Jump to content
Fiestaclub.nl
Michiel

Piper Cams

Recommended Posts

Piper Cams maakt al 30 jaar de nokkenassen voor diverse takken van de motorsport, zoals NASCAR en de Britse en Europese toerwagenkampioenschappen en Formule 1. Maar ze hebben tussendoor nog tijd om er ook een setje te maken voor de Fiesta ST.

1. Piper Cams Fast Road nokkenassen (DURBP270 - 1800-6800 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 260 graden / 9.73mm lift - ATDC @ full lift = 113 / timings: BTDC = 17 ; ABDC = 63

uitlaat: 244 graden / 8.84mm lift - BTDC @ full lift = 105 / timings: BBDC = 48 ; ATDC = 17

2. Piper Cams Fast Road nokkenassen (DUR1892 - 2000-7200 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 276 graden / 10.21mm lift - ATDC @ full lift = 108 / timings: BTDC = 30; ABDC = 66

uitlaat: 276 graden / 10.16mm lift - BTDC @ full lift = 108 / timings: BBDC = 66 ; ATDC = 30

3. Piper Cams Ultimate Road nokkenassen (DURBP285 - 2500-7500 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 278 graden / 10.52mm lift - ATDC @ full lift = 106 / timings: BTDC = 33; ABDC = 65

uitlaat: 268 graden / 10.31mm lift - BTDC @ full lift = 106 / timings: BBDC = 60; ATDC = 28

4. Piper Cams Rally nokkenassen (DURPB300 - 3000-8000 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 296 graden / 11.68mm lift - ATDC @ full lift = 102 / timings: BTDC = 46; ABDC = 70

uitlaat: 288 graden / 10.67mm lift - BTDC @ full lift = 104 / timings: BBDC = 68; ATDC = 40

5. Piper Cams Race nokkenassen (DURPB320 - 3500-8500 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 300 graden / 13.13mm lift - ATDC @ full lift = 98 / timings: BTDC = 52; ABDC = 68

uitlaat: 288 graden / 12.32mm lift - BTDC @ full lift = 98 / timings: BBDC = 62; ATDC = 46

Website

Te koop bij:

PumaBuild

Units 1 & 2 Howard Centre

Paper Mill End

Aldridge Road

Great Barr

Birmingham

B44 8NH

T: +44-121-3562638

M: +44-7966-401734

F: +44-121-3562639

E: info@pumabuild.co.uk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel vermogen zouden andere nokkenassen opleveren?

moet dit altijd gebeuren samen met het plaatsen van een andere uitlaat of heeft dit ook al nut op vb een volledig standaard fiesta st?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel vermogen zouden andere nokkenassen opleveren?

moet dit altijd gebeuren samen met het plaatsen van een andere uitlaat of heeft dit ook al nut op vb een volledig standaard fiesta st?

Alleen een nokkenas vervangen heeft over het algemeen weinig zin. Net als alleen een luchtfilter plaatsen, wat ook geen nut heeft. Het is altijd een combinatie van dingen om je motor te optimaliseren (qua vermogen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe kan je hier nu uberhaubt je vermogenswinst uit schatten? :oops:

ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat als er beter overlapping was van de periode dat de inlet en exhaust kleppen open zijn dit resulteerde in meer vermogen en dat het toerental bereik groter werd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×