Jump to content

Wat Is Je Verbruik?

Dutch
 Share

Recommended Posts

• Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb me auto nog niet helemaal leeggereden, dus weet niet hoeveel km ik precies kan rijden met een volle tank maar op 3 kwart leeg zit ik rond de 400 km. Dus dat zou betekenen dat ik rond de 1 op 11 zit. Maargoed zal het nu is uitproberen heb gister getankt kijken hoever ik kom ;)

Net terug van vakantie (Zell am see) na aankomst stond de gemiddelde snelheid op 80, en het verbuik op 8.1 per 100 km. (Ik heb de computer niet gereset voordat ik ging rijden).

Buiten de files talloze heb ik ongeveer 130 gemiddeld gereden.

• 2 weeks later...

Volgens mij noemen ze dit een rectificatie....

Laatste tankje was 1/9,6.

'k Ben verhuisd dus ik rij nu nog kortere stukjes naar m' werk en nu meestal met z' tweeen. Laten we het daar maar op houden dat het daar aan licht.

- Fiesta ST Mk6.5 (2006), 35.000 km

- gemiddeld verbruik per tank: nu 1 op 12

- gemiddeld volgens de boordcomputer sinds december 2007 (gereset bij wissel naar winterbanden): 8.7l/100 km

- maximale actieradius op één tank: 501,8 km

- gemiddelde snelheid: 60 km/u

Een paar weken op de Nero's - en je ziet wat een stel bredere, grippy banden doen voor je verbruik. (Plus het feit dat je dan ook harder kán. En gaat. :mrgreen: )

Ik eindigde met de winterbanden op 8.7l/100km en nu alweer 9.4... :-?

nou ik heb een fiesta 1.1 cl uit 1995

ik rij er meestal lange stukken mee (smaandags heen vrijdags terug) jaja zit op kamer

ik zo'n 70 km ver

ik heb op zijn beste 510 km gereden en stond mijn indicator pas bovenaan in het rood (ik heb geen idee hoever ik nog kan rijden/ hoeveel liter er nog inzitten hihi)

ik geloof dat ik een tank van 40 liter heb dus en dat rode is als ik me niet vergis 1 kwart van de tank {confused}

in het weekend rij ik wel korte stukken dan is alles weer in de buurt haha

dus als ik me niet vergis is het dan 510/32= 15.6

dus gemiddeld 1 op 15,6

nou de groeten

Heb het verbruik weer eens in de gaten gehoudenen dat valt reuze mee.

Gemiddeld 1 op 16,3 en dat lijkt me niet slecht voor een zetec 1.25.

Zal het toch aan het nieuwe rijden liggen:)

Hallo Mede-bezine (diesel) verbruikers :grin:

Ook mijn verbruik maar eens in de gaten gehouden, wat me meteen weer doet doet realiseren dat ik echt geen zuinige rijder ben haha :oops:

Fiesta MK5 Sport, 1op 11,2 gemiddeld (wordt nog wel erger, moet nu rustig doen, hij mank..)

FocusII TDCi, 1 op 16,x

Die focus valt nog wel mee, word ook voornamelijk rustige files mee gereden :mrgreen:

Wij rijden met onze Fiesta MK6 Ghia 1.6 16V uit 2003 veel snelweg en file. Gemiddeld halen we 1:14,5

Dat vind ik heel netjes. Wat is meestal jullie cruise-snelheid?

Ik heb nu 2x getankt met m'n mk6 1.6 2004 en haal ca. 1 op 11 (440km op een tank)... De eerste tank was ik nogal 's enthousiast m'n 100pk'tjes aan 't testen. De 2e tank heb ik toch al een stuk rustiger aan gedaan, maar werd het nog niet veel beter.

Ik vind trouwens dat ie vrij veel toeren maakt voor zo'n sterke motor in zo'n lichte auto, ongeveer evenveel als het 1.3 8v'tje in mijn oude mk4. In het boekje zag ik trouwens dat er twee overbrengingen mogelijk zijn voor de 1.6 (een hetzelfde als de 1.4 16v en een langere), weet iemand hoe je dat kunt checken (bouwjaar/maand, chassisnummer oid?)? Ik zal wel de korte versie hebben... Helaas, want ik hou nog wel 's een wat hogere cruise-snelheid aan op de snelweg :)

Wel heb ik het idee dat de eerste 30.000 vrij suffe km's zijn geweest, dus misschien moet ik 's een paar tankjes v-power op tempo leegrijden... :)

Een 6-bak had trouwens een perfecte combi geweest met de 1.6, zeker als die ook zo lekker had geschakeld als deze!

Vorige week een nieuw record. De boekjes liegen niet. (Heb wel gereden als een brave oma) {angel}

4.4l/100km

Moet wel toegeven dat dit de laatste keer is. Is geen rijden. Ben meer voor het zwaardere voetje.....

Misschien volgende week eens kijken wat mijn maximale slurpverbruik is......

ik kom met de puma (1700) op een gemiddeld verbruik van 8,5L/100km, bij constant stadsverkeer.

Overigens gaat ie wel bijna elke dag een of meerdere keren tot tegen de begrenzer in 1e en 2e... 8)

Hij heeft intussen 121.500km gelopen.

• 3 weeks later...

Even een update nu ik mijn eerste tank V-power leeg heb gereden:

- de eerste 2 keer werd de tank gevuld bij de Tango, resultaat => 1 op 11

- de 3e keer werd ie gevuld bij de Esso (ook 10 cent korting) => 1 op 12

- de 4e dus bij de Shell met V-power (7 cent korting) => ruim 1 op 13

En zeker bij de laatste 2 heb ik eerlijk mijn eigen rijstijl en tempo's aangehouden (de eerste 2, zoals eerder genoemd, harder en zachter dan gemiddeld). Moet het exacte sommetje nog ff maken, maar het lijkt erop dat het qua kosten op hetzelfde neerkomt (wel makkelijk als je gewoon wat verder komt op een tank). Qua rijden niet echt iets aantoonbaars gemerkt, misschien dat het meer opvalt als je teruggaat naar een "mindere" brandstof...

Edit: Net even een nieuw accountje aangemaakt op autoverbruik.nl en de bonnetjes ingevuld. De kosten per km zijn respectievelijk: €0,128; €0,124 en €0,114 voor de laatste 3 tankbeurten. Dus als vroegtijdige conclusie zou ik kunnen zeggen dat v-power zelfs voordeliger is :)

Wordt vervolgd...

Guest Solayka

Na al die cijfers gezien te hebben zijn we eens gaan kijken hoeveel die kleine mk1 van ons er doorheen slurpt met de 1117 cc motor onder de kap .

voor ons gevoel valt het best mee :

korte stukjes en stadsverkeer : 1 : 10 tot 1 : 11

langere einden snelweg : 1 : 15 tot 1 : 17

(het verschil zit in de voet van de bestuursters ,haar voet is waarschijnlijk net ietsje lichter {dance} )

Met een tank benzine (34 liter ,mk1) redden we gemiddeld ongeveer 400 à 420 kilometer ,we rijden veel kortere stukjes op het moment .

Bij Danko in Best hebben we ,samen met andere onderdelen ,een tank van 40 liter mee genomen .Deze hebben we ontroest ,schoon gemaakt en opnieuw in de verf gezet .Zodra deze definitief gemonteerd is ,als alles goed gaat gelijk met weer een andere kop ,inlaat en carburateurs ,hopen we ongeveer 60 tot 80 kilometer meer bereik te hebben op een volle tank loodvrij benzine :) .

"No more additives or catalysts in our fuel tank" .

Solayka .

• 2 weeks later...

Ik rijdt nog steeds op de eerste tank, en volgens mijn actieradius moet ik nog zo`n 120 km af kunnen leggen. En heb er al 500 km afgelegd. Dus hou het er even op dat ik gemiddeld 600 km kan rijden op een tank. Maar dit zal wel veranderen, want ik ben er niet vies van om de gang er een beetje in te houden, mits mijn motor op temparatuur is.... Dus 1:14 moet wel haalbaar zijn denk ik

Mk6.5 2007 ST, laatste tank (bijna) opgereden. Volgens de boardcomputer 430 km gereden en nog 70 km op de actieradius. Tanklampje was net aangegaan.

Actieradius staat bij volle tank op 492 KM , maar die blijft een tijdje staan totdat de naald gaat zakken op de benzinemeter.

Share

• Create New...