Jur Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 ja ik zat er ook aan te denken om ff langs de sloop te rijden dan heb ik ook een voorbeeld , maar dat zal ik dan miss in het weekend ff doen. Misschien leuk verkoop object voor Groot motorsport (als je snapt wat ik bedoel) Jan Groot kan je ook vast aan een voorbeeldje helpen. Een beetje Name Dropping helpt hierbij misschien wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted December 18, 2007 Author Report Share Posted December 18, 2007 Geen slecht idee , ik zal een keertje langs gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted December 29, 2007 Author Report Share Posted December 29, 2007 heeft er iemand nog maten opgemeten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 9, 2008 Report Share Posted January 9, 2008 Het duurde even, maar ik heb maten .. en foto's van (een van mijn) huidige 'dopje' Het dopje waar het om gaat (de buitenkant) De maten: - Diameter dopje 20.2mm (en randje 20mm) - Diameter smalle deel: 10.3mm - Hoogte geheel: 12.8mm - Hoogte smalle deel: 7mm - Draad inwendig M6 (diepte vergeten op te meten) het binnendopje (voorzien van kunstof afdek dopje) .. niet dat deze ook in RVS 'moet'... maar gewoon voor extra info Maten (alleen metalen deel) - Diameter: 15mm - Diameter incl randje: 16.2mm - Hoogte draad: 9mm - Draad M6 uitwendig - Bovenkant voorzien van kruiskop t.b.v. vastschroeven (philips) Sjon was ook geinteresseerd in 10 stuks, 6 voor de FRST en 4 voor de Ka (RVS) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 9, 2008 Author Report Share Posted January 9, 2008 kijk iemand die aan me denkt ff snel een krabbel Ik mis nog twee maten ? die zijn rood . per set zijn het 2x links , en 4x rechts ??? Zitten er rubbers achter om het af te sluiten ? En een "normale fiesta" , FRST en een KA , zit daar verschil in ? En ik kan er niet een kruiskop in frezen of zo ... miss een platte sleuf voor een platte schroevedraaier .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 kijk iemand die aan me denkt ff snel een krabbel Ik mis nog twee maten ? die zijn rood . per set zijn het 2x links , en 4x rechts ??? Zitten er rubbers achter om het af te sluiten ? En een "normale fiesta" , FRST en een KA , zit daar verschil in ? En ik kan er niet een kruiskop in frezen of zo ... miss een platte sleuf voor een platte schroevedraaier .... Wow.. ff handig met autocad De rechter is dus de contrabout welke aan de binnenkant van de auto zit. Ik heb er snel even de maten van genomen, maar in principe gaat het alleen om de buitenkant (althans .. mij) Het gaat normaliter (bij een fiesta) om 6x links.. (daar deze roestgevoelig zijn) en niet om rechts (deze zit binnen in de auto en is voorzien van een kunstof dopje) Van de rechtse zitten er in een FRST normaliter 4 (maar nogmaals.. niet spannend) Maten van de rode zaken heb ik deels.. het draad is 9mm .. de kop zelf.. heb ik niet opgemeten het opmeten is gedaan met een analoge schuifmaat, maar mikt niet zo HEEEEL nauw (op de m6 na natuurlijk) De klapramen zaten standaard op een Fiesta RS turbo, en niet op een ander mk3 model. Op de Ka zitten ze ook standaard, echter dan maar met 4 buitendoppen.. (ik zal een plaatje opzoeken vanuit microcat) normale volgorde van buiten naar binnen - Stalen sierdop - Moer van gegalvaniseerd materiaal (op mijn foto's zijn stalen sierdop en gegalvaniseerde dop 1.. zo ook de maten) - dunne kunstof ring (tegen het kapot draaien van het rubber denk ik) - rubber 'thule' welke in het gat van het raam zit - dunne Kunstof ring (tegen het kapot draaien van het rubber denk ik) - Bout (rechts op jouw plaatje): Kunstof dop Zoals je misschien leest is het draad 9mm en het smalle deel van de moer 'maar' 7mm echter zit hier dus de rubber thule voor een deel nog tussen. Nogmaals.. als je het mij vraagt, vergeet de rechter kant.. dit was eigenlijk alleen ter illustratie van waarop de moet vastgezet wordt. ik denk wel dat het inwendige draad van de moer 'iets' meer dan die 7mm diep moet zijn, bijv 9mm (je hebt immers nog een 6mm 'vlees') Ik hoop dat je het allemaal nog kan volgen.. Nogmaals.. je tekening ziet er goed uit.... eenvoudig, maar doeltreffend. Ik mis het 'randje' in de moer nog, maar dat is ook alleen maar uiterlijk (daar klemt de stalen sierdop normaliter mee op de gegalvaniseerde moer) Edit Hier een (geleende) foto van de sierdoppen los van de gegalvaniseerde moer. en de scharnieren die op de C stijl zitten (vandaar maar 4 binnen-boutjes) volgens mij werken die niet. de foto's vind je terug in http://www.fiestaturbo.com/forums/my-merc-...=quarter%20caps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 10, 2008 Author Report Share Posted January 10, 2008 het gaat dus om deze voor de duidelijkheid. dit dopje zie je van buiten en deze wel je vervangen hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-F Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 het gaat dus om deze voor de duidelijkheid. [img[http://i106.photobucket.com/albums/m278/Jur_99/Fiesta/P1020955.jpg dit dopje zie je van buiten en deze wel je vervangen hebben..... Inderdaad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 10, 2008 Author Report Share Posted January 10, 2008 en d'r zitten er 3 per raam ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 en d'r zitten er 3 per raam ?? 3 per raam bij een fiesta (mk3 turbo ) .. 2 ramen = 6 2 per raam bij een ka .. 2 ramen = 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 10, 2008 Author Report Share Posted January 10, 2008 ik ga er binnenkort wel mee beginnen en dat moet je me maar PM'en hoeveel je er wilt en dat sier randje komt wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 ik ga er binnenkort wel mee beginnen en dat moet je me maar PM'en hoeveel je er wilt en dat sier randje komt wel goed. Misschien handig om eerst een test exeplaar te maken i.p.v. gelijk een hele berg .. maar dat zal je zelf ook al wel bedacht hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 11, 2008 Author Report Share Posted January 11, 2008 ja ik was het wel van plan om eerst één set te maken en dan kijken of het past en zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-F Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Maak je nou ook de dopjes voor aan de binnenkant? Die zijn bij mij ook niet best meer of verkeerdom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 11, 2008 Author Report Share Posted January 11, 2008 ik kan ze allebij maken , niet echt een probleem alleen die set's worden steeds groter dan, en dus ook iets duurder. En ik kan niet een kruiskop er in maken , het wordt dan een sleufje voor een platte schroevedraaier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-F Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 En ik kan niet een kruiskop er in maken , het wordt dan een sleufje voor een platte schroevedraaier Dat zou geen probleem zijn denk ik. Wat is de richprijs ongeveer? heeeele grove schatting... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 11, 2008 Author Report Share Posted January 11, 2008 Voor de bol die aan de buiten kant van je raam zit 5 euro. En die voor de binnenkant 6 euro. Volgens mij zijn dit wel redelijke prijzen ...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Voor mij slechts 6x de buitendop.. (-: ik wou dat ik zo'n apparaat had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 28, 2008 Author Report Share Posted January 28, 2008 Vrijdag ga ik het oppakken. Jur : 6 buiten doppen Turbo-F : ..... ? wat wou jij ook alweer ...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 28, 2008 Report Share Posted January 28, 2008 Vrijdag ga ik het oppakken. Jur : 6 buiten doppen Turbo-F : ..... ? wat wou jij ook alweer ...? Sjon een 10x de buitendop.. ik weet echter niet of hij ook de binnenkant wilde hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-F Posted January 28, 2008 Report Share Posted January 28, 2008 Als het kan voor mij buiten en binnen, dus 6 of 12 in totaal! Sorry voor de late reactie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 28, 2008 Author Report Share Posted January 28, 2008 je reactie vermogen is prima hoor Jus: 6 buiten doppen Sjon : 10 ..?.. buiten doppen Turbo-F : 6 set's (binnen & buiten dop) Klopt het zo ? en wie is Sjon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 28, 2008 Report Share Posted January 28, 2008 je reactie vermogen is prima hoor Jus: 6 buiten doppen Sjon : 10 ..?.. buiten doppen Turbo-F : 6 set's (binnen & buiten dop) Klopt het zo ? en wie is Sjon... Sjon (johan) heeft 2 projectjes lopen hier op fiestaclub. een FRST en een KA waar hij grootse plannen mee heeft (voor dagelijks gebruik) vandaar 6 voor de FRST en 4 voor de ka = 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 28, 2008 Author Report Share Posted January 28, 2008 ok , leuk dat zijn dus 10 buiten doppen ? prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-F Posted January 28, 2008 Report Share Posted January 28, 2008 Trouwens doe alleen maar de buitenkant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts