BlueFiesta Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Ford's meest-verkochte supermini zal volgend jaar vervangen worden en we hebben hem gespot tijdens koudweer-testen in Scandinavië. De auto is een engineering mule. Dat wil zeggen dat de Mk7 verpakt is als een Mk6.5. Het nieuwe model zal zijn mechanische onderdelen delen met de nieuwe Mazda 2 en met Ford's kleinste auto, de Ka en Fiat's 500. Ford is niet van plan om de winnende formule aan de kant te zetten. Zelfs in het huidige vijfde jaar verkoopt de Fiesta nog altijd meer dan 30.000 keer per jaar meer dan de Opel Corsa, zijn directe concurrent (in Engeland, red.) Verwacht dus een voorwielaangedreven hatchback, met een paar centimeter meer formaat dan de huidige Fiesta. Er zal een range zijn van benzinemotoren met directe injectie voor schonere emissies: een 1.3, 1.6 en 1.8 liter viercilinder staan op de planning. Dieselaars kunnen kiezen voor een 1.4 en 1.6 uit de fabrieken van PSA. Net als alle andere nieuwe auto's komt de Fiesta met de nieuwste veiligheidsvoorzieningen, zoals een volledige set airbags, ESP, cruise control en bluetooth voor telefoons en iPods. De dagen dat een supermini geen opties had is nu afgelopen. Ford heeft de laatste tijd veel succes met de Focus ST en zal ook een snelle variant uitbrengen van zijn nieuwste supermini om enthousiastelingen aan te trekken. We horen geruchten over een 1.6 turbo met ongeveer 170 pk, chassis verbeteringen en een sneller uiterlijk. Maar het stopt daar niet. De Fusion wordt vervangen door een nieuwe mini-MPV met hoog dak, waarschijnlijk genaamd B-Max. Hoewel het geen grote verkoopaantallen haalt, verkoopt de Fusion nog altijd beter dan traditionele supermini's als de Seat Ibiza. We zullen de nieuwe Fiesta zien, in mini-Mondeo 'kinetic design' look, in het begin van 2008 en verkoop zal beginnen in de zomer van dat jaar. Bron: Car Online Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantal Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Dat is toch gewoon de 6,5? Of komt deze nu in Scandinavie eindelijk op de markt, bedoel je dat? Sorry..ikke nie blont, maar tog..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Als ik het zo lees (m'n Engels is niet helmaal het einde) komt hij op het onderstel van een Mazda2 te staan. Om eerlijk te zijn dacht ik dat dat al zo was, maar dat zal dan wel niet. Ik hoop maar dat als ze het onderstel gaan veranderen datze niks doen aan de standaard al zeer goede wegligging. Ook veranderd er iets in het motoren aanbod, 1.3, 1.6 of 1.8 Benzine. De 1.8 is nieuw en de 1.4 is verdwenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted April 2, 2007 Author Report Share Posted April 2, 2007 Klopt, van buiten is idd een Mk.6½, maar technisch is dit dus alwel de nieuwe auto (Mk.7?), dus net zoals jij iets hebt uitgevreten met je Mk.2 / Mk3 Chantal. De nieuwe zal (weer) iets groter worden dan de huidige 6½. Yep, de techniek wordt gelijk aan de Mazda2. De motorenrange wordt 1.3 / 1.6 / 1.8 viercilinders en twee diesels, een 1.4/1.6 in samenwerking met PSA (Peugeot-Citroen). Carmagazine verwacht ook een 1.6 turbo-versie van 170 pk. Dat vind ik wel heel veel lijken op de berichten dat een volgende ST 170 pk zal leveren, maar dat kan toeval zijn. Het is allemaal speculatie. Het ding wordt gepresenteerd begin 2008 en de verkoop start volgend jaar zomer. Wat me opviel was, dat kennelijk de nieuwe Ka en de Fiat 500 over hetzelfde platform gaan beschikken. Verrassend. Kennelijk werkt Ford samen met Fiat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drejek Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 heeft iemand dan een gedacht wanneer de nieuwe ST op de markt komt? oep iets te snel erdoor gelezen is dus 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantal Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Aha! ... zag ik het toch wel goed... @ Blue fiesta; Uitgevreten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nol Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Klopt, van buiten is idd een Mk.6½, maar technisch is dit dus alwel de nieuwe auto (Mk.7?), dus net zoals jij iets hebt uitgevreten met je Mk.2 / Mk3 Chantal. De nieuwe zal (weer) iets groter worden dan de huidige 6½. Yep, de techniek wordt gelijk aan de Mazda2. De motorenrange wordt 1.3 / 1.6 / 1.8 viercilinders en twee diesels, een 1.4/1.6 in samenwerking met PSA (Peugeot-Citroen). Carmagazine verwacht ook een 1.6 turbo-versie van 170 pk. Dat vind ik wel heel veel lijken op de berichten dat een volgende ST 170 pk zal leveren, maar dat kan toeval zijn. Het is allemaal speculatie. Het ding wordt gepresenteerd begin 2008 en de verkoop start volgend jaar zomer. Wat me opviel was, dat kennelijk de nieuwe Ka en de Fiat 500 over hetzelfde platform gaan beschikken. Verrassend. Kennelijk werkt Ford samen met Fiat. De mk6,5 is inderdaad een mule (muilezel letterlijk vertaald ). Ik denk alleen niet dat hij veel gaat groeien. Als je goed kijkt naar de wielbasis komt deze redelijk overeen met de huidige Fiesta. Niet meer dat 20cm erbij gok ik zo.. Benieuwder ben ik eigenlijk naar de nieuwe Ka..., zijn daar als scoops van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted April 2, 2007 Author Report Share Posted April 2, 2007 @ Blue fiesta; Uitgevreten? Ach, het is maar een manier van zeggen hè?! Ik snap wat je erbij denkt, maar dat wil ik helemaal niet weten geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter MK 5 Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Een 1.6 turbo Een beetje power erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurian Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Klopt, van buiten is idd een Mk.6½, maar technisch is dit dus alwel de nieuwe auto (Mk.7?), dus net zoals jij iets hebt uitgevreten met je Mk.2 / Mk3 Chantal. De nieuwe zal (weer) iets groter worden dan de huidige 6½. Yep, de techniek wordt gelijk aan de Mazda2. De motorenrange wordt 1.3 / 1.6 / 1.8 viercilinders en twee diesels, een 1.4/1.6 in samenwerking met PSA (Peugeot-Citroen). Carmagazine verwacht ook een 1.6 turbo-versie van 170 pk. Dat vind ik wel heel veel lijken op de berichten dat een volgende ST 170 pk zal leveren, maar dat kan toeval zijn. Het is allemaal speculatie. Het ding wordt gepresenteerd begin 2008 en de verkoop start volgend jaar zomer. Wat me opviel was, dat kennelijk de nieuwe Ka en de Fiat 500 over hetzelfde platform gaan beschikken. Verrassend. Kennelijk werkt Ford samen met Fiat. De mk6,5 is inderdaad een mule (muilezel letterlijk vertaald ). Ik denk alleen niet dat hij veel gaat groeien. Als je goed kijkt naar de wielbasis komt deze redelijk overeen met de huidige Fiesta. Niet meer dat 20cm erbij gok ik zo.. Benieuwder ben ik eigenlijk naar de nieuwe Ka..., zijn daar als scoops van? Nee, er zijn nog geen scoops van de nieuwe Ka. Zelfs ik heb hem nog niet gezien. Enkel een paar mules inderdaad. Zelfde geldt voor de Fiesta. Ik weet het ook niet. Soms kan ik wel zeggen: "Mijn werk is zo geheim, dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben." Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted April 2, 2007 Author Report Share Posted April 2, 2007 @Jurian: Laat je vooral niet verleiden teveel te zeggen als je dat al mocht weten. Je hebt hier een beetje kwetsbare positie. Het kost je gegarandeerd je baan, daarvan ben ik zeker. Er gaat veel teveel geld om in de auto-business. Volgens mij doet Ford de research tegenwoordig in of vanuit Engeland, of heb ik het mis? België, Duitsland en Spanje doen toch alleen productie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nol Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Soms kan ik wel zeggen: "Mijn werk is zo geheim, dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben." Dat eerste heb ik nooit, maar van dat laatste heb ik ook wel eens last... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted April 3, 2007 Author Report Share Posted April 3, 2007 Soms kan ik wel zeggen: "Mijn werk is zo geheim, dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben." Dat eerste heb ik nooit, maar van dat laatste heb ik ook wel eens last... Sommigen zelfs doorlopend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted April 7, 2007 Report Share Posted April 7, 2007 @Jurian: Laat je vooral niet verleiden teveel te zeggen als je dat al mocht weten. Je hebt hier een beetje kwetsbare positie. Het kost je gegarandeerd je baan, daarvan ben ik zeker. Er gaat veel teveel geld om in de auto-business. Volgens mij doet Ford de research tegenwoordig in of vanuit Engeland, of heb ik het mis? België, Duitsland en Spanje doen toch alleen productie? In Keulen doen ze ook research. Dat zat tegenover het bezoekerscentrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted April 7, 2007 Report Share Posted April 7, 2007 @Jurian: Laat je vooral niet verleiden teveel te zeggen als je dat al mocht weten. Je hebt hier een beetje kwetsbare positie. Het kost je gegarandeerd je baan, daarvan ben ik zeker. Er gaat veel teveel geld om in de auto-business. Volgens mij doet Ford de research tegenwoordig in of vanuit Engeland, of heb ik het mis? België, Duitsland en Spanje doen toch alleen productie? In Keulen doen ze ook research. Dat zat tegenover het bezoekerscentrum Dat was dan ook het enige wat Bjorn gezien heeft, maar wel ontzettend scherp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurian Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Als ik wat wist zou ik het niet zeggen en als ik wel wat wist dan zeg ik het niet. Keulen zit de ontwikkeling en in Engeland hoofdzakelijk motorenontwikkeling (in een onlangs feestelijk geopend pand). In België zitten 2 grote afdelingen van Ford. De eerste in Genk waar de Mondeo, S-Max en Galaxy gebouwd worden en dan ten tweede in Lommel. Daar werk ik dus op het grootste testcentrum/testbanen van Ford in Europa, Azië en Australië. Met een willekeur aan testbanen en andere facaliteiten. Enkel in de USA ligt een nog groter testcentrum van Ford. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petertjuh Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 Ik zal wel een ontzettende dummy zijn hoor.....maar toch....is dat nieuw samenwerken met peukrot?? De ervaringen die ik heb of heb gehoord over Peukrot zijn weinig positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackPantherke Posted April 12, 2007 Report Share Posted April 12, 2007 Ik zal wel een ontzettende dummy zijn hoor.....maar toch....is dat nieuw samenwerken met peukrot?? De ervaringen die ik heb of heb gehoord over Peukrot zijn weinig positief. Waar dacht je dat de 1.4tdci en 1.6tdci in de Fiesta vandaan kwam? Of de 1.6tdci en 2.0tdci in de Focus Mk2 / C-Max? Of de 2.0tdci in de S-max / Galaxy / Mondeo Mk4? Yep, allemaal van PSA. Eigenlijk HDI'kes. De enige dieselblok die nog van Ford zelf is, is de 1.8tdci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts