Jump to content

Spinnenweb In De Buitenspiegel

Recommended Posts

Hey,

Ik had even gekeken op de zoekmachine , maar kon niets vinden , dus ik stel hier het maar.

Ik vraag me af , of jullie dit "probleem" ook hebben ?

Dat er spinnenwebben aan je buitenspiegel zitten , als het vochtig weer is (geweest)

Ik krijgt het nu bijna iederedag terug.

Heb je hier iets voor ?

Of gewoon sprayen met insecten spuitbus ?

Ik heb dat ook altijd, en een maat van mij die ook een fiesta heeft heeft dit ook altijd.

Ik doe daar niks tegen hoor, gewoon iedere keer gewoon het web verwijderen. :)

ik laat ze gewoon zitten en kijk of ze in tact blijven richting 200... Het heeft toch geen zin als je lang voor de brug moet wachten heeft die spin al weer een nieuw web gemaakt.

lol :P

heb hier ook altijd last van... zelf de spuit er in gezet met wassen... maar die kl#$e spin overleeft t gewoon...

op een gegeven moment spin gezien, en er uit gehaald..

nu zit er weer een nieuwe in..

zijn we kennelijk niet de enige met een fiesta tik :schater:

groeten Dennis

En ik maar denken dat ik de enige was die hier last van heeft....

Spuit ook altijd heel mn spiegel door maar een dag later is het weer prijs.

Heb het zelfs al zo erg gehad dat als ik 3 dagen niet in mn auto kwam er een heel web in de auto van achter naar voor gespannen was....

Die heb ik gelukkig vermoord, da was wel een joekel zeg!

Maargoed, dat uitspuiten haalt volgens mij ook niet uit... Denk dat ik maar eens van die plakstrips aan mn spiegels ga hangen. Haha :biglaugh:

Dat heb ik ook :mrgreen: Spin "verblijft" achter de spiegel en maakt een web tussen spiegel en deur. Gewoon vol de stoomcleaner er op en dan ademt ie niks meer in.

Hebben de meeste auto's wel last van denk ik. Zowel mijn Golf als Fiesta. En zelfs de nieuwe Galaxy heeft het.

Alleen op mijn Marbella kon er geen spin in de spiegel, want daar moest je de hele spiegel met behuizing draaien om te verstellen. :cheerlie:

Ik heb ook een spin in de spiegel wonen...

Vind het eigenlijk wel zielig dat ik elke keer zijn web weer weghaal. Trouw maakt hij dan weer een nieuwe..

Ben bang dat hij meer tijd kwijt is aan het bouwen van een web dan aan vliegen vangen.

Het viel me pas geleden ook op dat spinnerag aan de buitenspiegel

en elke keer als ik het weg haal lijkt er meer terug te komen.

haha en nou zie ik hier een hele topic over :biglaugh:

ben blij dat ik niet de enige ben :mrgreen:

oplossing: je auto ergens anders neerzetten.

Spinnen komen meestal van planten en bomen, die zoeken een lekker vochtig plekje die niet teveel beweegt.

Inderdaad, thuis staat mijn auto naast een rijtje conniferen geparkeerd, dan heb ik een klein web, wanneer ik bij mijn vriendin in de garage sta, na twee dagen de auto nog eens eruit gehaald... Nog nooit zo'n groot web gehad! En dan begint dat pas op te vallen als je ant rijde bent, raampje open... {shiny}

Ik heb ook al geprobeerd om bij het wassen erdoor te spuiten, maar jah :oneens:

Tjonge jonge , wat een response !!!

Het lijkt wel of er heel veel Fiesta´s (en anderen merken) last van hebben.

En met een vaartje van 200 km gaan rijden helpt ook al niet !!

Ze blijven gewoon zitten , zo eigenwijs die spin(netje)

Ik maar elkedag weg halen , en hij weer elkedag een nieuwe maken.

Ik probeer steeds iets anders , desnoods haal ik die coniferen (3 stuks) weg uit mijn voortuintje.

De rest is al stoeptegels !!!

Ik zoek nog verder hoe ik het kan bestrijden , en laat het nog wel weten als het werkt ;-)

Als ie nou die vliuegen eens van me voorkant afvrat had het idd. nut jah, heb dit probleempje ook, en je doet er niks aan, hij blijft surviven als je er water in spuit. Jew moet hem echt op heterdaad betrappen, dan kan je hem verwidjeren :P

Met me Mazzie overigens precies hetzelfde probleem en ook de bijrijdersspiegel. :schater:

Ik heb er geen last van volgens mij. Zal dadelijk eens kijken. Maar ook ik moet de hele spiegel + behuizing verdraaien, en is er dus geen leefgebied. :schater:

oplossing: je auto ergens anders neerzetten.

Spinnen komen meestal van planten en bomen, die zoeken een lekker vochtig plekje die niet teveel beweegt.

De mijne staat midden op een leeg parkeerterrein. Geen boom in de buurt :blink:

Ik denk dat het ook aan de weersomstandigheden ligt,

niemand zal er in de winter last van hebben en volgens mij leven er nu gewoon veel spinnen...

Misschien dat ze deze winter kapot vriezen en dat we er volgende zomer minder last van hebben...?

Ik heb er geen last van volgens mij. Zal dadelijk eens kijken. Maar ook ik moet de hele spiegel + behuizing verdraaien, en is er dus geen leefgebied. :schater:

Staat er niet een andere auto naast de jouwe, waarvan de spin overspringt naar de jouwe? :D (fiesta scheinen erg gewild te zijn bij spinnen).

Ze kruipen bij mij binnen in de m3 spiegel {confused}

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb het probleem ook gehad.

Maar er is wel een oplossing voor, simpel, doeltreffend en 100 % milieuvriendelijk.

Het middel insect quard over en achter je spiegel spuiten. Het laat een onzichtbare film achter waardoor spinnen en insecten ed. geen grip meet krijgen op de zaak. Ze zoeken dus een andere plek op. Ik gebruik het een keer per jaar en zet mijn auto gerust tussen de coniferen.

Zie ook http://www.insectguard.nl

Het is bedoelt voor op je kozijnen en daar werkt het ook echt geweldig. Wij gebruiken het bij onze buitendeur... nooit meer de deur uit en met je hoofd het web vernielen... heerlijk

Gr. Peter-Harm

Thehe ben ook blij dat ik niet de enige ben :-P . Maar ik heb die spin al betrapt en er uit gehaald en naar het hiernamaals gestuurd maar er zit nu terug eentje in :schater: . Lijkt net wel of ze een soort aantrekkingskracht hebben tot spiegels. Maar mijn spinnen probleem zal ik wel opgelost krijgen want ben aan het uit kijken voor M3 spiegels op me wagen neer te poten. En daar is geen ruimte voor een spin :-P . Volgens vrienden die ze ook hebben zitten werkt het wel want ze hebben er geen last meer van en nog een plus punt is je wagen ziet er dadelijk een stukje strakker er door uit :mrgreen: .

• Create New...