Michiel Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Mk4-6 - Welke kleur Fiesta heb ik? Iedere kleur lak op een auto heeft een kleurcode. Op de VIN-plate vind je de kleurcode van jouw auto. Die code is altijd handig voor het geval je schade rijdt, of als je je tuningonderdelen in dezelfde kleur als de rest van je auto wilt hebben. Let wel op dat langdurige blootstelling aan licht een effect kan hebben op de kleur van de lak. Ga er dus niet zonder meer vanuit dat de kleurcode van je nieuwe lak hetzelfde eruit ziet als de rest van je auto! Laat het spuitwerk over aan een professional voor het beste resultaat. Waar kan ik mijn VIN-plate dan vinden? Mk4: Onder je motorkap, op de dwarsbalk Mk5: Onder je motorkap, op de dwarsbalk Mk6: Tegen de B-stijl aan de bestuurderskant Klik op onderstaande foto voor een grotere versie van de VIN-plate. De kleurcode vind je bij K. Dat is het linkerrijtje, 2e vakje van onder. Kleurcodes De kleurcodes staan hieronder gesorteerd op Mk4, Mk5 en Mk6. Let op, van sommige kleuren zijn er diverse varianten. Zo is Panther Black D niet hetzelfde als Panther Black D7 en ook niet als Panther Black D.7 (D punt 7). De kleurcodes hieronder geven je wel een goede indicatie. Heb je een kleur die niet in de lijst voorkomt? Post hem dan even in dit topic. Ford Fiesta Mk4 0 Matisse Blue 0 Ontario Blue 1 Magenta Blue 1 Levante Grey 1 Pepper Red 2 Wedgewood Blue 2 Orange Bronze 3 Nordic Green 3 Loden Green 4 Pacifica Blue 5 Aztec Gold 5 Auralis Blue 6 Moondust Silver 7 Chianti Red 8 Olympic Gold 8 Mistral Blue 9 Tourmaline Green A Black B Diamond White C Verona Green C Petrol Blue D Galaxy Blue D Java Blue D Panther Black E Burgundy Red F Maritime Blue F State Blue G Antique Bronze G Ebony G Juice Green H Ivory White J Pacifica Blue J Cuirass K Tasman Blue K Tourmallard Green L Aqua Jade L Aqua Foam L Vitreous Green M Smokestone N Polaris Grey P Radiant Red Q Mercury Grey Q Bright Blue S Provence Green S Samakand U Aporto Red U Mint Green U Jewel Green V Strato Silver V Balliol Blue V Ash Black X Nouveau Red X Chianti Red Y Niet-standaard kleuren Z Zinc Yellow Z Arizona Orange Ford Fiesta Mk5 0 Matisse Blue 0 Ontario Blue 1 Magenta Blue 1 Levante Grey 1 Pepper Red 2 Wedgewood Blue 2 Orange Bronze 3 Nordic Green 3 Loden Green 4 Pacifica Blue 5 Aztec Gold 5 Auralis Blue 6 Moondust Silver 7 Chianti Red 8 Olympic Gold 8 Mistral Blue 9 Tourmaline Green A Black B Diamond White C Verona Green C Petrol Blue D Galaxy Blue D Java Blue D Panther Black E Burgundy Red F Maritime Blue F State Blue G Antique Bronze G Ebony G Juice Green H Ivory White J Pacifica Blue J Cuirass K Tasman Blue K Tourmallard Green L Aqua Jade L Aqua Foam L Vitreous Green M Smokestone N Polaris Grey P Radiant Red Q Mercury Grey Q Bright Blue S Provence Green S Samakand U Aporto Red U Mint Green U Jewel Green V Strato Silver V Balliol Blue V Ash Black X Nouveau Red X Chianti Red Y Niet-standaard kleuren Z Zinc Yellow Z Arizona Orange Ford Fiesta Mk6 B Diamond White C Metropolis Blue D Panther Black F State Blue G Performance Blue H Imperial Blue J Tonic K Colorado Red L Deep Rosso Red M Magnum Grey Q Oyster Silver R Honour Green S Techno Silver T Dark True Blue U Neptune Green V Jewel Green W Ink Blue X Blue Print Z Flare 1 Pepper Red 2 Aquarius 3 Vitro Green 4 Jeans 5 Stirling Silver 6 Moondust Silver 7 Machine Silver 8 Deep Navy Met dank aan: UKFiestanetwork Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klienur Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Mijn MK5 heeft als kleurcode L0, tenminste, zo lees ik het (zie plaatje). Hoe moet ik dit nou lezen Is het nu 'Aqua Jade', kleur L en de nul staat voor de eerste L-kleur? 0 Matisse Blue 0 Ontario Blue L Aqua Jade L Aqua Foam L Vitreous Green Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted September 6, 2007 Author Report Share Posted September 6, 2007 Mijn MK5 heeft als kleurcode L0, tenminste, zo lees ik het (zie plaatje). Hoe moet ik dit nou lezen Is het nu 'Aqua Jade', kleur L en de nul staat voor de eerste L-kleur? 0 Matisse Blue 0 Ontario Blue L Aqua Jade L Aqua Foam L Vitreous Green Ze gebruiken voor verschillende kleuren dezelfde letter vaak. L0 is VitroGreen in jouw geval. De L staat voor de kleur, de 0 voor de variant van die kleur. Zo zijn er bijv al 7 verschillende Panther Black's geweest. Erg leuk voor de spuiterij als je schade hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted September 6, 2007 Report Share Posted September 6, 2007 Mijn MK5 heeft als kleurcode L0, tenminste, zo lees ik het (zie plaatje). Hoe moet ik dit nou lezen Is het nu 'Aqua Jade', kleur L en de nul staat voor de eerste L-kleur? 0 Matisse Blue 0 Ontario Blue L Aqua Jade L Aqua Foam L Vitreous Green Ze gebruiken voor verschillende kleuren dezelfde letter vaak. L0 is VitroGreen in jouw geval. De L staat voor de kleur, de 0 voor de variant van die kleur. Zo zijn er bijv al 7 verschillende Panther Black's geweest. Erg leuk voor de spuiterij als je schade hebt. Dat heb ik gemerkt. Toen ik vroeg naar Colorado Red, was de reactie van de spuiter uit welk land het moest komen. Er worden dus ook tegelijk verschillende kleuren onder dezelfde naam gemaakt in Keulen, Brazilie (geloof ik) enzovoorts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klienur Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Mijn MK5 heeft als kleurcode L0, tenminste, zo lees ik het (zie plaatje). Hoe moet ik dit nou lezen Is het nu 'Aqua Jade', kleur L en de nul staat voor de eerste L-kleur? 0 Matisse Blue 0 Ontario Blue L Aqua Jade L Aqua Foam L Vitreous Green Ze gebruiken voor verschillende kleuren dezelfde letter vaak. L0 is VitroGreen in jouw geval. De L staat voor de kleur, de 0 voor de variant van die kleur. Zo zijn er bijv al 7 verschillende Panther Black's geweest. Erg leuk voor de spuiterij als je schade hebt. Weet je zeker dat variant 0 VirtoGreen is (sorry, ik wil het zeker weten)? Als ik op Internet rond kijk zie ik ook een verwijzing naar Aqua Jade (Link). Echter, hier komen de jaartallen weer niet overeen. Is er ergens een lijst te vinden waar die variatie nummers in staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted September 7, 2007 Author Report Share Posted September 7, 2007 Weet je zeker dat variant 0 VirtoGreen is (sorry, ik wil het zeker weten)? Als ik op Internet rond kijk zie ik ook een verwijzing naar Aqua Jade (Link). Echter, hier komen de jaartallen weer niet overeen. Is er ergens een lijst te vinden waar die variatie nummers in staan? Alleen spuiterijen hebben meestal dat soort lijsten, dat is bijna niet op internet te plaatsen omdat dat hele boekwerken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Eerlijk gezegd lijkt me de kleur van Klienur iets te donker voor Vitrogreen. Misschien lijkt het maar zo op de foto, of misschien heeft hij wel dezelfde naam als bij mij maar is de kleur anders. Je zou ook eens bij een spuiterij of schadehersteller (of misschien de dealer) kunnen vragen of ze het boekwerk er eens op naslaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Wel, heel toevallig, ik was net op ebay ant kijken naar bumpers en daar stond eentje en de kleur sprong mij in het oog: L 0 Aurelis. Dus volgens mij is het kleurtje 5: Auralis blue! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestaman Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 hey, ik zoek de kleurcode van mijn wagen. Ford fiesta mk6 2005... is dat die D2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestaman Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 iemand...? tamelijk dringend Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Dat is wel de kleurcode iig, welke kleur erbij hoort kan ik dan zo snel niet bedenken. D is Panther Black, maar de 2 dan? Is dat dan ook 2e serie ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestaman Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Dat is wel de kleurcode iig, welke kleur erbij hoort kan ik dan zo snel niet bedenken. D is Panther Black, maar de 2 dan? Is dat dan ook 2e serie ofzo? ja, waarom die 2 er staat weet ik ook niet. als ik zie in de lijst er boven D= panther black 2 = aquarius Nu zit ik met een kleurverschil op de bumper...en dit langs de blauwere kant... dus worden ze herdaan, door een andere...en zocht ik dus de kleurcode... D2 dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted March 13, 2008 Author Report Share Posted March 13, 2008 iemand...? tamelijk dringend Het kan wel dringend zijn, maar een topic kicken binnen 30 minuten na 22 uur 's avonds is een beetje overdreven, vind je ook niet? Geef mensen even de kans om te lezen. D is Panther Black, 2 is de uitvoering van de kleur, afhankelijk van bouwjaar, uitvoering en productielocatie. Er zijn ongeveer 8 soorten Panther Black bij Ford. De mijne is bijvoorbeeld D7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestaman Posted March 13, 2008 Report Share Posted March 13, 2008 Het kan wel dringend zijn, maar een topic kicken binnen 30 minuten na 22 uur 's avonds is een beetje overdreven, vind je ook niet? Geef mensen even de kans om te lezen. D is Panther Black, 2 is de uitvoering van de kleur, afhankelijk van bouwjaar, uitvoering en productielocatie. Er zijn ongeveer 8 soorten Panther Black bij Ford. De mijne is bijvoorbeeld D7. het kicken was het proberen waard nee indeed, my mistake...had zelf niet naar het uur gekeken wanneer gepost en ne kick moest het vanavond ng doorgeven termee... ok, hartelijk dank alleszins... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sixpack Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 De mijne heeft F3 Zij is donkerblauw metalic met een paarse gloed erbij in. Welke kleur heb ik dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted May 1, 2009 Report Share Posted May 1, 2009 Om even een oud topic naar boven te trappen, is zie in de mk5 lijst geen Performance Blue staan, is dit met te tijd vervangen door Pacifica Blue?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
irina Posted April 6, 2011 Report Share Posted April 6, 2011 Wij hebben een mazda 121 (ofwel Fiesta mk4) met kleurcode DW. D staat zoals ik begrijp voor Panther Black, maar wat de W nu precies inhoudt, is mij niet bekend. Nu zijn er dus verschillende kleuren zwart begrijp ik. Wat moet ik nu aanschaffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chic Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 In mijn zoektocht naar de juiste kleurcode van mijn fiesta MK7 heb ik 2 interessante documenten gevonden die ik met jullie wil delen aangezien dit topic maar t/m de MK6 gaat. Ford Europe kleurcodes Ford kleurcodes van 2001 tot 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaS Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Raar dat ik nergens de code van Radian Yellow kan vinden, komt ook niet voor in de links Dit staat in de auto: Colour Suffix: KLP, Radian Yellow Edit: Ow nu heb ik Signal Yellow gevonden als kleur in een van de links, wel raar dat er dan Radian Yellow in de auto staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dylan- Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Hallo, Ik ben opzoek naar de kleurcode van m'n Fiesta MK6 maar dit is de enige sticker die aan de bestuurderskan op de deurstijl zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 In de motorruimte moet een ijzeren plaatje zitten, of in de kofferbak een sticker met de autogegevens Die jij nu hebt geplaatst is het bandentabelletje Link to comment Share on other sites More sharing options...
redST Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Ik heb zelf een mk6 st en mijn codeplaatje zit in de b stijl aan de passagierskant. Moet je daar anders is even kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
mk2flirt59 Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Hallo, Mijn fiesta mk2 heeft als kleur code 27 en op een ander plaatje staat 2090 op kenteken staat blauw. Wie kan me helpen want kan het nergens op het internet vinden. Groetjes, Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dylan- Posted October 27, 2013 Report Share Posted October 27, 2013 Ik heb dat plaatje gevonden hoe moet ik die kleurcode nou aflezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harold1 Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Mijn Fiesta heeft kleurcode VC, waar staat dat voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts