Jump to content

Wat Is Je Topspeed ? (2)

Share

Recommended Posts

Al wel 200 gedaan, met gemak inderdaad. Niet zo simpel als met de Skoda, maar toch.

Maar vooral: wat had ik nog veel toeren over!

Ik moet dus vrij eenvoudig boven de fabriekstop van 208 kunnen komen, wat in mijn ST gelukkig vrij eenvoudig is te constateren omdat de snelheidsmeter 0 procent afwijkt (aldus de GPS). Wel opmerkelijk trouwens, nog nooit meegemaakt, zo'n precieze klok. :blink:

Tenzij die toerenbegrenzer in z'n vijf op 6500 toeren erin hakt, zoals ik hier lees.*

Maar hier in de Randstad is a) vaak te weinig ruimte en b) staat er achter bosje wel een diender met een lasergun. En c) ik geef er eigenlijk niet zo om. Laat mij maar op Muldersnelheden een bochtje pakken. :mrgreen:

* Kom ik in een ander draadje op terug...

Dutch,

Ik heb hem al op bijna 7000 tpm gehad bij een snelheid van 230 Km/u in 5 uiteraard.

in de regel draait mijn {st} 225 km/u tellerwaarde en dan staat de toerenteller op 6700 tpm met rustig weer (windkract 3)

Groet,

Rudolf

• Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Netjes! :applaus:

Kan ook makkelijk als je maar even hoeft door te rijden voor de Duitse A31...

Dutch,

idd ik hoef er ongeveer een km of 45 voor te rijden eer ik bij de A31 ben en is die lekker op temp ook nog.

Groet,

Rudolf

Ik heb hem al op bijna 7000 tpm gehad bij een snelheid van 230 Km/u in 5 uiteraard.

in de regel draait mijn {st} 225 km/u tellerwaarde en dan staat de toerenteller op 6700 tpm met rustig weer (windkract 3)

Vreemd dat het sommigen wél lukt.

Je zal een beter STtje hebben {shiny}

(ik had origineel ni zo 'n goede waarden)

Er was nog iemand bij wie hij op 6.500toeren bleef.

Wij hebben een 1.4 TDCi en daar heb ik, tijdens de terugrit van de Ford fabriek naar huis, 185 km/h op de teller mee gehaald! :applaus:

Persoonlijk vind ik het dan wel een beetje vreemd dat een 1.6 16v maar 180 km/h haalt. Een benzinemotor met een grotere inhoud zou toch harder moeten gaan dan een 1.4 diesel? Of heb ik hem dan gewoon goed ingereden?

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

afgelopen zondag 220 km/h harder ging ie niet.... ja me motor dan he.. ach voor 400cc @ 14.000rpm niet verkeerd lijkt me :)

me xr2 heb ik nog niet op de snelweg gehad maar denk dat de top rond de 210 zal liggen als het motortje nop optimaal presteerd ( waar ik af en toe mijn twijfels bij heb maar goed )

fiesta 1.1 van mij liep met 150 @ navigatie:) dit duurde wel hele tijd voor hij erop was:)

tja en panda heb ik pas een keer geprobeert maar ben bij 210 gestopt maar hij kan harder :cheerlie:

De Ka gaat volgens fabrieksopgaaf niet harder dan 155 km/u. Op de teller al eens 180 gereden (bergje af wind mee ;)). Fiesta geklokt op 80 km/u achterop de trailer ;)

Heb mijn nieuwe theoretische snelheid berekend (grotere bandenomtrek 215/40 R16 i.p.v. 165/60 R14) aan de hand van rpm * wielomtrek / versnellingsbak verhouding / eindoverbrenging en dan kom ik nu uit op 200 km/u. Hou dan alleen geen rekening met toerenbegrenzers in de 5e versnelling of weerstand.

Ook alvast gedaan voor mijn nieuwe blok die ik hoop te gaan draaien op 7500 rpm dan stijgt de top tot 250 km/u

Hardste gereden ooit? 270 op de autobahn met de motor.

Ik heb met mijn fiësta ultimate edition 215 op teller en 211 op TomTom gereden, fabrieksopgave 188 km/h! Had het niet eens in de gaten eigenlijk, niks van trillingen en weinig geluid, hiervoor waren wel 6800 toeren nodig :) Groetjes!

ik haal met mijn 1.1 150 km!! raar maar waar maar dit is het het max!!

Dan ben je sneller dan mij de mijne haalt 143 KM/H maar heuvelafwaarts haalt hij wel de 160 :P

maar jah ik ben niet snel maar mijn Audio doet ut ;)

Alles horizontaal gehaald. Geen van m'n karretjes is gechipt of getuned geweest, altijd alles standaard. In m'n handtekening zie je de uitvoeringen en motoren.

Mk.2 110km/u

Mk.4 210km/u

Mk.5 195km/u

Mk.6½ nog niet geprobeerd. Tot nu toe is 160km/u de hoogste snelheid.

Mk.2 110km/u

Mk.4 210km/u

Mk.5 195km/u

Mk.6½ nog niet geprobeerd. Tot nu toe is 160km/u de hoogste snelheid.

Dus de 1.3 Mk4 had een hogere top dan de Mk5 Sport?

Dat is de enig juiste conclusie Vitro! :duim: Alles afgelezen op de tellers, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Die Mk.4 deed er wel veel langer over om zover te komen. De Sport had een beter weggedrag, maar had wel meer de neiging in sporen te duiken. Eigenlijk was die snelheid voor de Mk.4 geen aanrader. Ik vond 'm nogal nerveus en extreem gevoelig voor zijwind. Maarja, jong en nieuwsgierig he?! ;) Het Sportje heeft die snelheid maar één keer gereden. Ouder en wijzer zullen we maar zeggen. :biglaugh:

Mijn mk4 1.25 zetec haalt maximaal 170 .

Tot 160 gaat het allemaal vrij makkelijk met die laatste 10 heeft hij moeite.

Toeren komen hooguit tot 5500 .

Is dat ding niet sneller te krijgen?

Met een MK3 1.1 heb ik een keer 190 gehaald heuvel af in Duitsland hetgeen me nooit meer gelukt is en laten we eerlijk zijn verantwoord is het ook niet want hoe zit je achter het stuur...

• 3 weeks later...
 Share

• Create New...