Jump to content

Dreamscience

Michiel
 Share

Recommended Posts

Iemand die wat kan zeggen over het verminderd verbruik van een (1) van de DS mappen? Bv de tamste map, is dit intressant kwa verminderd verbruik?

En de map "track" is dit nog agressiever dan race+ ?

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Iemand die wat kan zeggen over het verminderd verbruik van een (1) van de DS mappen? Bv de tamste map, is dit intressant kwa vermiderd verbruik?

En de map "track" is dit nog agressiever dan race+ ?

verbruik bij mij bij Race+ was op begin -0,5l/100km maar het is zo verslavend dat het momenteel terug evenveel is al ervoor.

track vind ik niet veel agressiever ding geeft automatisch wat tussengas en dit vond ik zeer storend bij normaal rustige rijstijl waardoor ik altijd op race+ map rij

Dat inleren, dat duurt ongeveer 20 minuten voor een map? Als je vervolgens gaat rijden is het meteen gedaan of moet de motor hierna nog een inleer tijd hebben (om aan de nieuwe map te wennen zegmaar)

Topsnelheid is iets omhoog gegaan,maar reken geen tientalle kilometers.

Alleen ik heb ds,voor de rest is mijn uitlaatlijn gewoon orgineel.

Misschien met andere pijp enz enz is het verschil iets groter,dat weet tmb denk ik wel.

groeten

Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van tuning van een auto, dus hoop dat ik dit allemaal goed begrepen heb.

Je koopt dus een DS-unit en plaats deze in of bij de motor. Je krijgt of download software waar de 4 verschillende omstandigheden op staan. (Race+, Race, Performance en Track). Zodra je de laptop aan de auto aansluit kun je 1 van de 4 omstandigheden kiezen waarmee je wilt rijden. Zodra je een van de omstandigheden hebt gekozen moet je de auto voor gebruik goed warm rijden. (Neem aan iedere keer voor gebruik).

Iedere omstandigheid kun je zovaak als je wilt kiezen op je eigen auto, maar afhankelijk van het aantal levens kan het ook op anders ST's, mits je de kaart uit je eigen auto haalt en in de andere ST installeerd.

Je kunt daarnaast ook nog terug naar de normale ST afstelling.

De prijs in Nederland ligt rond de €700,-

Hoop dat ik het een beetje begrepen heb.

Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van tuning van een auto, dus hoop dat ik dit allemaal goed begrepen heb.

Je koopt dus een DS-unit en plaats deze in of bij de motor. Je krijgt of download software waar de 4 verschillende omstandigheden op staan. (Race+, Race, Performance en Track). Zodra je de laptop aan de auto aansluit kun je 1 van de 4 omstandigheden kiezen waarmee je wilt rijden. Zodra je een van de omstandigheden hebt gekozen moet je de auto voor gebruik goed warm rijden. (Neem aan iedere keer voor gebruik).

Iedere omstandigheid kun je zovaak als je wilt kiezen op je eigen auto, maar afhankelijk van het aantal levens kan het ook op anders ST's, mits je de kaart uit je eigen auto haalt en in de andere ST installeerd.

Je kunt daarnaast ook nog terug naar de normale ST afstelling.

De prijs in Nederland ligt rond de €700,-

Hoop dat ik het een beetje begrepen heb.

Bijna ;)

de DS unit is een "computer" welke je verbind met de OBD poort in de auto. Bervolgens overschrijf je de orginele software van de auto met een van de 3/4 mappen. De orginele software slaat de DS unit op in de unit.

Dat warmrijden, tja dat geldt voor elke auto, niet specifiek voor een auto met DS. Altijd je auto warmrijden alvorens het gas in te trappen ;)

Het wisselen van de mappen kan inderdaad zo vaak je wilt, een DS heeft 5 "levens" dus voor 4 verschillende auto's. Hierna kan hij gereset worden bij DS (heb je weer 5 levens, is niet gratis).

De prijs is inderdaad zo rond de 600 a 650 euro ;)

Bijna ;)

de DS unit is een "computer" welke je verbind met de OBD poort in de auto. Bervolgens overschrijf je de orginele software van de auto met een van de 3/4 mappen. De orginele software slaat de DS unit op in de unit.

Dat warmrijden, tja dat geldt voor elke auto, niet specifiek voor een auto met DS. Altijd je auto warmrijden alvorens het gas in te trappen ;)

Het wisselen van de mappen kan inderdaad zo vaak je wilt, een DS heeft 5 "levens" dus voor 4 verschillende auto's. Hierna kan hij gereset worden bij DS (heb je weer 5 levens, is niet gratis).

De prijs is inderdaad zo rond de 600 a 650 euro ;)

Ik had ook niet anders verwacht dan dat jij alles inmiddels zal weten van de DS 8-)

Overigens betaalde ik 550 €

Ik had ook niet anders verwacht dan dat jij alles inmiddels zal weten van de DS 8-)

Overigens betaalde ik 550 €

Nette prijs, jij hebt de Live wire, is dit trouwens de opvolger van de DSF3000? Of een compleet ander systeem?

• 2 weeks later...
  • 5 months later...

Gekke vraag misschien. maar moet je zo"n ds kopen of kan je gewoon ook naar een dynobank gaan en dat zei hem afstellen . zodat je niet die ds hoeft tekopen. of werkt dat bij ford st niet zo? of kom je dan terecht bij zo'n bluefin?

Gekke vraag misschien. maar moet je zo"n ds kopen of kan je gewoon ook naar een dynobank gaan en dat zei hem afstellen . zodat je niet die ds hoeft tekopen. of werkt dat bij ford st niet zo? of kom je dan terecht bij zo'n bluefin?

je kan ook naar een tuner gaan en software voor je wagen laten schrijven.

met een DS kan je zelf je map inladen en heel gemakkelijk naar origineel gaan.

na mod's ga je met een ds nog steeds meer pk's hebben dan zonder mapping

okee en met een bluefin gebeurd er vrij weinig dus als je er mods op je auto heb geplaatst?

bluefin is te vergelijken met ds.

ik zelfs heb dreamscience en ben er heel content van

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

Announcements

• Create New...