Martein Posted October 22, 2006 Author Report Share Posted October 22, 2006 Goed, dit weekend weer druk bezig geweest. Binnenschermen zijn gelast, lassen op de veerpoten zijn vlak geslepen. het geheel is afgekit en in de menie gezet. Foto's Deze week verder met het binnenscherm, waar ik een hap uit gehaald heb voor de 5spd conversie (en vervolgens weer dicht gelast is...) Er moet nog een verstevigingsrib in gelast worden, en dan verder dicht gemaakt. Vervolgens moet de pedalenbox geplaatst worden (en gelast...) waarna het nieuwe schutbord erin kan. Dan is alles klaar en kan de motorruimte gespoten worden.... Nog even doorwerken dus... Greetzz Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoflook ²² Posted October 24, 2006 Report Share Posted October 24, 2006 Kikkem gaan, onze knutselaer! Ga zo door gast, goed bezig, ik volg je op de voet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted October 26, 2006 Report Share Posted October 26, 2006 Nu alles samengekit is ziet het er supervet uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 5, 2006 Author Report Share Posted November 5, 2006 Goed, tis alweer een tijdje gelee sinds mijn laatste update.... Heb in de tussen tijd het volgende gedaan : Binnenscherm dicht gelast, gat voor de 5-bak is nu weer dicht, verstevigd en geverfd. Koker is weer helemaal dicht Bracket voor de pedalen-set is in de auto gelast. Nu moeten er nog 2 brackets gemaakt worden om de stuurkolom op de juiste plaats te krijgen. (De orginele brackets zaten aan de orginele pedalenset vast.... ) Dus van de week eerst dashboard tijdelijk plaatsen, zodat de positie van het stuur bapaald kan worden. Schutbord is geplaatst. Morgen moet ik daar een gat in maken voor de stuurkolom, en verder afwerken. Volgend weekend motor passen en de laatste 2 motorsteunen maken. Hier een 2-tal foto's. Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted November 5, 2006 Report Share Posted November 5, 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sublime Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Er zit schot in............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 12, 2006 Author Report Share Posted November 12, 2006 Goed, dit weekend weer bezig geweest. heb niet zo veel kunnen doen, als ik gewild had (dankzij een gekneusde knie... Leuk, snowboarden) Anyway, heb de pedalenbox gemonteerd, stuurkolom uitgelijnd en dashboard geplaatst. Pedalenbox kwam toch beetje tegen de stuurkolom aan, dus heb de brackets waar deze aan vast zit aaangepast. Orgineel zit de stuurkolom van de Fiesta er scheef in. (men zegt om de entree te vergemakkelijken...) Maar 1 ding is zeker, het ziet er niet uit, en rijdt ook niet fijn. Nu de stuurkolom toch uitgelijnd moest worden, heb ik hem zo recht mogelijk geplaatst. Verder is het dashboard weer in de auto. Aankomende week ga ik de motor + bak proberen te plaatsen en dan de laatste motorsteunen maken. Vervolgens ga ik eerst kijken waar ik alle kabels + kabelboom (+, massa en motormanagement) uit het schutbord wil laten komen. Ook waar ik de reservoirs voor de remvloeistof wil hebben, alvorens ik de motorruimte ga spuiten. Meer updates volgen dus! Hier nog wat foto;s Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Norge Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Ziet er goed uit rotterdammer. Nog ff en je bent gewoon klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted November 13, 2006 Report Share Posted November 13, 2006 daarna nog dashboardje "flocken" .. past dan wel bij het stuur.. verder.. "Respect" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 13, 2006 Author Report Share Posted November 13, 2006 daarna nog dashboardje "flocken" .. past dan wel bij het stuur.. verder.. "Respect" Er wordt geen dashboard geflocked. Om verschillende redenen. Voornaamste reden is dat ik het niet mooi vind, toch vrij rap slijt/ vlekken krijg je er niet uit etc. Bovendien heb ik geen plastic dashboard, maar een zwart vinyl exemplaat, in zeer goede conditie... (veelal zijn ze gescheurd oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted November 13, 2006 Report Share Posted November 13, 2006 daarna nog dashboardje "flocken" .. past dan wel bij het stuur.. verder.. "Respect" Er wordt geen dashboard geflocked. Om verschillende redenen. Voornaamste reden is dat ik het niet mooi vind, toch vrij rap slijt/ vlekken krijg je er niet uit etc. Bovendien heb ik geen plastic dashboard, maar een zwart vinyl exemplaat, in zeer goede conditie... (veelal zijn ze gescheurd oid. moet eerlijk zeggen dat ik het dasboard zeer netjes vind en de meters helemaal maar het stuur vind ik echt te gek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 14, 2006 Author Report Share Posted November 14, 2006 Cheers Vandaag de motor + bak weer geplaatst. het past nog steeds Ruimte zat... links en recht tussen de binnenschermen net een paar mm dus das goed Beetje krap, maar het past en alles is vrij. Ik heb uitlaatspruitstuk, inlaatspruitstuk met throttlebodies tec. geplaatst om te kijken hoe en wat... en jawel... ik ben niet helemaal tevreden. De TB's liggen nu horizontaal... maar dat vind ik niet mooi. Dus heb nu het geheel met ty-wraps vast gezet en ben een beetje aan het klooien geweest om te kijken hoe en wat, als ik het onder een hoek monteer.... Hier wat foto's Vind het een stuk beter staan als ze een beetje onder een hoek staan... Dus ik ga dit weekend, als het licht wat beter is eens goed kijken hoe en wat ik wil, tekening maken, zodat ik een spruitstuk laat maken. Morgen ga ik aan de motorsteunen werken, zodat eindelijk alles op zijn plaats kan komen. (nu hangt alles nog aan alleen de bovenste motorsteun. (de rest ondersteund door assteunen) Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
fofi Posted November 15, 2006 Report Share Posted November 15, 2006 Vakwerk! Het begint steeds verder af te raken, vind je dat geen eng idee? Met alle respect, maar met zoveel geduld en ijver ben je in mijn ogen een 'auto-work-a-holic'.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 15, 2006 Author Report Share Posted November 15, 2006 Vakwerk! Het begint steeds verder af te raken, vind je dat geen eng idee? Met alle respect, maar met zoveel geduld en ijver ben je in mijn ogen een 'auto-work-a-holic'.. Thanks Sja... de auto was 1,5 jaar geleden ook helemaal af Toen heb ik na 1500km ook besloten toch een andere route in te steken... met dit als resultaat Maar ik heb besloten de mk1 af te bouwen, zoals ik hem wil hebben, zonder enige consessies te doen, koste wat kost. Verder ben ik al aan het kijken naar een volgend project Neh, stil zitten kan ik echt niet... moet altijd iets te doen hebben LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcowilma Posted November 15, 2006 Report Share Posted November 15, 2006 wauw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted November 15, 2006 Report Share Posted November 15, 2006 wauw... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spandel Posted November 17, 2006 Report Share Posted November 17, 2006 Ik heb geloof ik wat gemist de laatste tijd.. Erg mooi te zien dat het blok er helemaal inligt.. wat een ruimte heb je nog vrij zeg.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted November 17, 2006 Report Share Posted November 17, 2006 Wat schuin omhoog lijkt mij ook mooier. Hebben de TB's wel genoeg ruimte zo om goed te kunnen ademen? O ja, nog even een vraagje: hoe zit het met het filteren van de lucht als je TB's hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 17, 2006 Author Report Share Posted November 17, 2006 Wat schuin omhoog lijkt mij ook mooier. Hebben de TB's wel genoeg ruimte zo om goed te kunnen ademen? O ja, nog even een vraagje: hoe zit het met het filteren van de lucht als je TB's hebt? volgens de mensen van Jenvey (fabrikant van de TB's) heb je aan 2.5 cm tussen de kelken en schutbord oid nodig (minimaal) voor een goede werking. Een andere regel welke vaak wordt toegepast is een kwart van de diameter ruimte houden tussen kelken en schutbord oid. Er zijn echter mensen met minder ruimte... en daar werkt het ook goed bij. Wat betreft het filteren, je kunt daar de standaard filters achter zetten, zoals bij dubbele carb gebruikt wordt. Ik ben daar niet zo'n fan van, dus maak zelf wel iets, als het zover is.... dat ik over de kelk heen doe, en simpel te verwijderen is. @ Spandel.... ruimte zat ! Tussen de poelies en het binnenscherm, 3 - 4 mm tussen de bak en het binnenscherm, 5 mm Meer zit er niet in hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 19, 2006 Author Report Share Posted November 19, 2006 Goed, dit weekend de laatste 2 motorsteunen gemaakt, welke aan de onderzijde, bij de versnellingsbak komen... Motor hangt er nu dus volledig in, precies volgens plan. hier wat foto's ban de steun (deze wordt op de bak gebout... ) Verder heb ik de auto op de gewenste rijhoogte gesteld en Camber afgesteld (-2 gr.) Nu kan ik de lengte van de aandrijfassen bepalen. 1 ding is zeker... lang worden ze niet : Morgen ga ik alles nogeens nameten.. en dan bepaal ik de lengte van de assen. Zodat deze gelast en gebalanceerd kunnen worden. Het begint nu weer een beetje auto te worden.... Meer updates volgen. Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
fofi Posted November 20, 2006 Report Share Posted November 20, 2006 Wat een karwei! Thumbs up! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 25, 2006 Author Report Share Posted November 25, 2006 Goed, had dus al besloten een inlaatspruitstuk te gaan maken, ben daar vandaag mee begonnen. Heb RVS buis gehaald, en RVS plaat (4mm dik) Vandaag de flenzen uitgesneden met een plasmasnijder 1 flens (welke op de kop gebout wordt) is nu klaar. degegne die op de TB's komen heb ik wel al uitgesneden, maar moet nog gefatsoeneerd worden en de gaten moeten daar nog in geboord worden. Dat is morgen ook wel klaar, dan kunnen we aankomende week de hoek en lengte van het spruitstuk bepalen en het geheel in elkaar lassen. Hier wat foto's van de flenzen (boven ligt de pakking, deze heb ik als mal gebruikt) Gaten erin gemaakt (ook met de plasmasnijder) en verder afgewerkt. Begin van de 2e flens Meer updates volgen. Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted November 25, 2006 Report Share Posted November 25, 2006 Mwoa, inlaatspruitstuk, maak je gewoon even zelf Echt respect voor dit project Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted November 25, 2006 Author Report Share Posted November 25, 2006 Mwoa, inlaatspruitstuk, maak je gewoon even zelf Echt respect voor dit project LOL... Sja heb het zelf niet altijd meer in de gaten... maar tis indd best 'apart' hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted November 26, 2006 Report Share Posted November 26, 2006 Mwoa, inlaatspruitstuk, maak je gewoon even zelf Echt respect voor dit project LOL... Sja heb het zelf niet altijd meer in de gaten... maar tis indd best 'apart' hehe wauw ,heb je een buig machine dan ? zou me niks verbazen als je ook al een plasma snijder hebt kan je hem vrij simpel houden ? anders wordt het een aardig gereken zeker daar elke buis exact even lang moet zijn ,maar weer petje af hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts