Michiel Report post Posted February 27, 2007 FAQ - Motorenoverzicht Mk3 Dit is een overzicht van alle in de Mk3 geleverde motoren en hun technische specificaties. Denk hierbij aan motorinhoud, boring en slag, vermogen, koppel, klepbediening, enzovoorts. Mis je nog informatie? Stuur mij dan een PM of een mail. Benzinemotoren 1.1i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1118 cm3 boring x slag: 68,7 x 75,5 mm compressieverhouding: 8,8:1 max. vermogen: 37 kW (50 pk) bij 5200tpm max. koppel: 83 Nm bij 3000tpm brandstofsysteem: singlepoint injectie klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Kent HCS ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.1 aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1118 cm3 boring x slag: 68,7 x 75,5 mm compressieverhouding: 8,8:1 max. vermogen: 40 kW (54 pk) bij 5200tpm max. koppel: 86 Nm bij 2700tpm brandstofsysteem: carburateur klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: nee type motor: Kent Valencia ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.3i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1264 cm3 boring x slag: 74,0 x 75,5 compressieverhouding: 8,8:1 max. vermogen: 44 kW (60 pk) bij 5000tpm max. koppel: 101 Nm bij 2500tpm brandstofsysteem: singlepoint injectie klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Kent HCS ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.4i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1392 cm3 boring x slag: 77,2 x 74,3 mm compressieverhouding: 8,5:1 max. vermogen: 52 kW (71 pk) bij 5700tpm max. koppel: 103 Nm bij 4000tpm brandstofsysteem: singlepoint injectie klepbediening: ohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: CVH ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.4 aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1392 cm3 boring x slag: 77,2 x 74,3 mm compressieverhouding: 9,5:1 max. vermogen: 55 kW (75 pk) bij 5600tpm max. koppel: 109 Nm bij 4000tpm brandstofsysteem: carburateur klepbediening: ohc turbo: nee katalysator: nee type motor: CVH ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.6i XR2i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1598 cm3 boring x slag: 80,0 x 79,5 mm compressieverhouding: 9,8:1 max. vermogen: 76 kW (103 pk) bij 6000tpm max. koppel: 135 Nm bij 2800tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: ohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: CVH ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.910, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.069 - nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.8i S aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1796 cm3 boring x slag: 80,6 x 88,0 mm compressieverhouding: 10,0:1 max. vermogen: 77 kW (105 pk) bij 5500tpm max. koppel: 153 Nm bij 4000tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Zeta Zetec ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.8i XR2i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1796 cm3 boring x slag: 80,6 x 88,0 compressieverhouding: 10,0:1 max. vermogen: 96 kW (131 pk) bij 6250tpm max. koppel: 162 Nm bij 4500tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Zeta Zetec ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 2.860, 1.910, 1.410, 1.100, 0.870 - 3.820 - 3.460 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.6i RS Turbo aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1598 cm3 boring x slag: 80,0 x 79,5 mm compressieverhouding: 8,2:1 max. vermogen: 98 kW (133 pk) bij 5500tpm max. koppel: 180 Nm bij 2400tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: ohc turbo: ja katalysator: geen type motor: CVH ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.910, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.820 - nog niet bekend ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend Dieselmotoren 1.8 D aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1753 cm3 boring x slag: 82,5 x 82,0 mm compressieverhouding: 21,5:1 max. vermogen: 44 kW (60pk) bij 4800tpm max. koppel: 110 Nm bij 2500tpm brandstofsysteem: indirecte inspuiting klepbediening: ohc turbo: nee katalysator: nee type motor: Endura-DE ligging blok: nog niet bekend overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.820 - 3.620 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: nog niet bekend maximum toerental kortstondig: nog niet bekend stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: nog niet bekend nokkenasaandrijving: nog niet bekend Share this post Link to post Share on other sites
Sven van delsen Report post Posted March 7, 2020 Heeft de 1.1 een distributieriem? Share this post Link to post Share on other sites
allesklusser Report post Posted March 8, 2020 Is van een paar jaartjes terug dit topic maar zie hier: https://ford.7zap.com/nl/car/74/6.31129/5/1527/15152/65708/ Share this post Link to post Share on other sites
Sven van delsen Report post Posted March 9, 2020 Dankje voor de info. Share this post Link to post Share on other sites