Jump to content
Fiestaclub.nl
Michiel

K&n Engineering

Recommended Posts

K&N Engineering komt oorspronkelijk uit Riverside, Californië en de uitvinder van de herbruikbare katoenen luchtfilters voor auto's. Eén van hun kantoren zit in Nederland. K&N is het meest bekend van hun 57i-kits voor diverse auto's.

1. Paneelfilter 33-2880

Vervangingsfilter voor in de originele luchtfilterbak.

2. 57i-kit 57-0631

Open luchtfilter-kit, inclusief bijbehorende slangen en aansluitmaterialen. Deze vervangt de originele luchtfilterbak in zijn geheel.

3. Typhoon-kit 69-4002TB

Open luchtfilter-kit, inclusief aluminium aanzuigbuis, bijbehorende slangen en aansluitmaterialen. Hij is verkrijgbaar in diverse kleuren (gepolijst alu, blauw, rood en zilver). Deze kit vervangt de gehele luchtfilterbak in zijn geheel.

Website

Te koop bij:

Alle zaken die Autostyle-producten verkopen

Ik heb ook de 57i optie 2 in mijn sport, mooi geluidje.

Wat de prestaties betreft weet ik niet, heb het idee dat het pas wat doet als je in een hoger toerental zit.

Ik heb ook de 57i optie 2 in mijn sport, mooi geluidje.

Wat de prestaties betreft weet ik niet, heb het idee dat het pas wat doet als je in een hoger toerental zit.

Das normaal, dan pas wordt er echt lucht aangezogen.

thanks for the response

maar het zal wel de 57 worden ook al vin ik de 69 er wel gelikt uit zien maar weet de kosten er ook niet van en of hij ook ergens leverbaar is.

maar ik hoop dan ook een iets beter toerverloop te krijgen in hoge toerentallen en zoiezo vindt ik de plaatsing van de originele luchtfilter niet echt optimaal boven op het (warme) blok.

ps wat zijn de gemiddelde prijzen van de 57i ?

Gr.

Uit mijn hoofd zeg ik dat de K&N 57i tussen de 130 en 150 exclusief montage is.

De typhoon kit (69?????) uit mijn hoofd 300 of 400 euro

ok danku jah dan wordt het toch de 57 aangezien de prijs en ik in std setup het verschil tussen beide niet echt ga merken denk ik althans

Gr.

Bij Luna tuning in Best:

K&N 57i €133,86 inclusief btw

K&N Typhoon kit is €370,33 inclusief btw

Volgens mij allemaal exclusief montage

ok bedankt ik wou eerst ff naar goes rijden staat op de k&n site als officiële dealer maar best is dan ook een goede optie en de montage moet wel lukken denk ik zo

Gr.

zie net op de site van luna dat montage op een zaterdag gratis dus dan maar lekker lui denk ik en kan ik gelijk een stukje terug rijden maar thanks voor de info

ik weet dat ik rond de 70 engelse pond inclusief verzendkosten heb betaald voor mijn 57i op mijn Mk6 S vorig jaar

van ebay, vaak de goedkoopste, zeker goedkoper dan in NL

Iemand ervaring met zo'n k&n inleg filter? Ik verwacht geen extra prestaties maar hoop dat de motor iets mooier loopt bij lagere toerentallen en met de koude dagen.

Doet niks anders dan een normaal filter. Ik heb iig geen verschil gemerkt.

Hooguit een iets ander geluid

Filter zorgt er alleen maar voor dat je motor beter ademt. Prestatie-winst is verwaarloosbaar, helemaal bij inleg-filters

Bedankt voor de reacties, ik heb hem besteld dus we gaan het meemaken wat het precies oplevert ;)

Bedankt voor de reacties, ik heb hem besteld dus we gaan het meemaken wat het precies oplevert ;)

Laat het alsjeblieft even weten! Ik ben al een langere tijd aan het twijfelen hierover. Een groot voordeel is ook dat dit filter niet vervangen hoeft te worden maar schoongemaakt kan worden.

Wel opletten bij onderhoudsbeurtjes.. komt vaak genoeg voor dat ze inlegfilters weggooien

Wel opletten bij onderhoudsbeurtjes.. komt vaak genoeg voor dat ze inlegfilters weggooien

Bij een nieuwe k&n zit een sticker die je op het luchtfilterhuis kan plakken.

Maar dan nog heb je er lui bij die het presteren.

Dus goed aangeven bij een beurt

rekening goed nakijken, als er staat luchtfilter vervangen even aan de bel trekken. Zo van 'Euhm, hoe bedoelen jullie luchtfilter vervangen? ik heb duidelijk aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Er zat een filter van ruim €100,- in, hoe gaan we dit oplossen?'

Is ook erg leuk als je een Cone als filter hebt... 8-) Dan hebben ze je dus echt genaaidt

Heb je het filter intussen al geïnstalleerd? Wat zijn je ervaringen?

Nee helaas nog niet, wacht nog steeds tot hij binnenkomt... maar verwacht hem wel elk moment!