Jump to content
Fiestaclub.nl
Michiel

Mountune

Recommended Posts

Mountune levert voor de ST vier stages, maar in Engeland kun je de eerste twee zelfs kopen bij Ford, met behoud van garantie. Dé manier dus om je ST veilig te tunen.

1. Mountune nokkenassen (Z946 + Z947 - onbekend RPM - upgrade klepveren onbekend)

inlaat: 308 graden / 9.79mm lift - ATDC @ full lift = onbekend / timings: onbekend

uitlaat: 300 graden / 9.46mm lift - BTDC @ full lift = onbekend / timings: onbekend

2. Stage 1 - ST165

Inductie-kit, sportuitlaat, ECU-mapping

3. Stage 2 - ST185

Inductie-kit, sportuitlaat, ECU-mapping, andere nokkenassen en klepveren

4. Stage 3 - ST195 (DI4195kit)

Throttle body-set, andere inlaat, injectoren, ECU en kabelboom, lichtgewicht vliegwiel

5. Stage 4 - ST220 (DI4220kit)

Throttle body-set, andere inlaat, injectoren, ECU en kabelboom, lichtgewicht vliegwiel, andere nokkenassen en klepveren

6. Performance motoren

Mountune levert ook complete performance- en racemotoren. Het ST blok kan geleverd worden in 195, 220, 250, 270 en 290 pk. Voor de prijs van de 290 pk-motor (is een nieuwe motor, dus geen kit) koop je 2 nieuwe ST's.

Website

Te koop bij:

Mebu postte vandaag dat ze nu officieel de MP215 mogen leveren met behoud van je Ford garantie. Iemand een idee wat dit inhoud voor je verzekering en of ze ook de remkit kunnen leveren?

Mebu postte vandaag dat ze nu officieel de MP215 mogen leveren met behoud van je Ford garantie. Iemand een idee wat dit inhoud voor je verzekering en of ze ook de remkit kunnen leveren?

Voor de verzekering maakt het niets uit zolang je de auto niet hoeft om te keuren. Aangezien dit nog net onder de 20% vermogenswinst zit die je mag hebben zonder om te keuren zou je dus geen problemen moeten krijgen. Op hun facebook zeggen ze dat ze het complete assortiment leveren dus ik neem aan dat de remkit daar ook onder valt.

uuuhm dat is geen 20%

20% vermogenswinst van 150 is bij mij toch echt 180.

215pk uit standaard 150 is dus ong. 43.3% winst

215 / 150 x 100 = %143.33

of ben ik nou kierewiet :D

Het gaat om de ST 2013 versie. 180PK standaard. 20% erbij en je komt op 216PK. Die 215 is dus echt op het randje.

Voor de 2005/2006 modellen heb je wel gelijk :-)

Waar staat het eigenlijk dat het met behoud van je Ford garantie is>?

Waar staat het eigenlijk dat het met behoud van je Ford garantie is>?

Stond gisteren rond 17:00 uur op hun facebook, dat ze nu de 4e mountune dealer in de Benelux zijn en de eerste die van Ford Nederland ze er op mag plaatsen. Dus als je bij Mebu op de tijdlijn kijkt zie je het staan.

Voor de verzekering maakt het niets uit zolang je de auto niet hoeft om te keuren. Aangezien dit nog net onder de 20% vermogenswinst zit die je mag hebben zonder om te keuren zou je dus geen problemen moeten krijgen. Op hun facebook zeggen ze dat ze het complete assortiment leveren dus ik neem aan dat de remkit daar ook onder valt.

Dank je, even afwachten dan, zou vandaag of morgen op hun website verschijnen.

Oh staat ook op hun site nu Mebu.nl :duim:

Stond gisteren rond 17:00 uur op hun facebook, dat ze nu de 4e mountune dealer in de Benelux zijn en de eerste die van Ford Nederland ze er op mag plaatsen. Dus als je bij Mebu op de tijdlijn kijkt zie je het staan.

Ik zie het echt nergens staan dat het door Ford Nederland ondersteund wordt.

Dus als ik het goed begrijp..

Ford Nederland chipt je fiesta.. maar dan vervalt de garantie.

Mebu doet het, omdat het goed gekeurd is door Ford NL, met behoudt van garantie? {confused}

Mebu doet het, omdat het goed gekeurd is door Ford NL, met behoudt van garantie? {confused}

Mountune ontwikkeld deze mods in samenwerking met Ford en daarom behoud je bij hun garantie. In bijv Engeland was dit allang zo maar omdat Mountune geen officiele dealer had in Nederland was dat hier nog niet. Ik neem dus aan dat dat nu dus wel is aangezien mebu officieel Mountune dealer is nu, maar of dit ook zeker zo is heb ik nog nergens kunnen vinden. De chips die je normaal gesproken bij een Ford dealer kunt krijgen zijn niet in samenwerking met Ford ontwikkeld en daarom behoud je daar geen garantie mee.

Heb ze al gemaild eens kijken wat het nu echt is.

Het klinkt wel heel erg interessant :grin:

Heren/Dames,

Uit bovenstaande uitspraken merk ik dat er nog het een en het ander niet duidelijk is, dus hierbij ter verduidelijking een beetje uitleg:

Mountune heeft 2 soorten verkooppunten buiten Mountune zelf, namelijk

1. Mountune PRO dealers,

2. Mountune authorized re-sellers.

Mountune PRO dealers zijn (op enkele na zoals JamSport UK) Ford dealers die garantie kunnen geven op de tuningspakketten(kleine upgrades). Ford Nederland accepteert niet dat "hun" auto's getuned worden, dus in Nederland zijn er geen PRO dealers.

Mountune authorized re-sellers zijn 'tuners' zoals Autobedrijf Mebu die in ogen van Mountune de middelen en mogelijkheden hebben om informatie over zowel de producten als montage hiervan kunnen geven en/of het zelf kunnen monteren.

Beide verkooppunten zijn volledig bevoegd om het gehele assortiment producten te verkopen op software na, dit wordt alleen geïnstalleerd bij PRO dealers, mits toestemming van overkoepelende organisatie.

Autobedrijf Mebu is dus bevoegd verklaard door Mountune om de volledige productlijn te verkopen (als authorized re-seller) maar wij mogen geen software installeren omdat Ford Nederland hiervoor geen akkoord geeft.

Uiteraard doen wij ons best om u toch te kunnen voorzien van tuningssoftware, want wij hebben zeer binnenkort (vanaf 1 september 2014) de mogelijkheid om eigen software aan u te verkopen in combinatie met welk tuningspakket dan ook. Daarnaast blijven wij actief bezig om het mogelijk te maken dat ook Mountune software door ons geleverd kan worden.

Over onze eigen software zullen wij later in augustus meer informatie verstrekken.

Waarom zou u bij Autobedrijf Mebu uw onderdelen bestellen?

- Risico: u heeft geen risico met betrekking tot het versturen van de onderdelen;

- Montage: u kunt de onderdelen laten monteren en bent hiermee verzekerd van professionele montage en afstelling;

- Garantie: u heeft bij ons garantie op de geleverde onderdelen.

- Prijs: u betaalt bij ons dezelfde prijs al bij Mountune.

Wij nodigen u natuurlijk uit om contact met ons op te nemen als er nog onduidelijkheden zijn. Dit kan via een van onze websites, telefonisch of tijdens een bezoekje. Bij een bezoekje stellen wij het zeer op prijs om even een afspraakje te maken, zodat wij dan tijd voor u in kunnen plannen om u optimaal van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Kevin van Heijningen

Volgens mij snap ik er nu nog minder van dan voorheen..

Gaan jullie onderdelen erop schroeven? En daar geef je garantie op?

Maar je mag geen softwareupgrade doen van ford, maar je gaat het binnenlort toch wel doen.

Raak je dan niet je status kwijt bij ford?

Is bij chiptunen niet het idee dat je juist niks doet, en meer power krijgt?

Volgens mij snap ik er nu nog minder van dan voorheen..

Gaan jullie onderdelen erop schroeven? En daar geef je garantie op?

Maar je mag geen softwareupgrade doen van ford, maar je gaat het binnenkort toch wel doen.

Raak je dan niet je status kwijt bij ford?

Is bij chiptunen niet het idee dat je juist niks doet, en meer power krijgt?

Dat is niet zo mooi...

Hierbij antwoord op jouw vragen:

1. Wij zijn als enige in NL het verkooppunt van Mountune onderdelen, dus deze delen zijn te bestellen via ons. Daarnaast kunnen wij ze er uiteraard ook 'erop schroeven'.

2. Ja wij geven garantie op de geleverde onderdelen en de eventuele installatie door ons.

3. Zijn wij nog niet zo ver met Mountune dat wij ook de Mountune software mogen leveren. Dit heeft met de eigendomsrechten te maken die Mountune op de software heeft.

Hiervoor in de plaats kunnen wij vanaf 1 september eigen software leveren (dus niet via Mountune of met merknaam van Mountune) die jou Fiesta (of elke ander auto) beter kunnen laten presteren dan origineel vanuit de showroom.

Dus: Vanaf september wel chiptunen, maar (nog) niet via Mountune.

4. Nee wij raken geen status van Ford kwijt, want wij zijn een universeel garagebedrijf met een passie voor auto's en tunen. Wij hebben dus verder niets te maken met Ford Nederland. Ons doel is alleen onze kennis en ervaring op gebied van "het maximale uit auto's halen" met jullie te kunnen delen.

Hiervoor zijn onderdelen nodig, welke geleverd kunnen worden door o.a. Mountune en/of Pumaspeed etc. etc.

Alleen met software is een auto wel te verbeteren, maar er kan nog veel meer uit gehaald worden.

Voorbeeld:

De nieuwe Fiesta ST180 kunnen wij verbeteren met de volgende mogelijkheden:

Standaard: 182PK, 240Nm.

ALLEEN Chiptuning: +/- 197PK, +/- 300Nm.

Chiptuning in combinatie met onderdelen van Mountune (of andere): +/- 230PK, +/- 320Nm.

Hiermee kunnen wij voldoen aan welke wensen u maar hebt.

Ik hoop dat dit het iets duidelijker maakt, anders hoor ik het graag weer van je!

Gr. Kevin

Toevoeging:

Betreft Ford Motorgarantie: Op dit moment kunnen wij nog niet met 100% zekerheid zeggen dat de auto onder de garantie blijft vallen, maar zullen er uiteraard (in overleg met onze lokale Ford-dealer(s)) alles aan doen om te zorgen dat uw auto gewoon garantie heeft als deze daar binnen valt.

Edited by Autobedrijf Mebu

Dank je voor de uitleg, dan heb ik het dus verkeerd begrepen... Iets met dooie mus, sorry FC, zal voortaan eens doorvragen als ik zoiets zie op facebook, heb nu mijzelf ook blij gemaakt met dooie mus :(