Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hello,

heb waarschijnlijk beetje raar probleem.

Ik heb nu al 2x gehad dat onderste gedeelte van de peilstok afbreekt en lekker gaat rond dobberen in het carter. En van de week was het dus weer zover. Ben al meerdere keren bij dealer geweest, die ken niks vinden en ook Ford Nederland heeft geen verklaring.

Snap dat het lastig wordt een antwoord te vinden, maar probeer het hier toch maar eens.

Alvast bedankt!

Heel apart... Ik neem aan dat het beide peilstokken origineel waren, en dus niet te lang. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij te lang is, en daardoor bewegende delen raakt

Een brekende peilstok heb ik nog nooit meegemaakt... In principe zit hij gewoon stil en kan er dus niks mee gebeuren. Wat Vitro zegt, hij kan te lang zijn, maar ja, dan kun je niet goed peilen ook.

Tnx voor reacties!

Ik heb de peilstokken laten vervangen door de dealer, lijkt me niet dat hij 2x de verkeerde meegeeft. Ik heb er zelf ook niks aan gedaan.

Morgen gaat hij weer eens de brug op en gaan ze weer kijken.

Keep you posted.......

Ok,

naar de dealer geweest, auto op de brug, veel kijken, nieuwe peilstok erin en hup, gelijk krom.

Nu snappen ze het zelf ook niet meer, bellen naar hoofdkantoor en ik ga naar buiten met afspraak over een week, dan gaan ze hem uit elkaar halen......

RAAR!

Lijkt of de peilstok dus inderdaad ergens tegen aan knalt wanneer deze erin gestoken wordt....erg raar... {confused}

Misschien een knik of beschadiging in de leiding waar je hem instopt? Door het duwen van die pijstok gaat hij dan misschien krom en breekt af...

Ja,

ik heb hun nu hun gang laten gaan. Ze stuiten ook niet op bepaalde weerstand ofzo als ze hem erin steken. En hij breekt constant af bij zelfde plaats: het gedeelte min-max. Als je de stok erin steekt om te peilen staat dat stukje krom als je hem eruit haalt. Laat je de stok zitten en ga je rijden, dan is het peilstokje weer stukje kleiner......

Snap er zelf ook helemaal niks van. Heb internet beetje afgezocht naar dit probleem maar ken er echt niks over vinden. Zie het volgende week vrijdag wel, dan gaat tie uit elkaar...

carterpannetje eronderuit en je ziet vanzelf wat er gebeurd lijkt me :)

ben benieuwd mij is het verhaal niet bekend i.i.g

carterpannetje eronderuit en je ziet vanzelf wat er gebeurd lijkt me :)

ben benieuwd mij is het verhaal niet bekend i.i.g

Dat wou ik ook doen, maar voor eventuele garantie werd me dat afgeraden.....

garantie? Wat een onzin. ze hoeven alleen maar een paar boutjes los te halen en pakking te vervangen. Wat is erger. als het gaat dwalen door het blok of een pakking vervangen? hmmmm lastig lastig :-?

Ben het met je eens,

maar ze wilde eerst met hoofdkantoor overleggen. Daarom ken ik pas vrijdag terug en dan gaan ze hem ff demonteren.

Kan het zijn dat ze een te dunne carterpanpakking hebben gebruikt.

Kan het zijn dat ze een te dunne carterpanpakking hebben gebruikt.

Zodat de pijlstok op de carterbodem slaat? Dan zouden ze weerstand moeten voelen, en dan doen ze niet.

Zo,

de update.

Het bleek dat de fout in (mmm, ben niet zo technisch) buisje zat waar de peilstok ingaat. Daar zat iets fout in waardoor het gedeelte min-max scheurde en erna afbrak. Zaten meerdere stukken in carter, maar is nu helemaal verholpen. Prima service van Ford, kost noppes.

Ikke weer blij!

Gelukkig dat het opgelost is en dat de stukjes peilstok geen schade hebben aangericht!!