Jump to content

Fiesta Xr2 '86

Hessel
 Share

Recommended Posts

• Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rooie Koni's idd , zijn instelbaar , alleen niet gemonteerd , één keer afstellen en klaar , naja ik vindt het best , ik denk dat het beter is dan die "non adjustables" set's die zo'n 300euro kosten .

Ik heb ze nieuw gekocht voor 80euro :grin: en remblokken nieuw voor 15euro :grin: , ik ben allang blij d'r mee 8)

• 2 weeks later...

we zijn weer een week verder.

Remklauwen liggen uit elkaar, van de week een revisie set kopen en de klauwen spuiten en dan kan dat er weer onder.

Ik heb ook het interieur er volledig uit zodat ik de bodem kaal heb, er zit roest onder maar in mijn ogen valt het heel erg mee, 3 kleine plekken achter me side-skirts en 2 grotere plekken in me bodem.

Remklauwen liggen uit elkaar, van de week een revisie set kopen en de klauwen spuiten en dan kan dat er weer onder.

Succes. Doet klauwen erg goed als je ze een beschermend laagje geeft :D

ja staat ook een stuk mooier mocht ik er andere velgen onder gooien.

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit welke kleur ik ze ga spuiten, ik wil de auto een beetje orgineel houden en hij krijgt wel 2 stripes langs de zij kant alleen orgineel horen ze rood , dat vind ik niet mooi , en nu zijn ze goud , ook niet helemaal mijn smaak.

Ik zat te denken om die stripes oranje te doen, en dan me klauwem ook , en aangezien me koni's ook rood/oranje zijn zal het denk ik mooi staan :)

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit welke kleur ik ze ga spuiten

Ik heb voor die van mij gekozen voor Koper omdat dat redelijk neutraal is maar gunmetal, zilver of zwart doen het ook goed als 'standaard'

Zou persoonlijk nooit voor iets opvallends gaan kwa remklauwen...(niet dat je er bij mij iets van zal zien ;))

• 2 weeks later...

Net het geld over gemaakt , was ff uitvogelen hoe dat PayPal nou werkt, maar is allemaal gelukt :)

Ik ben nu de nieuwe eigenaar van 4 nieuwe zuigers, kon ze voor een leuk bedrag kopen via ebay.

02ba_1.JPG

• 3 weeks later...

ok zaterdag verder gegaan , bodykit er af , kwam het een en ander tegen jammer genoeg , maar ach dichtlassen maar weer.

Bodem is nu bijna klaar , alleennog aflassen , van de week de wielrand aanpakken en andere kleine plekjes.

Remzuigers moeten deze week er ook zijn, nieuwe remolie er meteen in en alles goed schoonmaken en zo.

Monroe schokbrekers gekocht ( aangezien ik maar 2 koni's heb momenteel )

Dan is hij zo direct weer helemaal dicht.

Ff gaan kijken welke rubbers er nou precies verrot zijn en even vervangen.

Dan gaan we richting de APK.... :)

ja idd ,

Ik laat momenteel de motor ff zitten.

Body goed en netjes maken en het motortje de verdiende aandacht en onderhoudt geven en dan eens lekker tuffen :)

OK vandaag me remklauwen in een kleurtje gezet , nieuwe remzuigers zijn binnen en de revisie setjes.

Ook lag er weer een grote doos thuis voor me klaar :) me nieuwe Monroe schokbrekers , complete set , dat zal al een dikke verbetering zijn met de ouwe vering.

OK vandaag me remklauwen in een kleurtje gezet , nieuwe remzuigers zijn binnen en de revisie setjes.

Ook lag er weer een grote doos thuis voor me klaar :) me nieuwe Monroe schokbrekers , complete set , dat zal al een dikke verbetering zijn met de ouwe vering.

lekker hoor :)

Ik heb ook de Monroe schokbrekers rondom. Je zal het verschil heeeel duidelijk voelen!

Tenminste, dat had ik wel. 8-)

• 2 weeks later...

ok ik heb weer gas om te lassen :) dus ik en me maten gaan weer verder, we willen nu ff schot in de zaak krijgen.

* Ik ga lassen en plaatwerken

** Eén maat gaat aan de remmen en schokbrekers

*** En de andere gaat aan het plamuur werk.

Daarna alle gelaste/geplamuurde plekken in kleur spuiten, en alle gaten van me bodykit afdoppen zodat er nergens water ik kan komen, aangezien hij nog niet klaar is, maar ik ga er toch eerst ff mee rijden om te beoordelen of deze auto het waard is om ook compleet over gespoten te worden en zo.

Dan gaat hij richting Jan Groot ter inspectie op de brug ( dan zie je toch wel het meeste ) ff kijken welke rubbers er vervangen moeten worden en als er niks mis is krijgt hij ook z'n APK.

Ben ik weer , d'r is weer een hoop gedaan.

de hele bodem is weer dicht, binnenkort het interieur er weer in, en goed schoonmaken.

Voor zitten me klauwen er op met alles vernieuwd , en achter me trommels , ook alles vernieuwd , alleen een remleiding verneukt, naja heb al weer een nieuwe.

Laatst ook leuke velgjes voor weinig gekocht voor de zomer :D

Van de week ff 2 wielranden bestellen voor achter, dan kan ik die er in lassen en dan alles strak plamuren en spuiten.

11032008051ei8.jpg

11032008052zs6.jpg

25032008057du9.jpg

25032008058sa8.jpg

%7Boption%7D

Share

Announcements

• Create New...