Michiel Report post Posted February 27, 2007 FAQ - Motorenoverzicht Mk2 Dit is een overzicht van alle in de Mk2 geleverde motoren en hun technische specificaties. Denk hierbij aan motorinhoud, boring en slag, vermogen, koppel, klepbediening, enzovoorts. Mis je nog informatie? Stuur mij dan een PM of een mail. Benzinemotoren 1.0 aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 957 cm3 boring x slag: 74,0 x 55,7 mm compressieverhouding: 8,3:1 max. vermogen: 33 kW (45 pk) bij 5750tpm max. koppel: 68 Nm bij 3700tpm brandstofsysteem: carburateur klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: nee type motor: Kent Valencia ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.350, 0.950 - 4.060 - 3.770 (4-bak) overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.350, 0.950, 0.760 - 4.290 - 3.620 (5-bak) ontstekingsvolgorde: 1-2-4-3 maximum toerental continu: 5950tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: 850tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.25 liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.1 aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1117 cm3 boring x slag: 74,0 x 65,0 mm compressieverhouding: 9,5:1 max. vermogen: 37 kW (50 pk) bij 5000tpm max. koppel: 83 Nm bij 2700tpm brandstofsysteem: carburateur klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: nee type motor: Kent Valencia ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.300, 0.880 - 3.580 - 3.770 (4-bak) overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.350, 0.950, 0.760 - 3.840/4.060 - 3.620 (5-bak) ontstekingsvolgorde: 1-2-4-3 maximum toerental continu: 5450tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: 850tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.25 liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.3 aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1296 cm3 boring x slag: 81,0 x 63,0 mm compressieverhouding: 9,5:1 max. vermogen: 51 kW (69 pk) bij 6000tpm max. koppel: 100 Nm bij 4000tpm brandstofsysteem: carburateur klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: nee type motor: CVH ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.350, 0.950, 0.760 - 3.840 - 3.620 ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 maximum toerental continu: 6450 tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.50 liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.6 XR2 aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1597 cm3 boring x slag: 80,0 x 79,5 mm compressieverhouding: 9,5:1 max. vermogen: 71 kW (96 pk) bij 6000tpm max. koppel: 133 Nm bij 4000tpm brandstofsysteem: carburateur klepbediening: ohv turbo: nee katalysator: nee type motor: CVH ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.910, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.580 - 3.620 ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 maximum toerental continu: 6300 tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.50 liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend Dieselmotoren 1.6 D aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1598 cm3 boring x slag: 80,0 x 80,0 compressieverhouding: 22,5:1 max. vermogen: 40 kW (54 pk) bij 4800tpm max. koppel: 95 Nm bij 3000tpm brandstofsysteem: indirecte inspuiting klepbediening: onbekend turbo: nee katalysator: nee type motor: nog niet bekend ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.910, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.330 - 3.620 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend Share this post Link to post Share on other sites