Shark-Attack Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 Hoi, Als ik bij een koude motor normaal optrek hoor ik in zijn 2e en 3e versnelling een soort fluittoon bij een bepaald toerental, het is bij de 2500 zo ongeveer. Het is best een apart geluid. Hebben jullie dit ook en is dit normaal of is dit een meldpuntje bij de dealer? Het gaat om een MK6.5 ST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pim Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 Hoi, Als ik bij een koude motor normaal optrek hoor ik in zijn 2e en 3e versnelling een soort fluittoon bij een bepaald toerental, het is bij de 2500 zo ongeveer. Het is best een apart geluid. Hebben jullie dit ook en is dit normaal of is dit een meldpuntje bij de dealer? Het gaat om een MK6.5 ST. Heb dit wel gehad bij mijn MK6 1.25 16V , Bleek het lagertje van mijn waterpomp te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Oei dat zou niet zo best zijn om dat nu al te hebben, is dit de enige suggestie? Of kan het nog meer zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Oei dat zou niet zo best zijn om dat nu al te hebben, is dit de enige suggestie? Of kan het nog meer zijn? Waterpomp is bij de Mk6 en Mk6.5 al sinds het begin een bekend probleem en wordt door Ford onder garantie verholpen (fabricagefout) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Is het een fluittoon die 'meegaat' met het gas? Dus harder en zachter wordt naarmate je meer of minder gas geeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Yups, hij gaat mee met het gasgeven, en verdwijnt bij 2700 toeren ongeveer, bij gas los hoor je hem weer, dan lijkt het harder dan de fluittoon bij gas geven. Zit wel te denken aan een lager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Hmm, die heb ik al 16.000 km... Niet erg luid, maar als je rustig rijdt, wel op de achtergrond hoorbaar. Dan gaat die waterpomp nog lang mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Hmm, die heb ik al 16.000 km... Niet erg luid, maar als je rustig rijdt, wel op de achtergrond hoorbaar. Dan gaat die waterpomp nog lang mee! Lol, die van mij deed dat al 30.000 km toen ik het liet vervangen Hij gaat er niet kapot van, de pomp zelf is goed, het is het water wat een piepende fluittoon veroorzaakt bij het pompen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrdoubleb Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 Ik heb hier ook zoeits maar bij mij maakt (volgens mij) de stuurbekrachtegings pomp soms zon geluid. Das doet hij ook alleen als je net hard hebt opgetrokken en/of met iets slippende banden hebt weggereden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted March 8, 2007 Author Report Share Posted March 8, 2007 Ik ga het eens voorleggen aan de dealer zaterdag Als het die waterpomp is, dan mag ie van mij snel vervangen worden... En dan kunnen ze ook gelijk die stuurbekrachtgingspomp omdraaien. Niet dat ik daar momenteel lst van heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted March 9, 2007 Report Share Posted March 9, 2007 Ze hebben toch niet per ongeluk een turbo ingebouwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted March 9, 2007 Author Report Share Posted March 9, 2007 als dat zo is.... Toch maar even een HKS dumpvalve bestellen en een gortere intercooler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted March 9, 2007 Report Share Posted March 9, 2007 Al die meukpompen... Zie je wel, Ford zuigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted March 10, 2007 Author Report Share Posted March 10, 2007 en de onderdelen rammelen echt dagelijks Hij gaat iig fluitend door het leven, das wel fijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted March 29, 2007 Author Report Share Posted March 29, 2007 Vandaag nog eens langs de dealer geweest ermee. Fluittoon is "normaal" zeggen, aandrijfas die je hoort. Weten we dat ook weer. Wat vinden jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Als anderen die fluittoon niet hebben dan is het natuurlijk niet normaal. Forddealers zeggen wel vaker (onterecht) dat bepaalde dingen normaal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted April 5, 2007 Author Report Share Posted April 5, 2007 Het lijkt op een joelende versnellingsbak wat ie bij 2 en 3 doet, maar goed zij zeggen het dat het normaal is, second opinion aan te raden door jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 Het lijkt op een joelende versnellingsbak wat ie bij 2 en 3 doet, maar goed zij zeggen het dat het normaal is, second opinion aan te raden door jullie? Second opinion moet je gewoon altijd doen. Dit soort dingen en bijgeluiden zijn niet normaal, ik zou altijd als je geen gelijk krijgt een tweede of desnoods derde dealer proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shark-Attack Posted April 5, 2007 Author Report Share Posted April 5, 2007 Gaan we eens doen, hebben jullie dat weleens gedaan, zeggen jullie dan niet dat je eerst van een adnere dealer vandaan kom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 6, 2007 Report Share Posted April 6, 2007 Gaan we eens doen, hebben jullie dat weleens gedaan, zeggen jullie dan niet dat je eerst van een adnere dealer vandaan kom? Nee hoor, gewoon net doen alsof je gek bent. De informatie of kennis die je van een andere dealer hebt gekregen kan je wel gebruiken. Mijn ervaring is dat je sneller iets gedaan krijgt als je net doet alsof je er heel veel verstand van hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
HdB Posted May 8, 2007 Report Share Posted May 8, 2007 Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem. Bij 100-120 km fluit de auto bij het geven van gas. Heel irritant. Mijn dealer zegt ook dat het een producteigenschap is. Helpt een nieuwe waterpomp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted May 8, 2007 Report Share Posted May 8, 2007 Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem. Bij 100-120 km fluit de auto bij het geven van gas. Heel irritant. Mijn dealer zegt ook dat het een producteigenschap is. Helpt een nieuwe waterpomp? Nee, dan moet je je raam laten afdichten aan de voorzijde. Is ook een bekend probleem. Rond de 100+ km/h blaast de wind langs de rand van het raam en gaat ie fluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts