Jump to content

Dreamscience

Michiel
 Share

Recommended Posts

Euh ik ga niet naar engeland daarvoor. dan wordt het 129 pond plus meer. Maar trouwens ga jij veel naar circuit toe zag je youtube channel . RIj je zelf ook? En is het veilig met zo'n ford dag de baan op tegaan ? Aangezien hier op zandvoort nog wel eens leipe idioten rijden ( vooral in bmw's) en schade wil ik niet hebben.

ik kom dit jaar nier naar efe.

ben nu 2maal met mijn fiesta op circuit geweest, dit was telkens tijdens een fordclub trackday.

alles word dan ook door skylimits goed in het oog gehouden doen piloten raar met hun auto worden ze er vanaf gehaald.

zo een een bmw die bijna elke bocht zat te driften=>erafgehaald door de organisatie.

ben ook niet iemand die steeds tot het uiterste gaat met zijn auto, maar gewoon de auto eens kunnen besturen zonder naar flitspalen,...tekijken

en op de youtube filmpjes kan je ook wel zien dat er niet echt gek gedaan is door andere piloten, maar circuit rijden blijft natuurlijk altijd wel een risico inhouden

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Das wel leuk had ze zitten kijken was gezellig rustig maar ook netjes gereden

hier op zandvoort al paar keer mee gemaakt dat ze effe nog in de bocht in moeten halen en niet kunnen wachten kortom. brokken . maar dat zag er erg leuk uit zou ik ook wel een keer willen doen misschien wel meer mensen . als dagje uit.

Wes jij bent monteur bij ford . kan jij eens kijken wat de reden is dat die egr klep aan de zijkant van het st blok is afgegaan . En wat het verschil tussen de eerste lichting blokken voor de st en die laatste lichting. Als je dat misschien wilt doen . Het enige wat ik weet dat er twee versie's zijn gebruikt voor de st althans de ecu . Boring en slag zullen gelijk zijn maar volgens mij moet ernog meer zijn veranderd. Volgens 1 bij ford is ook bij de laatste lichting een andere koppeling erin gegaan zijn st en zijn maat pakte niet lekker op. Die van mij heeft nergens last van lijkt of ze dat ook gewijzigd hebben .

• 1 year later...

Ok, ik ziet hier dus behoorlijk te balen. Heb de dreamscience unit in huis gekregen van een forum member en heb geprobeerd een file naar mijn auto te uploaden. Dat is niet gelukt. De unit geeft aan: wrong vehicle en geeft tevens aan dat de unit nog over vijf levens beschikt. Dit kan twee dingen impliceren heb ik vanavond al zoekende geleerd. Ik moet de unit resetten via de meegeleverde software en kabel (die beide niet bijgesloten zitten) of ik moet hem opsturen naar Dreamscience.

Dat laatste ben ik niet van plan dan moet ik maar overgaan tot het onbinden van de koop maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet want ik heb het ding gekocht om mijn auto mee te kunnen chippen.

Mijn concrete vraag is dus: wat voor kabel heb ik nodig voor de dreamscience unit en waar kan ik de software downloaden? De site van dreamscience bied helaas geen soelaas.

Ok, ik ziet hier dus behoorlijk te balen. Heb de dreamscience unit in huis gekregen van een forum member en heb geprobeerd een file naar mijn auto te uploaden. Dat is niet gelukt. De unit geeft aan: wrong vehicle en geeft tevens aan dat de unit nog over vijf levens beschikt. Dit kan twee dingen impliceren heb ik vanavond al zoekende geleerd. Ik moet de unit resetten via de meegeleverde software en kabel (die beide niet bijgesloten zitten) of ik moet hem opsturen naar Dreamscience.

Dat laatste ben ik niet van plan dan moet ik maar overgaan tot het onbinden van de koop maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet want ik heb het ding gekocht om mijn auto mee te kunnen chippen.

Mijn concrete vraag is dus: wat voor kabel heb ik nodig voor de dreamscience unit en waar kan ik de software downloaden? De site van dreamscience bied helaas geen soelaas.

NO STRESS

zeer simpel wat je dient te doen:

hij is vergeten terug 'origineel' te plaatsen.

Spreek met hem af

hij dient zijn wagen terug 'return to stock' te plaatsen

dan de DS terug koppelen en je kan direct programeren ;)

NO STRESS

zeer simpel wat je dient te doen:

hij is vergeten terug 'origineel' te plaatsen.

Spreek met hem af

hij dient zijn wagen terug 'return to stock' te plaatsen

dan de DS terug koppelen en je kan direct programeren ;)

Ik ben al wat verder. Het schijnt dat ik met de liveload hem kan resetten. Ik ben nu bezig een windows partitie te maken op mijn mac en hopen dat het dan werkt.

Ik ben al wat verder. Het schijnt dat ik met de liveload hem kan resetten. Ik ben nu bezig een windows partitie te maken op mijn mac en hopen dat het dan werkt.

even vooral goede ding recht tezetten .De ds is samen met de tuner terug gezet. Plus in verkoop heb ik neer gezet de dreamscience niks extra omdat ik dat er niet bij had zitten. De dealer waar ik hem van had was Marron preformance. Plus de kabel die gebruikt wordt is volgens mij gewoon een printer kabel (Canon). Maar als je hem voor zaterdag bij mij kan hebben wilt me tuner ook nog een kijkje nemen. De rest staat in je pm.

Hij geeft aan Wrong car en geeft verder aan dat alle 5 levens nog intact zijn. Het probleem is dat ik geen pc kan vinden die nog onder XP draait om liveload op te installeren. De kabel is inderdaad een printerkabel en alle software heb ik inmiddels van dreamscience gedownload.

Draait het ook niet in een virtual machine van xp?

Ik heb nog een netbook liggen waar ik vanavond even XP op ga installeren. Dan kom ik er gauw genoeg achter en als het dan werkt dan is het opgelost en anders gaat hij direct op de post. :grin: Sheepwolf heeft een hele nette oplossing aangedragen. Hulde daarvoor! :-D

• 3 months later...

Om tezeggen dat de ds niet deugde is bullshit. iemand van het forum Rijdt nu een tijdje met race in zijn auto zonder gezeur. Enige gezeik dat je krijg Als iemand niet weet wat hij doet . Voor de mensen die aan een ds beginnen. En je wilt gezeur voorkomen check bij de ford dealer je firmware niet alle ds vinden dat leuk oude firmware.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

Announcements

• Create New...