Hessel Posted September 8, 2013 Author Report Share Posted September 8, 2013 Dit was gisteren , vandaag de ramen er in getrokken. Van de week APK, ben alleen aan het stoeien met me carburateur , hij wilt niet lekker stationair lopen , als ik me gas los laat valt ie dood. Volgens vele op het internet schijnt het de solenoid te zijn maar die doet het , ik hoor en zie hem klikken .... iemand ervaring met die Weber DFT 32/34 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Dit was gisteren , vandaag de ramen er in getrokken. Van de week APK, ben alleen aan het stoeien met me carburateur , hij wilt niet lekker stationair lopen , als ik me gas los laat valt ie dood. Volgens vele op het internet schijnt het de solenoid te zijn maar die doet het , ik hoor en zie hem klikken .... iemand ervaring met die Weber DFT 32/34 ??? Er zit een autochoke op, waarvan de bediening nog wel eens wil sneuvelen. Je bediend deze (het is al ehhm 15 jaar terug dat ik een xr2 had) door het gas half in te trappen voor het starten.. de automatische choke wordt nu bediend. Deze wordt pas weer losgelaten na een paar minuten als het bimetaal in de choke warm wordt (door electrische stroom die erop komt) In de autochoke zit dus een hendeltje die bij gasgeven bediend wordt. Deze is wit (en wordt ivoor kleurig bij gebruik).. en kans bestaat dat deze gebroken is en dus niet goed functioneer t.b andere mogelijkheid is dat je stationair schroef noet goed staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted September 8, 2013 Author Report Share Posted September 8, 2013 Wow ik schrik bijna van de details in je verhaal !!! geweldig. Jij hebt het over het kunstof nokje dat op onderdeel nr 4 zit ? ik heb gezien dat ik dat nokje al beschadigd vond ... er zit ook een veertje op/achter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Ja. Ik geloof dat 29 of eigenlijk 30 (het pennetje) door dit kunstof nokje weggedrukt wordt en zo de vlinderklep sluit en zo de lucht afknijpt (choked).. maar goed de vraag is.. heeft i het alleen koud.. of ook warm (ps dit plaatje had ik dus niet voor me) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted September 8, 2013 Author Report Share Posted September 8, 2013 Nee, juist andersom , als ie koud loopt ie goed op zijn choke ... en zodra hij d'r af gaat loopt ie als een natte krant en valt ie uit. Dan kan ik de stationair schroef/aanslag wel opschroeven maar dat is het ook niet helemaal vind ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted September 8, 2013 Report Share Posted September 8, 2013 Wat lastig oordelen of het door te veel/weinig lucht komt.. of door te weinig/veel brandstof (51) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted September 9, 2013 Author Report Share Posted September 9, 2013 Ik geloof wel er wel in dat er iets is afgebroken is want hij kreeg het opeens ... daarvoor liep hij netjes... Leuk die DFT 32/34 staan ook niet op marktplaats.., ff snel verder zoeken en bccp fuelparts bellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 17, 2014 Author Report Share Posted January 17, 2014 Weer even een kleine update. M'n 3delige velgjes liggen weer even in de kast, nu heb ik RS velgjes er onder . Ik heb ook verlagingsveren gekocht dus hij gaat 30mm omlaag, voor de rest niet zo heel veel aan gedaan , o ja me binnenspiegel is weer losgekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Bekende velgen Ik heb ze ook nog liggen voor mijn MK1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 20, 2014 Author Report Share Posted January 20, 2014 ik vind hem nu wat "burgelijk" maar als hij straks omlaag gaat ga ik wel nog eens die compomotive velgjes proberen met platte bandjes en flink getrokken kijken of hij dan nog steeds aanloopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts