Jump to content
Fiestaclub.nl
Pim

Ford Fiesta Met Stijl

Recommended Posts

De ontwikkeling van de nieuwe Fiesta staat in het midden van een veel groter plan om de line-up van kleine auto's van het bedrijf te vergroten. Onze plaatjes, die zijn gebaseerd op geheime informatie, laten zien hoe de auto er uit zal zien wanneer hij zijn debuut maakt in maart volgend jaar. We hebben ook een scoop van het eerste pre-productie prototype model die ongenadig op z'n donder krijgt van de testcoureurs op een onbekend circuit.

Tot dusverre heeft Ford het alleen aangedurfd om vierkante prototypes publiekelijk te laten zien, maar ander de schermen leggen designers de laatste hand aan het ontwerp van de supermini, waarvan insiders zeggen dat het de meest gedurfde kleine auto is die het concern ooit heeft geproduceerd.

De Fiesta is gebaseerd op Ford's laatste B2xx chassis en het model wordt ontworpen samen met de komende Mazda 2, die voor het eerst werd voorgesteld in Auto Express uitgave 928. De Ford zal ik Keulen gebouwd gaan worden en zal zijn chassis en belangrijkste onderdelen delen met de Mazda 2.

Naast de nieuwe avontuurlijke look zal de Fiesta langer en breder zijn dan de huidige auto en een iets ruimer passagierscompartiment hebben. Blue Oval investeert ook in kwaliteit en het harde monotone plastic zal tot het verleden gaan behoren. Veiligheidsvoorzieningen bestaan uit front, zij- en hoofdairbags, electronica remkrachtverdeling en traction control systemen. De nieuwe Fiesta wordt een van de eerste auto's met Microsoft's Sync-technology. De setup houdt in dat er een een MP3 speler en een bluetooth telefoon aangesloten kunnen worden.

Bij de lancering zullen er 5 motoren beschikbaar zijn. Benzineuitvoeringen zijn er in 1.3, 1.6 en 1.8 liter, met directe benzineinjectie. Diesels zijn er in 1.4 en 1.6 TDCi, ontwikkeld door Peugeot en roetfilters zijn ook aanwezig.

Na de lancering zal ook de ST bekend worden gemaakt en verwacht wordt een 170 pk sterke 1.6 liter turbomotor met directe benzineinspuiting. De ontwikkeling van de Fiesta staat echter in het midden van meer kleine auto's en rond dezelfde tijd zal ook de Fusion vernieuwd worden, wellicht met B-Max als naam. Er is ook nog een gerucht dat Volvo het chassis wil gebruiken voor een supermini.

med_gallery_5_28_2733.jpg

med_gallery_5_28_29992.jpg

med_gallery_5_28_26170.jpg

med_gallery_5_28_13936.jpg

Bron: Auto Express

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit! :blink: Hij is wel wreed, het lieve van de fiesta is er wel helemaal af zo. Achterlichten weet ik nog niet, verkrachting van de 206 achterlichten. Als dit hem zo zou worden en de ST versie 170pk krijgt (wat wel jummie is) wordt dit misschien wel de opvolger :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorkant is erg stoer, maar de achterkant is wel heel erg (mazda :sad:) japans. Maar dit is vast nog niet definitief. Die 170 pk klinkt wel lekker, maar tegen die tijd is minimaal 200pk voor de hothatches eerder regel dan uitzondering denk ik. Ik hou het in de gaten iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaah! Eindelijk die onwijs vette velgen op een feest!!! :veryhappy:

Alleen die achterkant....ja...beetje galaxy achtig....

Maar goed! :cheerlie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best aardig dat Ford een nieuwe weg is ingeslagen maar nu gaat het wel erg op elkaar lijken, S-Max, Galaxy, nieuwe C-Max en straks de Fiesta hebben/krijgen allemaal een beetje hetzelfde uiterlijk. Maar ik vind deze niet verkeerd hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

De achterkant vind ik eigenlijk ook niet zo geweldig. Voor de rest een erg leuke auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, hier was ik al bang voor:

De nieuwe Fiesta lijkt in alle dimensies wat groter te zijn geworden

Kortom, het formaat nieuwe Clio, zeg maar, die ook vet over 1200 kg weegt. De Mk6 is al geen lichtgewicht met z'n 1037/1065 kg, maar ik vrees dat dat het laatste (nog enigszins) lichte pretkarretje met de naam Fiesta blijft...

*ziet zichzelf vanzelf klassiekerrijder worden*

Terwijl het met het rekeningrijden op komst juist aantrekkelijker wordt om zakelijk te rijden. Autopret wordt straks nog duurder betaald... :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik het zeker....

.... de volgende wordt een Ka!! Nu alleen mijn vrouw nog zo gek krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmzz vast maar twee 6.5's bestellen, afleverdatum nader te bepalen, de eerste 2010 of zo en de 2e 2018

altijd nog beter dan een Kleine Auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

na de mk5 is het al geen echte Fiesta meer te noemen, maar een mini focus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je hier ziet is natuurlijk de sportiefste concept-foto. Ik denk dat een "normale" uitvoering er een stuk tammer zal uitzien. En die achterkant kan zo echt niet :oneens: Geef mij maar de mk5, dat vind ik nog steeds dé Fiesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind hem verdacht veel lijken op Photoshops van de nieuwe C-Max, tot en met het kenteken aan toe. :mrgreen:

cmax1.jpg

cmax2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, t enige wat mij aan deze auto aanspreekt is de 170 pk :P Verder vind ik het maar niets....

Als dit de nieuwe fiesta word... Tja... Dan word t toch elders kijken. Of naar een grotere broer.. Ik vind hem veel weg hebben van een kia of een Hyundai qua uitstraling...

Groeten dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 170 pk zul je ook wel nodig hebben als het gewicht navenant toeneemt. Sneller ga je er niet van en in de bocht heb je alleen maar last van de extra massatraagheid.

Inderdaad, zelfs de Mk6 is al niet klein meer - als gezinsauto voldoet hij prima, merk ik.

Zag net op de weg weer een paar nieuwe Clio's en Corsa's. Wat een bakbeesten! Als 't met de Fiesta dezelfde kant op gaat... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind hem verdacht veel lijken op Photoshops van de nieuwe C-Max, tot en met het kenteken aan toe. :mrgreen:

cmax1.jpg

cmax2.jpg

Hey... die reply had ik net nog niet gezien.... Maar ik moet wel zeggen dat ik de overeen komsten heel duidelijk zie! :twisted: Maja... waarschijnlijk zou een nieuwe fiesta wel deze kanten opgaan

Groeten dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind hem echt supervet!! :applaus: achterkant idd moet meer richting concept Iosis dan Kia Rio/ peugeot 206

snel in productie nemen dat ding!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit model helemaal het fiesta karakter missen ..

Fiesta = klein, fun en wendbaar .. dit wordt alweer zo'n logge auto zo.

En meer van hetzelfde (Leon, Corsa/astra, 147 etc)

Styling .. alles past wel bij elkaar.. zelfs de kont .. zolang je het maar niet bekijkt als een fiesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de voorkant nog wel gaan maar de achterkant {cry} lelijk gewoon hoop niet dat dit de nieuwe word is nik sfiesta meer aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet eraan wennen. Vind 't een beetje teveel mix van vanalles, zonder eigen smoel. Moet aan Frankenstein denken op de een of andere manier.

Lijkt me dat Ford weer een periode ingaat waarin ze iedereen proberen tevreden te houden. Focus 2 is een slap aftreksel van de briljante Focus 1, Mondeo 4 is een Laguna-lookalike met Passat-allure en de Fiesta 7 wordt kennelijk een kruising tussen Fiesta 6, S-Max, Mazda 3 en Peugeot 206. Jammer hoor. Waar zijn de durfals gebleven die de Capri 1, Knudsen-Taunus, Escort 1 en 3, Sierra 1, Scorpio 1, Focus 1, Ka, niet te vergeten natuurlijk Fiesta 1 en zo nog een stel gedurfde ontwerpen op de markt zetten? Zo zijn ze ook met de laatste Escorts de mist ingegaan. De rest van de wereld draait door jongens! Mensen willen iets nieuws, niet meer van hetzelfde!! Dan kopen ze wel een Opel of een Japanner!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij lijkt trouwens als 2 druppels water op de mazda 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij lijkt trouwens als 2 druppels water op de mazda 2.

Nee die ziet er beduidend anders uit.

3067fe462b50c66e2ccab94a7cd4d39c.jpg

c73641c4455d01191676a50833646363.jpg

ce1dfe27e05682aae11c7f2b8a67ad57.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij lijkt trouwens als 2 druppels water op de mazda 2.

Nee die ziet er beduidend anders uit.

Pfff, Peugeot 206...

Origineel zijn valt niet mee. Maar goed, dat zijn Japanners, daarvan kun je het betere kopieerwerk dan nog verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wennen zal ik maar zeggen {confused} ben er nog niet echt gek van

Share this post


Link to post
Share on other sites

×