Jump to content
Fiestaclub.nl
Dutch

Wat Is Je Verbruik?

Recommended Posts

Ik heb een nieuw zuinigheidsrecord!

3.9/100km. :shock:

Dit zal ook wel de laatste keer zijn. Ik zit vooral op binnenwegen en heb een paar dagen een opa voor me gehad. :veryangry:

De Focus wordt steeds zuiniger :) de boordcomputer geeft nu 7liter op 100km (ruim 1:14)!!.

Hmm ben benieuwd wat ik ga halen met mijn 1.3i ... Ben een redelijk sportieve rijder zeggen de andere altijd (vind het zelf wel meevallen ;))

Ik zal het in de gaten houden.

Wat me ook verbaast is dat dat V-power dus wel degelijk invloed heeft .. hmm eens even mee rekenen .. ;)

Hmm ben benieuwd wat ik ga halen met mijn 1.3i ... Ben een redelijk sportieve rijder zeggen de andere altijd (vind het zelf wel meevallen ;))

Ik zal het in de gaten houden.

Wat me ook verbaast is dat dat V-power dus wel degelijk invloed heeft .. hmm eens even mee rekenen .. ;)

Ik heb ook een Fiesta mk6 1.3 8-klepper gehad, ik vond het een zuipbak. Ruim 1op12 reed'ie, mogelijk omdat je meer gas geeft om goed bij te komen. Overigens heerlijke auto, jammer dat ik hem weg heb moeten doen (ruimte te weinig). Veel plezier ermee!

Ik heb ook een Fiesta mk6 1.3 8-klepper gehad, ik vond het een zuipbak. Ruim 1op12 reed'ie, mogelijk omdat je meer gas geeft om goed bij te komen. Overigens heerlijke auto, jammer dat ik hem weg heb moeten doen (ruimte te weinig). Veel plezier ermee!

We zullen zien ... 1:12 is idd niet zo veel, had ik misschien beter een corsa kunnen nemen .. ;)

Heb overlaatst men teller eens gereset en een korte afstand gereden. Toen ik thuis kwam stond mijn verbruik op 3.7 l/100 km :lol:

1L : 15 KM, ben er erg tevreden mee, hij zal binnenkort wel iets meer gaan zuipen door de sportfilter die er in komt

Oke gelukt :duim: , na een lange snelwegrit staat ie op 7.5 gemiddeld.

Ik heb alleen het idee dat er nog meer uit te halen valt,

dus ik heb besloten nog een weekje rustig aan te doen :blink:

Kheb 4 dagen geleden gereset, mijn moeder is er via de autostrade mee naar haar werk gereden en toen die terugkwam stond het gemiddelde op 4.7, dan heb ik er gisteren nog een heel stukje mee gereden en kwam ik op 4.3.

Kvind het fantastisch :grin:

Kheb 4 dagen geleden gereset, mijn moeder is er via de autostrade mee naar haar werk gereden en toen die terugkwam stond het gemiddelde op 4.7, dan heb ik er gisteren nog een heel stukje mee gereden en kwam ik op 4.3.

Kvind het fantastisch :grin:

Dat zijn echt mooie cijfers,

wat voor motor heb je in je Fiesta SgtFlippy?

Dat zijn echt mooie cijfers,

wat voor motor heb je in je Fiesta SgtFlippy?

Dit is wel met heel rustig rijgedrag, hoewel als je in de fiesta tot 1500 toeren (edit: pak maar 1900-2000 toeren) gaat je meer als genoeg trekkracht hebt om vlot mee te gaan eigenlijk.

Kheb de 1.6 TDCI.

Ik heb over het algemeen een behoorlijk sportief rijgedrag..

mijn Fiesta MK4 met een "1.25" blokje lust hem dan ook behoorlijk!

Meestal rijd ik rond de 1:11/12...

Verder rijd ik alleen in het weekend en soms savonds een klein stukje, dus dat valt in de kosten dan behoorlijk mee

door toepassen van het nieuwe rijden kom ik op volgende cijfers van mijn MK6, 1.3 8v 70pk (zelf gemeten):

-->100% snelweg @ 110km/u : 1L op 17,5km

-->70% stad 30%snelweg: : 1L op 14,9km

-->100% stad: 1L op 13,5km (hoogste verbruik in de winter gemeten)

Overigens daalde mijn verbruik na de laatste onderhoudsbeurt, mogelijks door betere olie

Ik denk mezelf te kunnen typeren als een eerder rustige chauffeur, zeker nu mij dit met de huidige brandstofprijzen tot 2 € / 100 km kan opleveren :o

Ik rij normaal 1:20 met mijn 1.4 TDCI, maar heb hem laten tunen nu, dus moet nog ff kijken wat tie nu loopt.....

zuinigste wat mn fiesta tot nu toe heeft gereden is 1:13

maar veel zuiniger dan dat kon t niet

gemiddeld rij ik zn 1:11

Voor het eerst getankt, en ik kom uit op 1:12,2 niet erg laag moet ik zeggen voor een 1.3i

Maar heb het vermoeden dat die aardig is beginnen te drinken nu met dat haperen ...

Ik doe voornamelijk snelweg ...

Op naar de volgende tank beurt .. :P

[edit] door de 3 cilinders te gebruiken is mijn verbruik enorm toegenomen .. Dus deze meting was niet echt representatief hoop ik .. D

Nou is het op 3 poten zeker geen goeie meting, maar ook als hij naar behoren loopt moet je voor de zuinigheid geen Fiesta gaan rijden. Wil niet zeggen dat hij Hummer eigenschappen heeft, maar zuinig istie zeker niet

M'n Fiesta rijd 1 op 13 gemiddeld...

tis een 1,25 Liter 16V

lange afstanden rijd ik zo'n 1 op 16 gemiddeld......

Klaag niet maar vind wel dat op normale kleinere afstanden de auto nogal wat verbruikt...

Ik rij ongeveer 1 op 13 als ik lange afstanden rij. En korte afstanden dan zuipt die Fiesta echt benzine haha! Maar goed, dat weet je met autorijden (ligt ook wel aan je rijstijl natuurlijk)!

nouw met mijn mk4 moet ik toch echt met 375 km gaan tanken anders komt het niet goed miss licht het aan mijn rijstijl maar ja maar met de mk1 was dit rond de 1.13 1.14

Ik rij 1 op 12 soms 1 op 13. Best netjes nog. Heb een MK4 valt me niet tegen hoor.

Nou rij ik ook een mk4.

En ook wel eens een beetje door op de snelweg (150).

Maar toch haal ik een verbruik van 1 op 15 / 1 op 16

Toen ik mijn Fiesta kocht reed hij de eerste tank 1 op 12...

Na een service beurt, nieuwe olie etc..en netjes rijden. haal ik nu iedere keer 1 op 16.

Ben ik erg blij mee. Maar ik rijd ook iedere dag bijna alleen 80 km wegen.

Ik tank iedere keer als er iets van 500 km op de teller staat.. dan kan ik er ongeveer 30 liter ingooien.

Bij mij zit ut verbruik tussen de 1 op 10 en de 1 op 11.5

Behalve als ik kramp krijg in mun rechter voet want dan zuipt ie.

Ik rij een fiesta 1.6i SX 16v GT