Jump to content

Draai En Freeswerk

Hessel
 Share

Recommended Posts

• Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

wat bedoel je ? stuur me maar een tekening van wat je moet hebben.

Ik bedoel gewoon grotere gaten daar waar de bouten doorheen moeten (12mm i.p.v. 10mm)

Komt wel als het nodig blijkt te zijn. Ik weet nog niet of en wat ik nodig zou hebben :D

Je mail adres staat onder favorieten dus komt goed ;)

• 2 weeks later...
dames en heren, ik heb ze weer, raamdopjes :P

Ik had vernomen dat ze wel in prijs waren gestegen

blij dat ik van de eerste batch heb kunnen profiteren :D

ja nood gedwongen heb ik toch me prijzen iets gestegen naar 7,50 per dopje , opzich moet het kunnen denk ik aangezien men vele honderden euro's besteden aan hun auto dan kan die 10euro er ook nog wel bij ( in mijn ogen ) maar ik neem de verzendkosten wel voor mijn rekening.

In dat geval kan je misschien ook eens bij Jan vragen of hij interesse heeft in afdekdopjes voor de bovenkant van de schokdempers waar Jim het over had. Uit betrouwbare bron weet ik dat Jan daar ook nog geen oplossing voor heeft

Ik had het er ook met Jan over, die zou zweren dat er wel zo iets zou zijn , maar tot nu toie heeft niemand iets kunnen vinden.

Ik hoop binnenkort enkele dopjes te hebben voor de geïnteresseerde.

Ik had het er ook met Jan over, die zou zweren dat er wel zo iets zou zijn , maar tot nu toie heeft niemand iets kunnen vinden.

Ik hoop binnenkort enkele dopjes te hebben voor de geïnteresseerde.

Waar je misschien ook op moet letten is dat er voldoende ruimte over blijft boven het puntje van de schokdemper. Ik heb verhalen gelezen dat engels st's een veerpootbrug hadden gemonteerd waarbij er een plaatje liep over het gat maar dat de schokdemper daar tegenaan stoot bij diep inveren.

hey... guys...

even en vraagje..

als ik bij m'n XR2i 1.8 de achterraampjes eruit haal, en van een RS-Turbo de achterraampjes probeer in te bouwen... loop ik dan nog tegen problem aan?

En is eb voor de bekleding van de B- en C- stijl dan nog andere bekleding bij een RS Turbo?

Ik rij straks voornamelijk in de lente en zomer met m'n Fiesta'tje, dus kan ik wel wat extra ventilatie gebruiken...

hey... guys...

even en vraagje..

als ik bij m'n XR2i 1.8 de achterraampjes eruit haal, en van een RS-Turbo de achterraampjes probeer in te bouwen... loop ik dan nog tegen problem aan?

En is eb voor de bekleding van de B- en C- stijl dan nog andere bekleding bij een RS Turbo?

Ik rij straks voornamelijk in de lente en zomer met m'n Fiesta'tje, dus kan ik wel wat extra ventilatie gebruiken...

ja, dit kan. bijna alles zit er al.

je hebt wel per kant 2 popnagel, moeren nodig (popnagel, met inter draad) voor de 2 scharnieren vd B stijl. de standaard Bstijl kap past. Cstijl, gewoon de sluiting vastzetten, de Cstijl kap heeft de uitsparing al vorgedrukt aan de binnenkant. alleen nog uitsnijden dus. owja, en een ander raamrubber. 2ehands zijn deze altijd te klein, even oprekken dus. succes.

ja, dit kan. bijna alles zit er al.

je hebt wel per kant 2 popnagel, moeren nodig (popnagel, met inter draad) voor de 2 scharnieren vd B stijl. de standaard Bstijl kap past. Cstijl, gewoon de sluiting vastzetten, de Cstijl kap heeft de uitsparing al vorgedrukt aan de binnenkant. alleen nog uitsnijden dus. owja, en een ander raamrubber. 2ehands zijn deze altijd te klein, even oprekken dus. succes.

thx, Jur...

ik heb toevallig iemand gevonden die alles heeft.. ook de bekleding.

of heb ik de bekleding niet nodig, omdat je zegt: "de Cstijl kap heeft de uitsparing al vorgedrukt aan de binnenkant. alleen nog uitsnijden dus"

gr.

Michel.

Over die asspacer.

Ik heb nu een spacer getekend zoals in de bijlage.

Als ik hem vergelijk met de originele zou de abs sensor waarschijnlijk niet in de weg zitten.

fst_11apr01.jpg

Wat vind je er van? Ik heb geprobeerd het makkelijk te houden. De kleinste radius is 2,5mm.

post-1215-1205424249_thumb.jpg

Nog niet gelijk gaan maken hoor, ik heb hem even snel getekend en moet nog wat dingen checken maar ik wilde even weten of het volgens die tekening in de bijlage makkelijk te maken is of dat je nog opmerkingen erover hebt.

De definitieve versie kan ik je later als bijvoorbeeld *.STP of *.DXF opsturen.

Over die asspacer.

Ik heb nu een spacer getekend zoals in de bijlage.

Als ik hem vergelijk met de originele zou de abs sensor waarschijnlijk niet in de weg zitten.

fst_11apr01.jpg

Wat vind je er van? Ik heb geprobeerd het makkelijk te houden. De kleinste radius is 2,5mm.

Ziet er goed uit maar zou je de spacer niet dezelfde outline meegeven van de as? De spacer die je bij Ford vandaan hebt heeft dat namelijk ook en sluit wat mooier aan dan. Niet dat je er veel van ziet maar toch

Hier zat ik ook aan te denken maar de originele heeft bij een fiesta niet helemaal dezelfde vorm als de as zoals ook te zien is op deze foto:.

fst_11apr03.jpg

Het beste is eigenlijk even alles eraf te halen en het dan op de as helemaal netjes na te meten.

Bedankt, heb hem ontvangen.

Zoals jij hem hebt getekend zijn de binnenwanden een stuk dikker en is het totaal dus een stuk zwaarder.

Ik zal deze week proberen wat maten op te nemen van de as en mijn ontwerp dan wat aanpassen en dan zal ik je volgende week de digitale file doorsturen zodat je kan kijken of je hem daar direct van kan aflezen voor de freesbank.

Bedankt, heb hem ontvangen.

Zoals jij hem hebt getekend zijn de binnenwanden een stuk dikker en is het totaal dus een stuk zwaarder.

Ik zal deze week proberen wat maten op te nemen van de as en mijn ontwerp dan wat aanpassen en dan zal ik je volgende week de digitale file doorsturen zodat je kan kijken of je hem daar direct van kan aflezen voor de freesbank.

tja zwaarder , lijkt me niet echt belangerijk, stuur mij maar als je jouw tekening klaar heb.

Ik ga uit van jouw bevindingen en maten, dus mocht er iets niet passen of niet goed zitten ben ik daar niet aansprakelijk voor, ik maak het zoals het op de tekening staat.

• 2 weeks later...
 Share

Announcements

• Create New...