel van de verbetering minimaal zijn en misschien ook wel deels gevoelsmatig, maar ben al met al wel tevreden met de aankoop. Mochten er over een tijdje nog andere dingen opvallen dan laat ik het jullie weten :wink:

Vandaag het K&N inlegfilter gemonteerd, weinig klusjes makkelijker uit te voeren dan deze :constuction:

Daarna meteen wat kilometers gemaakt om het verschil te ervaren.

Heb het idee dat hij iets mooier klinkt, minimaal maar wel een verbetering naar mijn idee. Ook het stationair draaien, mijn grootste reden voor de aanschaf, lijkt verbeterd te zijn (ik denk dat je dit verschil pas echt goed in de winter merkt!!). Tot slot loopt hij nu ook mooier door de toeren heen bij het vloeren van je gaspedaal :D

Grote kanttekening die ik hierbij moet geven is dat het oude luchtfilter die ik er uit haalde ook goed smerig was dus ik nu wel optimaal de verschillen merk.

Mijn conclusie:

heb het idee dat veel van de verbetering minimaal zijn en misschien ook wel deels gevoelsmatig, maar ben al met al wel tevreden met de aankoop. Mochten er over een tijdje nog andere dingen opvallen dan laat ik het jullie weten :wink:

Heb even jouw reactie afgewacht met ervaringen. Heb hem net tegen inkoopprijs besteld!

59 euro, en mocht het niets helpen valt het bedrag nog wel mee.

Denk dat je er geen spijt van krijgt! Ik vond het belangrijk dat er nog origineel uitzag onder de motorkap, ook al haal je veel meer winst met zo'n K&n 57i kit....

Ligt denk ik wel aan inhoud vd motor. Op mijn gechiptunede motor met 93 pk haal je daarmee hooguit 2-3 pk extra maar vooral geluid. Wat mij tegenhoudt is dat bij verkeerde montage hij warme lucht aan kan zuigen en dus vermogen verliest.

Heb even jouw reactie afgewacht met ervaringen. Heb hem net tegen inkoopprijs besteld!

59 euro, en mocht het niets helpen valt het bedrag nog wel mee.

Inkoopprijs?? Dit klinkt interessant, voor zo'n bedrag zou ik hem ook wel halen!

Mijn ervaring met de 57i is iets anders, leuk geluidje maar nadat ik hem op de bank heb gehad (19°) gaf de motor 165 pk op de wielen (LET OP GEEN KRUKAS PK'S), met exact dezelfde afstelling (dreamscience) met een BMC filter met een speciale buis ervoor hang hij onder de auto (3 cm lager dan de lip) gaf de bank 173 pk ook op de wielen (21°) dit was op dezelfde bank in dezelfde week. Mijn ervaring is dus dat de 57i teveel warme lucht aanzuig van onder de motorkap. De 57i is zeker wel een verbetering van het origineel en absoluut nooi spijt gehad van de aankoop maar BMC is zeker de grote winaar hier al moet ik zeggen dat je de prestaties nou niet van het dak kan schreeuwen van verschil..... maar je merk het pas boven de 5000 rpm waar ik niet echt vaak zit met alle toeriste in zeeland hahahaha

• 1 month later...

Gisteren het inlegfilter erin gelegd. Ik merk vooral dat hij veel soepeler loopt. Qua vermogen merk ik niks, maar daar was het me ook niet om te doen, aangezien hij maandag wordt gechipt door Unlimited Tuning!

Erg tevreden dus

Wat ik nog weet van de Subaru,is datbde maf sensor erg gevoelig was voor de olie die in het filter zat.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe gevoelig de luchtmassameter is van de Ford,maar ik ben er wat voorzichtiger mee geworden....

heeft iemand voor mij een site/link waar ik een K&N 57i filterkit kan bestellen voor de mk 7,5 ?

Wilde deze laatst bij de chiptuning erbij doen maar was niet te vinden voor het model... Zou wel graag een open luchtfilter systeem willen hebben namelijk !!!

heeft iemand voor mij een site/link waar ik een K&N 57i filterkit kan bestellen voor de mk 7,5 ?

Wilde deze laatst bij de chiptuning erbij doen maar was niet te vinden voor het model... Zou wel graag een open luchtfilter systeem willen hebben namelijk !!!

Die 57i kit kun je gewoon kopen op autostyle.nl.

Vandaag de Fiesta laten chippen bij Unlimited tuning. Wat een verschil! van 60 pk naar 92 pk. De auto loopt een stuk soepeler en natuurlijk sneller. Alle dipjes zijn eruit en ik heb nu veel meer koppel.

Ook klinkt de auto beter maar dit kan mede ook komen door het inlegfilter van K en N die ik er deze week in heb gelegd.

Erg tevreden!

Vandaag de Fiesta laten chippen bij Unlimited tuning. Wat een verschil! van 60 pk naar 92 pk. De auto loopt een stuk soepeler en natuurlijk sneller. Alle dipjes zijn eruit en ik heb nu veel meer koppel.

Ook klinkt de auto beter maar dit kan mede ook komen door het inlegfilter van K en N die ik er deze week in heb gelegd.

Erg tevreden!

32 pk uit een atmosferische motor???? Sorry maar dat red je niet met alleen een k&n filter en een chippie ;)

dan moet je je nokkenassen ook vervangen hebben,en zelfs dan twijfel ik nog of je het haalt......

De 60 pk en de 82 pk zijn exact dezelfde motoren.

Alleen software matig anders.

Ze laden gewoon een 82 pk met tuning in de ecu.

Dus ja het kan dus wel. Alleen met modellen die geknepen zijn

De 60 pk en de 82 pk zijn exact dezelfde motoren.

Alleen software matig anders.

Ze laden gewoon een 82 pk met tuning in de ecu.

Dus ja het kan dus wel. Alleen met modellen die geknepen zijn

Zelfs dan is 10 pk winst al erg veel hoor ;)

• 3 years later...
On 16-9-2011 at 18:54, steviehouse said:

ik weet dat ik rond de 70 engelse pond inclusief verzendkosten heb betaald voor mijn 57i op mijn Mk6 S vorig jaar

van ebay, vaak de goedkoopste, zeker goedkoper dan in NL

Heb je hier een link van toevallig ?

• 1 year later...