Michiel Posted February 27, 2007 Report Share Posted February 27, 2007 FAQ - Motorenoverzicht Mk6 Dit is een overzicht van alle in de Mk6 geleverde motoren en hun technische specificaties. Denk hierbij aan motorinhoud, boring en slag, vermogen, koppel, klepbediening, enzovoorts. Mis je nog informatie? Stuur mij dan een PM of een mail. Benzinemotoren 1.3i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1299 cm3 boring x slag: 74,0 x 75,5 mm compressieverhouding: 10,2:1 max. vermogen: 51 kW (70 pk) bij 5500tpm max. koppel: 106 Nm bij 2800tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: ohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Sigma Zetec-SE Rocam ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 maximum toerental continu: 5950tpm maximum toerental kortstondig: 6175tpm stationair toerental: 750tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 4.10 liter nokkenasaandrijving: ketting 1.25i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1242 cm3 boring x slag: 72,0 x 76,5 mm compressieverhouding: 10,2:1 max. vermogen: 51 kW (70 pk) bij 5600tpm max. koppel: 106 Nm bij 2800tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Sigma Zetec-SE ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.250 - 3.620 ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 maximum toerental continu: 5950tpm maximum toerental kortstondig: 6175tpm stationair toerental: 750tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter nokkenasaandrijving: distributieriem 1.4i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1388 cm3 boring x slag: 76,0 x 76,5 mm compressieverhouding: 11,0:1 max. vermogen: 58 kW (80 pk) bij 5700tpm max. koppel: 124 Nm bij 3500tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Sigma Zetec-SE ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.060 - 3.620 ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 maximum toerental continu: 6450tpm maximum toerental kortstondig: 6800tpm stationair toerental: 750tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter nokkenasaandrijving: distributieriem 1.6i aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1596 cm3 boring x slag: 79,0 x 81,4 mm compressieverhouding: 11,0:1 max. vermogen: 74 kW (100 pk) bij 6000tpm max. koppel: 146 Nm bij 4000tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Sigma Zetec-SE ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.250 - 3.620 ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 maximum toerental continu: 6450tpm maximum toerental kortstondig: 6800tpm stationair toerental: 750tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 4.05 liter nokkenasaandrijving: distributieriem 2.0i ST aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1999 cm3 boring x slag: 87,5 x 83,1 mm compressieverhouding: 10,8:1 max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 6000tpm max. koppel: 190 Nm bij 4500tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Mazda MZR (Duratec DHE-420) ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.410, 1.110, 0.880 - 3.820 - 3.620 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: liter nokkenasaandrijving: ketting Dieselmotoren 1.4 TDCi aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 2 cilinderinhoud: 1398 cm3 boring x slag: 73,7 x 82,0 mm compressieverhouding: 18,0:1 max. vermogen: 50 kW (68 pk) bij 4000tpm max. koppel: 160 Nm bij 2000tpm brandstofsysteem: common rail klepbediening: ohc turbo: ja katalysator: nee type motor: Ford Duratorq DLD-414 TDCi (DV4) ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.370 - 3.620 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: 750tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend 1.6 TDCi aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1560 cm3 boring x slag: 75,0 x 88,3 mm compressieverhouding: 18,0:1 max. vermogen: 66 kW (90 pk) bij 4000tpm max. koppel: 204 Nm bij 1750tpm brandstofsysteem: common rail klepbediening: dohc turbo: ja, met intercooler katalysator: nee type motor: Ford Duratorq DLD-416 TDCi (DV6) ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.370 - 3.620 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter nokkenasaandrijving: nog niet bekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirluckyshot Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Behalve het aantal kleppen per cilinder en de cilinderinhoud: Is er nog een verschil in performance tussen de 1.3 8v en de 1.25 16v? Het voordeel van de 1.3 t.o.v. de 1.25 is de ketting ipv distributieriem? Scheelt toch weer een puntje onderhoud. Of zie ik dat verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Behalve het aantal kleppen per cilinder en de cilinderinhoud: Is er nog een verschil in performance tussen de 1.3 8v en de 1.25 16v? Het voordeel van de 1.3 t.o.v. de 1.25 is de ketting ipv distributieriem? Scheelt toch weer een puntje onderhoud. Of zie ik dat verkeerd? Fabrieksopgave (Autoweek.nl) 1.3-8v 0-100km/uur 17,3s top 160 km/uur gemiddeld verbruik 1 op 16,1 (6,2 l/100km) 1.25-16v 0-100km/uur 15,3s top 160 km/uur gemiddeld verbruik 1 op 16,1 (6,2 l/100km) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirluckyshot Posted August 29, 2010 Report Share Posted August 29, 2010 Maakt voor mij dus verwaarloosbaar verschil. Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drejek Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 (edited) FAQ - Motorenoverzicht Mk6 2.0i ST aantal cilinders: 4, in lijn kleppen per cilinder: 4 cilinderinhoud: 1999 cm3 boring x slag: 87,5 x 83,1 mm compressieverhouding: 10,8:1 max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 6000tpm max. koppel: 190 Nm bij 4500tpm brandstofsysteem: multipoint injectie klepbediening: dohc turbo: nee katalysator: geregeld type motor: Mazda MZR (Duratec DHE-420) ligging blok: dwarsgeplaatst overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.410, 1.110, 0.880 - 3.820 - 3.620 ontstekingsvolgorde: nog niet bekend maximum toerental continu: tpm maximum toerental kortstondig: tpm stationair toerental: tpm motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: liter nokkenasaandrijving: KETTING Edited April 6, 2011 by VitroFiesta Aangepast in openingspost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts