Jump to content

Mk3 Afslaande Motor

Recommended Posts

Hallo,

graag had ik eens willen weten wat de oorzaak zou kunnen zijn van mijn wagentje,

wat er gebeurd is namelijk het volgende:

bij het rijden (als de temperatuurmeter in het vlak normaal staat) bij het vertrekken of terugschakelen zowat de neiging hebben om af te slaan of effectief af te slaan.

Wat er nu wel gebeurd is, is namelijk het volgende nog geen week geleden:

-oliespoeling en verse olie en nieuwe filter

- kleppenhuis uitgeblazen om de vieze brij er wat uit te halen (had blijkbaar bij vorige eigenaar niet op tijd zijn olie gehad en te lang met vieze olie blijven rijden alsook korte afstanden)

- motor wat afgespoten met hogedrukreiniger (vieze brij er wat uitspuiten)

- radiator en antigel vervangen door degelijke

Hebben jullie enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Hij lekt ook redelijk veel water/anti-gel maar men maat had er wat teveel in gedaan dus waarschijnlijk loopt de overvloed weg via de stop van de radiator.

Alvast bedankt voor de tips!

Ik denk dat het eerder bij nader kijken en overleg met mijn maat de bougiekabels kunnen zijn, want dit weekend had ik enorm veel last om er mee te rijden. Geen 1000 toeren maken en stilvallen en veel naft verstoken en een kabel vastgepakt en elektriciteit in men lichaam. We wisten wel dat het zoiets zou zijn, maar dat dit op 1 dag zo slecht ging worden, had ik niet gedacht. Andere kabels halen dus.

Die zogenaam de brij is een heel bekend fenomeen bij fiesta,s met deze motor.

Ik reed er veel korte stukje,s mee en het leek wel een pot slagroom daar boven in.

Zeker bij dit type motor noodzakelijk om bij korte stukje,s de olie te verversen.

Wanneer je de olievuldop met carterventilatie los neemt dan heb je dit probleem niet maar dan komen er ongezonde gassen je auto binnen.

Het starten en afslaan heb ik ook gehad waren idd de bougie kabels.\

Vergeet de verdeler niet schoon te maken en ook in te spuiten met spray.

Na vervanging van de kabels door siliconen kabels heb ik nooit meer last gehad

Share

• Create New...