Michiel Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 FAQ - Remmen Mk5 Alle modellen van de Mk5 hebben aan de voorzijde schijfremmen en aan de achterzijde trommelremmen, de auto's met ABS hebben grotere remschijven. Voorzijde Mk5 zonder ABS diameter remschijf: 240mm dikte nieuwe remschijf: 12mm dikte versleten remschijf: 10mm dikte versleten remblok: 1.5mm ABS: nee Achterzijde Mk5 zonder ABS diameter nieuwe remtrommel: 180mm diameter versleten remtrommel: 181mm breedte remblok: 29mm dikte versleten remblok: 1.0mm ABS: nee Voorzijde Mk5 met ABS diameter remschijf: 258mm dikte nieuwe remschijf: 20mm dikte versleten remschijf: 18mm dikte versleten remblok: 1.5mm ABS: ja Achterzijde Mk5 met ABS diameter nieuwe remtrommel: 203mm diameter versleten remtrommel: 204mm breedte remblok: 36mm dikte versleten remblok: 1.0mm ABS: ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Hoi Michiel, Ik ben even zo vrij om te reageren op deze post... mijn mk5 heeft namelijk standaard geventileerde 240mm remschijven voor (dikte 20mm nieuw en 18 mm versleten) zonder ABS overigens. Ik weet niet zeker of alle mk5's geventileerde schijven hebben, misschien alleen de modellen vanaf 2000. Groeten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Ga ik even achteraan Ik had deze informatie uit TIS dus ik ging er zonder meer vanuit dat die accuraat was. Blijkbaar niet dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted March 8, 2007 Report Share Posted March 8, 2007 Inderdaad, vanaf ergens in 2000 zijn er grotere remmen opgekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts