Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Michiel

Cosworth

Recommended Posts

Tussen het bouwen van Formule-1 motoren door, vind Cosworth nog de tijd om tuningonderdelen voor diverse auto's te maken, waaronder voor de Ford Duratec-motoren. Het is een motorenbouwer, dus ze hebben vooral onderdelen voor mechanische tuning.

1. Cosworth Fast Road nokkenassen (200 Pk; max 7200 RPM)

inlaat: 255 graden / 9.5mm lift - ATDC @ full lift = 114

uitlaat: 255 graden / 9.5mm lift - BTDC @ full lift = 113

2. Cosworth Race nokkenassen (260+ Pk; max 9000 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 282 graden / 11.3mm lift - ATDC @ full lift = 111

uitlaat: 262 graden / 9.95mm lift - BTDC @ full lift = 103

3. Cosworth Race nokkenassen (240+ Pk; max 9000 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: 282 graden / 11.3mm lift - ATDC @ full lift = 101

uitlaat: 255 graden / 9.5mm lift - BTDC @ full lift = 113

4. Cosworth Ultra Race nokkenassen (300+ Pk; max 9000 RPM - upgrade klepveren noodzakelijk)

inlaat: geen details bekend

uitlaat: geen details bekend

5. Cosworth D-Power inlaatspruitstuk

Website

Te koop bij:

Iemand een idee hoeveel verschil het Cosworth inlaatspruitstuk gaat maken?

Geen idee, op Fordfair heb ik ook verschillende Fiest ST,s gezien met een Mountune inlaatspruitstuk ook erg appart.

werkt in combinatie meestal . vergeet niet je moet je tankje gaan verplaatsen dan miquel. cosworth heeft er geen bevestiging voor. stond dacht ik ook vermeldt. op de website of bij pumaspeed.

werkt in combinatie meestal . vergeet niet je moet je tankje gaan verplaatsen dan miquel. cosworth heeft er geen bevestiging voor. stond dacht ik ook vermeldt. op de website of bij pumaspeed.

Dat moet geen probleem zijn... Ben alleen benieuwd of je het verschil gaat merken.

ik denk zelf niet zoerg misschien 2 pk ??? of meer maar 10 pk haal je er niet mee uit

die van mountune zou toch een 15pk moeten geven, want ze gaan van 185 naar 200Pk met enkel de inlaat

wat ze opgeven halen ze nooit is gewoon een feit is met alles zelfs met de pumakits van pumaspeed. Dus reken gewoon er paar pk van af. Vergeet niet het verlies wat je gata krijgen op je blok die heeft eral kilometers opzitten . compresie verlies ( type filter) . Zelf denk ik dat je met standaard nokkenas niet veel ermee wint. mountune 165 om iets tenoemen wat je zo kan zien op youtube 165 geven ze op . Die jongen haalde 163 pk. is ook netjes maar is eigenlijk verlies van 2 pk.

staat met hele kleine lettertjes op hun site ook. zelfs op de dyno sheet. Maar voor miquel hoe hij nu zijn setup heeft, maakt het vrij weinig uit . Is niet echt veel winst.

wat ze opgeven halen ze nooit is gewoon een feit is met alles zelfs met de pumakits van pumaspeed. Dus reken gewoon er paar pk van af. Vergeet niet het verlies wat je gata krijgen op je blok die heeft eral kilometers opzitten . compresie verlies ( type filter) . Zelf denk ik dat je met standaard nokkenas niet veel ermee wint. mountune 165 om iets tenoemen wat je zo kan zien op youtube 165 geven ze op . Die jongen haalde 163 pk. is ook netjes maar is eigenlijk verlies van 2 pk.

staat met hele kleine lettertjes op hun site ook. zelfs op de dyno sheet. Maar voor miquel hoe hij nu zijn setup heeft, maakt het vrij weinig uit . Is niet echt veel winst.

Dacht ik ook al aan, ga ik eerst maar voor een sportcat, hoop dat ze op Efe wat hebben liggen.

Dacht ik ook al aan, ga ik eerst maar voor een sportcat, hoop dat ze op Efe wat hebben liggen.

euh miquel sportcats zijn niet bullitproof vandaag een auto gezien die erop afgekeurd werdt. was een 100 cell. Dus ga voor het minst voor een 200 cell om veilig tezitten . standaard cat is 400 cell. anders 1 map laten aanpassen in je ds dat hij lage waardes draait, voor de zekerheid. Hebben meer mensen gedaan buiten om ford fiesta club. Waar ik het van weet. Of anders iemand hem laten keuren die de regeltjes wel eens vergeet van de apk :)