Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Tfruit

Haperende En Stotterende Mk6

Recommended Posts

ik zit sinds ik een fiesta uit 2002 mk6 heb, 1.4-16v met een lichte haperende en stotterende motor. het is merkbaar als je optrekt en vooral als je constant op dezelfde snelheid wilt rijden. Dan voel ik een lichte hapering en schokkerigheid. hij wil maar niet 'smooth'rijden. Wie heeft die ook gehad of herkent dit.

Hievoor is hij al naar de dealer geweest, groot onderhoud gehad. Bougies etc vervangen. Na lang zoeken zeiden ze het is waarschinlijk de bobine, deze was gebarsten nadat de bougies waren veranderd. Ik heb er een nieuwe bobine ingezet. Resultaat hetzelfde als voor de grote beurt. Ik ben nu 400 euro verder en zit nog steeds met hetzelfde euvel.

Enig idee waar het aan kan zitten? Men zei komt door het weer/vochtigheid, koude start? etc. Mijn vermoeden is nog de gasklep/potentiemeter. of luchtinvoersensor?

Als het je gasklep is dan heb je een probleem want de fiesta mk6 heeft een electronisch geregelde "drive-by-wire" klep en die is niet 1-2-3 goedkoop te vervangen.

Ik heb wel problemen gehad die jij nu beschrijft, maar dat kwam door verbrande kleppen i.v.m. een geinstalleerd LPG systeem.

Enige aanwijzigingen die ik je kan geven om te controleren:

1) laat het inlaatspruitstuk controleren. die was bij mij kappot

2) Laat de compressie op je cilinders controleren

Mocht het niet het bovenstaande zijn dan kan het je gasklep zijn .Bij de MK6 moet dan dus je hele gasklephuis vervangen worden. dat was ongeveer 300 - 380 euro bij mijn dealer.

Zie ook mijn website voor een foto van dat ding: http://www.myfiesta.nl/content/view/114/40/

bougiekabels hoe zit het daarmee ? ik heb verder nog nooit iets hoeven vervangen bij de mk6 behalve bougies+kabels+bobine om hem weer netjes te laten lopen.

ik ga deze week de bougiekabels vervangen en ga wynnns injectiereiniger + Vpower benzine halen.(schijnt ook te helpen), hoe waanhopig kan iemand zijn???

nog aanrader voor bougiekabels of gewoon originele halen!

bedankt voor de tips: Redfox en Blaasbeest!

ik heb na lang zoeken twee documenten gevonden een over de gaskleppotentiemeter en lambdasonde. weet niet waar ik moet kijken voor een mk6 maar wellicht een intressante materie om te lezen.

dus voor de belangstellende, weet nog niet of mijn problemen hiermee opgelost worden! alleen ik krijg de attachements niet op het forum. omdat ze groter zijn als 250k.

Sign in to follow this