BlueFiesta Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Fiesta (1976-1983) 1.0/1.1 L (1976-1983) 1.0/1.1 GL (1980-1982) 1.0/1.1/1.3 Bravo (1981-1983) 1.0/1.1 Festival (1982-1983) 1.0/1.1 Team (1978-1980) 1.1 S (1976-1983) 1.1/1.3 Super Sport (1980-1981) 1.1/1.3 Ghia (1976-1983) 1.0/1.1/1.3 XR2 (1981-1983) 1.6 Alle modellen hebben vier versnellingen. Ik denk dat deze lijst correct en volledig is, maar mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag. Ik twijfel over het bestaan in Nederland van de uitvoering Team. Reacties graag in een PB. Meer informatie over de Fiesta Mk.1 vind je hier: http://www.fiesta1.de (Duits- of Engelstalig). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Had je niet een Fiesta C? En de super sport heb ik wel meer gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted April 2, 2007 Author Report Share Posted April 2, 2007 Had je niet een Fiesta C? En de super sport heb ik wel meer gehoord Nee, de C was Mk.2, daarvan ben ik zeker. Supersport laten we dan nog even staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted April 2, 2007 Report Share Posted April 2, 2007 Zo'n overzicht gaat er komen, maar ik laat jouw topics gewoon staan. Ik heb editrechten op de topics en posts in dit subforum Informatie en zal de overige informatie gewoon in jouw tekst bijplakken. Geen enkel probleem Thanks voor de info! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta 1.3 Ghia Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 Ik heb een Fiesta 1.3 Ghia. Is er ook iemand hier op het forum die me wat meer info kan geven over dit type? Ik heb via via gehoord dat ze niet zo veel verkocht zijn in deze uitvoering (1.3 motor). Wie o wie kan mij helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted June 27, 2007 Report Share Posted June 27, 2007 Ik heb een Fiesta 1.3 Ghia. Is er ook iemand hier op het forum die me wat meer info kan geven over dit type? Ik heb via via gehoord dat ze niet zo veel verkocht zijn in deze uitvoering (1.3 motor). Wie o wie kan mij helpen? Kun je iets meer zeggen over wat voor informatie je wilt hebben? De auto, de motor, onderhoud, bekleding, lampjes of wat dan ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted July 6, 2007 Report Share Posted July 6, 2007 mk1 XR2 had helaas ook een 4 bak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Vraagje: die XR2, die staat daar op foto met dubbele koplampen. Is dit een specifieke eigenschap van de XR2? Dus als die dit niet heeft, is het geen echte XR2, of wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Vraagje: die XR2, die staat daar op foto met dubbele koplampen. Is dit een specifieke eigenschap van de XR2? Dus als die dit niet heeft, is het geen echte XR2, of wel? De mk1 XR2 had enkele ronde koplampen (i.p.v. de enkele vierkante) plus (optioneel dacht ik) 2 verstralers die boven de bumper 'hangen' (dus voor de grill) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Vraagje: die XR2, die staat daar op foto met dubbele koplampen. Is dit een specifieke eigenschap van de XR2? Dus als die dit niet heeft, is het geen echte XR2, of wel? De mk1 XR2 had enkele ronde koplampen (i.p.v. de enkele vierkante) plus (optioneel dacht ik) 2 verstralers die boven de bumper 'hangen' (dus voor de grill) Dat is al een leuk weetje, maar wat ik echt wil weten: indien een fiesta MK1 vierkante koplampen heeft, kan het dan een XR2 zijn? Of is hij dan omgebouwd? Deze bijvoorbeeld, is dit een ECHTE XR2? http://www.kapaza.be/Autos/Ford/6926019/Fo...2_1_6_1988.html Ik kom net tot de conclusie.. Dit is een MK2, niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Vraagje: die XR2, die staat daar op foto met dubbele koplampen. Is dit een specifieke eigenschap van de XR2? Dus als die dit niet heeft, is het geen echte XR2, of wel? De mk1 XR2 had enkele ronde koplampen (i.p.v. de enkele vierkante) plus (optioneel dacht ik) 2 verstralers die boven de bumper 'hangen' (dus voor de grill) Dat is al een leuk weetje, maar wat ik echt wil weten: indien een fiesta MK1 vierkante koplampen heeft, kan het dan een XR2 zijn? Of is hij dan omgebouwd? Deze bijvoorbeeld, is dit een ECHTE XR2? http://www.kapaza.be/Autos/Ford/6926019/Fo...2_1_6_1988.html Ik kom net tot de conclusie.. Dit is een MK2, niet? correct, dat is een mk2 xr2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andie Posted December 31, 2007 Report Share Posted December 31, 2007 Vraagje: die XR2, die staat daar op foto met dubbele koplampen. Is dit een specifieke eigenschap van de XR2? Dus als die dit niet heeft, is het geen echte XR2, of wel? De mk1 XR2 had enkele ronde koplampen (i.p.v. de enkele vierkante) plus (optioneel dacht ik) 2 verstralers die boven de bumper 'hangen' (dus voor de grill) The headlights are 7inch round lights like the Mk1 Escort and Golf. The driving/spot lamps are standard on XR2s. My old one. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Thanks for the reply Andie! A happy new year to you (and of course the rest of the forumreaders!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Solayka Posted February 11, 2008 Report Share Posted February 11, 2008 Als je wilt weten of je Fiesta mk1 een originele XR2 is ,dan moet je niet naar de voorkant van de auto kijken ,maar naar de achterkant .Ronde koplampen kun je namelijk ook in het standaard front plaatsen ,omdat ze met pasringen worden gemonteerd .De grote knipperlichten onder de koplampen ,bij bijvoorbeeld een 1.0 of 1.1 moeten dan wel wijken voor deze ringen ,en voor deze knipperlichten zijn oplossingen genoeg te bedenken . Het klinkt heel vreemd ,maar achter de achterbumper kun je eigenlijk het enige echte kenmerk voor een originele XR2 vinden . Omdat de XR2 met grotere banden werd geleverd ,tot 205/60 R13 ,en het reservewiel hierop is aangepast ,ook groter van diameter ,zit er een kleine bult in de achterkant de bodem van de kofferbak ,links van het midden .Zit deze bult er niet ,dan kun je er nagenoeg 100% zeker van zijn dat je geen originele XR2 in handen hebt gekregen ,maar een eigen bouwsel met XR2 onderdelen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts