Jump to content

BBS velgen

Tjeerd
 Share

Recommended Posts

Ik heb sinds kort mn eerste auto gekocht, een standaard Fiesta (MK-4, 1996) bij de dealer, deze heeft ook nog standaard velgen (wieldoppen). Nu kan ik een set BBS velgen kopen;

6J 14" ET22

Steek 108 mm

Nu is eigenlijk de vraag of ik deze zomaar onder mijn Fiesta kan plaatsen of dat ik daar nog meer dingen voor moet doen.

Gr. Tjeerd

Hallo Tjeerd!

Allereerst van Harte Welkom!

Ik zal thuis even nakijken, maar ik denk dat de ET waarde niet goed is... Kun je (als je perse deze velgen wilt hebben) misschien oplossen met een paar spacers ertussen.

Ik kom hier straks even op terug :)

(ET Waarde moet volgens mij 37 of 38 zijn bij de MK4...)

Hallo Tjeerd!

Allereerst van Harte Welkom!

Ik zal thuis even nakijken, maar ik denk dat de ET waarde niet goed is... Kun je (als je perse deze velgen wilt hebben) misschien oplossen met een paar spacers ertussen.

Ik kom hier straks even op terug :)

(ET Waarde moet volgens mij 37 of 38 zijn bij de MK4...)

Inderdaad... 'k heb zelf 14" velgen maar dan van Borbet (6J x 14). Deze hebben ook ET38 :)

P.S. Ben zelf "stiekem" aan het rondkijken voor 16" velgjes... heb je misschien interesse in die van mij?

Verschil tussen de ET-waarden is dus 38 - 22 = 16 mm. Ik ben alleen effe kwijt of dit nou naar binnen of naar buiten is. Als het wiel te veel naar binnen staat, kun je er 15 mm spacers tussen doen, maar dat is niet de mooiste oplossing. Beter kun je (volgens mij) uitkijken naar een set dat direct past, tenzij deze ZO goedkoop zijn, dat je de set niet kan laten liggen... (spacers zijn namelijk ook niet echt goedkoop, reken op minstens 120 euro voor 4 spoorverbreders)

• 3 months later...
  • 2 months later...
 Share

• Create New...