Jump to content

Tijdens Het Rijden Ineens Geen Gas Meer Geven

Recommended Posts

Net een maand een 'nieuwe' auto en dan sta je langs de snelweg. Altijd vervelend als atechnisch persoon....Probleem is als volgt:

Tijdens het rijden met ong. 115 km/u op de teller lijkt mijn auto heel even over te slaan (dat was al een paar keer eerder gebeurd). Daarna kan ik deze keer geen gas meer geven. Verder lijkt alles normaal. Temperatuur blijft laag en de motor draait gewoon door. Na even een stop op de vluchtstrook, gewoon weer proberen te rijden en zonder probleem rijd ik verder. Er slaat nog 2 keer iets over, maar ik rijd verder 150 km zonder problemen.

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb een Ford Fiesta 1.1I Cheers U9

edit:

Na een tweede keer alles inspecteren heb ik een minuscuul scheurtje in 1 van de bougies gevonden. Die ga ik in ieder geval vervangen. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik denk het zeker wel.

Zo heb ik eens een keer met een MK1 (zelfde soort motor) een soortgelijk probleem gehad .

Ik had bougies gekocht bij ford (motorcraft) want zo stond in het boekje .

Op de snelweg ging hij op een gegeven moment niet harder dan 120 en ik naar de kant want hij leek af te willen slaan.

Aan de kant de oude bougies er in gezet (BOSCH) en het probleem deed zich niet meer voor.

• 3 weeks later...

Inmiddels weer een endje gereden met nieuwe bougies. Gelukkig het probleem dat ik geen gas meer kon geven niet meer gehad! Wel slaat ie steeds vaker over boven de 110. Dus we gaan nu aan een beurt denken :).

Bedankt voor jullie reacties.

• Create New...