Jump to content
Fiestaclub.nl
Michiel

Pumaspeed

Recommended Posts

Pumaspeed is begonnen als tuner van Ford Puma's, maar na de overweldigende vraag voor spullen voor de Fiesta zijn ze die ernaast gaan doen. Met de introductie van de ST kunnen ze zich misschien beter Fiestaspeed gaan noemen. Pumaspeed heeft heel veel individuele aanpassingen en ook een aantal standaardpakketten. Ik begin met de standaardpakketten. Pumaspeed kan nog veel meer leveren, maar de producten hieronder zijn de producten die zij zelf produceren.

Standaardpakketten

1. Stage 1 - ST160

Milltek Flexi Pipe

K&N 57i-kit

Kat-vervangende pijp (sport-kat mogelijk)

Uitlaatlijn vanaf kat

2. Stage 2 - ST171

Stage 1 plus Milltek Sport 4-2-1 Evo uitlaatspruitstuk

3. Stage 3 - ST180

Stage 2 plus Custom Dreamscience Stratagem ECU-mapping, geschreven door Pumaspeed

4. Stage 4 - ST190

Stage 3 plus Cosworth nokkenassen en Custom Dreamscience Stratagem ECU-mapping (vanwege de nokkenassen)

Individuele onderdelen

1. Naast Dreamscience ECU-mappings levert Pumaspeed ook zelfgeschreven mappings op het Dreamscience-platform.

2. Uitlaatspruitstuk voor turboconversie - in combinatie met GT2871-turbo meer dan 400 pk

3. Challenge Spec uitlaatlijn

Bestaat uit Milltek Sport en Pumaspeed onderdelen

Website

Te koop bij:

Groot Motorsport

Papiermakerstraat 5

1531 NA Wormer

T: +31-75-6425056

E: info@grootmotorsport.nl

krijg je bij de Cat vervanger geen last met de APK (gassen test ect)? Kwa geluid zal het denk ik ook wel schelen?

krijg je bij de Cat vervanger geen last met de APK (gassen test ect)? Kwa geluid zal het denk ik ook wel schelen?

Een katvervanger zorgt bij een moderne auto bijna altijd voor een te hoge waarde. Een sportkat is een beter (maar stukken duurder) alternatief. Een Katalysator is een restrictor ook voor het geluid. Ik vind in veel gevallen het geluid van een auto niet mooier worden zonder kat. Vaak krijg je een heel snerperig en te luid geluid. Tenzij je dat mooi vindt natuurlijk.

dat is meer bij een lege kat emil, ik heb er ook een lege kat eronder en idd een snerpend geluid.

Met een katvervanger wordt het wel minder omdat het minder resoneerd in lege huls ( die bij een katvervanger niet hebt )

Sportkat stukken duurder ben ik niet met je eens, ik heb een racekat gekocht voor 160 pond.

een katvervanger zal niet zoveel goedkoper zijn.

over de Co waarde valt te discusseren aangezien ik nog steeds de co waarde haal ( al is het wel hoger 0.34 )

Dat hangt ook af van de staat van de motor

Voor mijn Peugeot 106GTi was de sportkat bijna 2x zo duur als de katvervanger. Ik vond het geluid met katvervanger erg irritant, maar zoals ik al zei. Het is maar net wat je mooi vind.

Dat is ook merkgebonden, maar duurder dat is het opzeker.

Het geluid moet je idd van houden, daarom komt er ook een racekat onder :)

Het geluid moet je idd van houden, daarom komt er ook een racekat onder :)

Racekat?

AKA_ill_Racekat.jpg

is die stage 2 nou een compleet uitlaatsysteem?

want begrijp de tekst maar half...

Ja, stage 2 = stage 1 plus een heel mooi uitlaatspruitstuk. De rest van de uitlaat hoort al bij stage1 (alleen de katalysator niet, maar die heb je wel nodig voor de apk ;) )

Naast groot motorsport (ik weet niet of die nog actief dealer is van pumaspeed) is autobedrijf MeBu ook officieel dealer van pumaspeed.

Wellicht daar even navragen.

De Groot Motorsport is gestopt. ik was een tijdje gelede langs geweest. MeBu levert spullen van Pumaspeed :)

Op n/a zal je er niks opmerken . (stock of zonder tezware mods) De flexi is alleen groter zou in het voordeel zijn voor geblazen blokjes zoals een supercharger.

Ja, stage 2 = stage 1 plus een heel mooi uitlaatspruitstuk. De rest van de uitlaat hoort al bij stage1 (alleen de katalysator niet, maar die heb je wel nodig voor de apk ;) )

Van het voorjaar mijn "oude" auto apk laten keuren,maar van een gassentest is geen sprake meer ;)

zolang het lijkt of er een kat onder hangt en dat de cpu van de auto geen emissie storing geeft kan je gewoon je kat als het ware uitkloppen :)