Jump to content

Modellenoverzicht


BlueFiesta
 Share

Recommended Posts

Special (1990-1991) 1.1(aut.)/1.4i(aut.)/1.6d/1.8d

Cheers (1990-1994) 1.1(aut.)/1.1i/1.3i(va1991)/1.8d(3d)

C (1989-1990) 1.1i/1.4i/1.6d

Flash (1992-1994) 1.1i/1.3i/1.8d

CL (1989-1990) 1.1(3d, aut.)/1.1i/1.4i/1.6d(5d)/1.8d(5d)

SX (1990-1991) 1.1i (3d)

SX (1991-1994) 1.3i (3d)

CLX (1991-1994) 1.1i(<1992 alleen 3d)/1.3i (ook aut.)/1.4i(ook aut.)/1.8d

Calypso (open dak; 1991-1994) 1.3i

S (1989-1992) 1.4i(3d)

S (1.8i; 1992-1994) 1.8i 16v(3d)

Ghia (1990-1992) 1.4i(5d)

XR2i (1989-1992) 1.6i(3d)

XR2i (1992-1994) 1.8i 16v (3d)

Turbo (1992-1994) 1.6i Turbo (3d)

Na midlife-update (Mk.3½, 1994)

Finesse (1994-1996) 1.1i(3d)/1.3i(alleen 1995,3d,aut.)/1.8d(3d)

Flash (1994-1995) 1.1i/1.3i

Mondial (1995) 1.1i/1.3i/1.8d

Calypso (open dak; 1995) 1.3i

Laurent David (+kofferset, 1993-1995) 1.1i/1.3i(ook aut.)/1.8d

CLX (1994-1995) 1.1i

GT (1994-1996) 1.4i(3d)/1.6i(3d)

XR2i (1994-1996) 1.8i 16v(3d)

Classic (uitloopmodel; 1995-1997) 1.3i/1.8d

Alle uitvoeringen waren leverbaar in zowel 3- als 5-deursuitvoeringen en met handgeschakelde (vijf-)versnellingsbak, tenzij anders vermeld.

Ik denk dat deze lijst correct en volledig is, maar mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag.

Edit: reacties graag via PM.

Modjes: mocht er al zo'n overzicht bestaan, dan kan deze weg.

Link to comment
Share on other sites

Mk.3 (1989-1994)

CL (1989-1990)

Cheers (1989-1994)

Flash (1989-1996)

SX (1989-1991)

CLX (1991-1994)

Calypso (1991-1994)

C (1989-1990)

S (1989-1992)

Ghia (1989-1992)

XR2i (alleen 3d; 1992-1994)

Special (alleen diesel, 1989-1991)

Mk.3½ (1994-1997)

Finesse (1994-1997)

Flash (1994-1997)

Mondial (1995-1997)

Laurent David (met kofferset, 1995-1997)

CLX (1994-1997)

GT (alleen 3d; 1994-1996)

XR2i (alleen 3d; 1994-1996)

Ik denk dat deze lijst correct en volledig is, maar mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag.

Modjes: mocht er al zo'n overzicht bestaan, dan kan deze weg.

Volgens mij is de XR2i vanaf 89 geleverd als 1.6 en vervolgens vanaf half 92 als 1.8 16v.

De S is volgens mij pas geleverd vanaf half 92 (een 105pk 1.8 16v.. uitgekleedde 1.6 8v xr2i zeg maar, zonder electrische ramen, zonder achterklep ontgrendeling, zonder bumper en skirtset., maar met mislampen pakket)

en zo zullen er nog meer zijn gok ik ..

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Nou, ik had me al even voorgesteld een aantal weekjes terug en een inleiding getypt over ons Fiestatje.

Nou ben ik er inmiddels achter dat het niet helemaal klopt allemaal.

Heb haar gekocht zonder boekjes en papieren etc., dus ik wist er niets van, maar voor €400,- moet je niet te veel zeiken vind ik. :grin:

Nu heb ik zelf (voor het eerst in mijn leven trouwens :-) , nou ja bijna alles dan) het luchtfilter, multiriem, v-snaar, olie + filter en bougies + kabels vervangen.

Daarbij kwam ik erachter dat ik dus géén 1.3i heb zoals wel zou moeten.

Dus geen 1.3i type J6B, maar blijkt een JCB 1.3 carburateur motor in te liggen.

Kan iemand mij vertellen wat voor type Fiesta wij eigenlijk hebben, afgezien van de motor?

Hij heeft Voorruitverwarming, Stuurbekrachtiging, Startonderbreker (denk aftermarket hoor), 3 deuren, donkere velours bekleding, vrij sportieve stoelen, twee airbags, 5 versnellingen en hij is groen/blauw metalic.

Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand mij kan vertellen wat voor eigenschappen de motor die wij dus nu erin hebben liggen heeft?

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Nou, ik had me al even voorgesteld een aantal weekjes terug en een inleiding getypt over ons Fiestatje.

Nou ben ik er inmiddels achter dat het niet helemaal klopt allemaal.

Heb haar gekocht zonder boekjes en papieren etc., dus ik wist er niets van, maar voor €400,- moet je niet te veel zeiken vind ik. :grin:

Nu heb ik zelf (voor het eerst in mijn leven trouwens :-) , nou ja bijna alles dan) het luchtfilter, multiriem, v-snaar, olie + filter en bougies + kabels vervangen.

Daarbij kwam ik erachter dat ik dus géén 1.3i heb zoals wel zou moeten.

Dus geen 1.3i type J6B, maar blijkt een JCB 1.3 carburateur motor in te liggen.

Kan iemand mij vertellen wat voor type Fiesta wij eigenlijk hebben, afgezien van de motor?

Hij heeft Voorruitverwarming, Stuurbekrachtiging, Startonderbreker (denk aftermarket hoor), 3 deuren, donkere velours bekleding, vrij sportieve stoelen, twee airbags, 5 versnellingen en hij is groen/blauw metalic.

Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand mij kan vertellen wat voor eigenschappen de motor die wij dus nu erin hebben liggen heeft?

Alvast bedankt.

Als je kijkt op de site dan kun je daar de chassis nummer invoeren, mss dat dit uitkomst biedt?

Link to comment
Share on other sites

OK, thanx.

Dan blijft voor mij natuurlijk nog steeds de vraag wat voor uitvoering het is en wat voor motor is het met welke eigenschappen.

Ik had al even gekeken bij het motorenoverzicht op deze site, maar kon dat type niet zo gauw vinden.

Volgens mij staat op het typeplaatje onder de motorkap dat het een J6 motortype moet zijn, maar dat klopt dus niet.

Daarnaast is de Fiesta Duits, dus ik vraag me af of een Nederlandse dealer eventueel ook gegevens kan opvragen?

Dat zou natuurlijk ook een mogelijkheid zijn, of anders een Duitse dealer natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

RDW heeft denk ik geen zin, want de auto is dus Duits en heeft ook nu een Duits kenteken omdat ik in Duitsland woon.

Ik denk zelf dus nu dat de motor van een MK2 komt, dus de 1.3 met carburateur omdat de multiriem en v-snaar bij een JBC (of JCB, ik weet het zo niet) hoort, althans zoals ze bij Brezan vertelden.

Dus die motor heeft 69 pK dan.

Zou ik dat ook kunnen uitzoeken? Zijn er op de motor nog kenmerken die dat verklappen?

Ik zal snel even een fototje maken en posten, kunnen jullie even kijken.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Wanneer ik kijk bij Ford Fiesta (89-97) op http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Summary.aspx?model=246

Zie ik 2 verschillende 1.8l fiesta's staan. Namelijk een XR2i 1.8 16v met 105 Bhp en een 1.8 RS 1800 met 130 bhp. Wat is nou het verschil? Ik dacht namelijk dat deze het zelfde waren en de 16v ook 130pk zou hebben... Maar alleen in engeland een RS1800 genoemd zou worden?

Of heb ik het nou verkeerd begrepen?

Volgens het overzicht heeft een 1.6 Xr2i 110 bph. Een 1.6 is een 8v uitvoering, de 1.8 een 16v... Hoe kan het mogelijk zijn dat de 1.6 dan meer pk's zou hebben dan de 1.8 16v uitvoering?

Volgensmij kloppen de gegevens op die website gewoon niet helemaal?

Link to comment
Share on other sites

Wanneer ik kijk bij Ford Fiesta (89-97) op http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Summary.aspx?model=246

Zie ik 2 verschillende 1.8l fiesta's staan. Namelijk een XR2i 1.8 16v met 105 Bhp en een 1.8 RS 1800 met 130 bhp. Wat is nou het verschil? Ik dacht namelijk dat deze het zelfde waren en de 16v ook 130pk zou hebben... Maar alleen in engeland een RS1800 genoemd zou worden?

Of heb ik het nou verkeerd begrepen?

Volgens het overzicht heeft een 1.6 Xr2i 110 bph. Een 1.6 is een 8v uitvoering, de 1.8 een 16v... Hoe kan het mogelijk zijn dat de 1.6 dan meer pk's zou hebben dan de 1.8 16v uitvoering?

Volgensmij kloppen de gegevens op die website gewoon niet helemaal?

Dit zijn engelse en duitse gegevens door elkaar gehaald..

Althans..

In nederland is de XR2i 1.6 8v alleen MET katalysator geleverd (104pk)

In duitsland zijn ze ook nog zonder katalysator geleverd (110PK)

De XR2i 1.8 16v in NL heeft 130pk .. en is er later nog in een uitgekleedde versie geweest (zonder electrisch pakket geloof ik, dus zonder CV en electrische ramen) .. maar ook deze was gewoon een XR2i 16v.

De engelse XR2i 16v had inderdaad dezelfde 1.8 16v motor, maar dan met 105pk (ander gasklephuis, nokkenassen, computer en geen zuigerkoeling t.o.v. de 130pk versie)

De RS1800 is in NL nooit geleverd, alleen de XR2i 16v.

Voor een uitgekleedde 1.8 16v had je in nederland de 1.8i S. Een 105pk 1.8 motor en een sportief interieur, maar geen XR2i bumpers, skirts of electra pakket.

Deze uitvoering is later (1994) komen te vervallen voor de 1.6 16v GT (Si in de UK) welke er ook in uitgekleedde versie was als SX

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor deze verhelderende kennis!

Nu vraag ik mij echter alleen af... Passen delen vanuit de UK voor een RS1800 dan wél gewoon op een Xr2i 1.8 16v? Neem aan dat de body dan toch verder wel het zelfde is? (gaat in mijn geval om de schokdempers)

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor deze verhelderende kennis!

Nu vraag ik mij echter alleen af... Passen delen vanuit de UK voor een RS1800 dan wél gewoon op een Xr2i 1.8 16v? Neem aan dat de body dan toch verder wel het zelfde is? (gaat in mijn geval om de schokdempers)

Zolang het van een mk3 is en niet van een mk3,5 zou dit gewoon moeten passen.

Sterker nog, volgens mij zijn de schokdempers van een rs1800 mk3 of elke andere 1800 mk3 benzine gelijk.

De mk3,5 heeft andere maten.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...