1975DCS Posted August 31, 2006 Report Share Posted August 31, 2006 Dat ziet er echt goed uit! Damn ik wou dat ik zoiets had in een Ford Ka, dat zou echt top zijn! "Ford Ka ST200 TB" (Throttle Body) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted August 31, 2006 Author Report Share Posted August 31, 2006 LOL, geen turbo dan Daan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted September 1, 2006 Report Share Posted September 1, 2006 Dat ziet er echt goed uit! Damn ik wou dat ik zoiets had in een Ford Ka, dat zou echt top zijn! "Ford Ka ST200 TB" (Throttle Body) Met een flink budget is veel mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furious Posted September 11, 2006 Report Share Posted September 11, 2006 Damn das een serieuze MK1. Ga vooral zo door, je hebt er weer 2 mensen bij die dit project volgen! Groetjes Roel en Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 12, 2006 Author Report Share Posted September 12, 2006 Das leuk om te horen, thanks Zei ik dit weekend nog tegen iedereen dat de levering van het Quaife ATB diff, eind september zou zijn... Kreeg ik zondag avond een e-mail van Raymond (Dutchpowertrading.nl) dat het maandag binnen zou komen. Ik dus vandaag ff erheen gegaan om het op te halen Dit weekend wil ik aan de auto gaan lassen, zodat ik weer verder kan met het maken van de laatste motorsteunen. De bak haal ik denk ik aankomende week uit elkaar om het diff te monteren... Ik hou jullie op de hoogte Greetzz Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Norge Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 KOm op gekke rotterdammer beetje doorwerken he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 hahaha.. kwijl .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 13, 2006 Author Report Share Posted September 13, 2006 Voor de zeurkousen onder ons : Ik heb trouwens ook dit weekend mijn setje wilwood remklauwen (4-pots) ontvangen Nu nopg op zoek naar klauwen voor de achteras Greetzz Martein Meer updates volgen snel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 Woaw serious piece of hardware Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcowilma Posted September 13, 2006 Report Share Posted September 13, 2006 (smillies zeggen meer als woorden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 16, 2006 Author Report Share Posted September 16, 2006 Goed vandaag weer even 'serieus' aan de mk1 gewerkt... had wel een massive hangover van gisteravond, maar goed... dat mocht de pret niet drukken Vandaag eerst maar de onderdelen die ik toch niet ga gebruiken opgeruimd, zodat ik die kan wegdoen, of voor de verkoop.... Dat schoot lekker op, is nu ook vele malen overzichtelijker LOL Ik was van plan om de bak te demonteren en dan thuis de ATB van Quaife in te bouwen.... ik kon mij echter niet beheersen en lag na een korte poos de bak al uit elkaar : Foto van het 'oude' standaard differentieel ; Na wat gesleutel, lagers monteren etc, een foto van de Quaife : verder dicht gebouwd en morgen weer tegen de motor aan bouten, zodat ik weer verder kan met de fabrikage van 2 motorsteunen... Vorige week hadden Chris en Stu, 2 Engelse vrienden van het XRTwo.com forum een setje wilwood remmen voor mij meegenomen (in de bagage, zaten 1 kilo onder het maximale gewicht hier een foto van de klauw, is aluminium, super licht Moeten alleen ff rvs boutjes in.... dan is het helemaal geweldig Morgen is er een Corvette meeting hier vlakbij, dus zal er niet heel erg veel gebeuren aan mijn auto..... Updates volgen ! Greetzz Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 17, 2006 Author Report Share Posted September 17, 2006 Goed, vandaag bezig geweest met het schuren van de versnellingsbak. Alle oneffenheden eruit geschuurd en de 'giet-naden' weg gehaald. Een redelijk arbeidsintensief werk, waar straks niet veel van opgemerkt zal worden, maar in mijn ogen toch zeker iets dat niet vergeten mag worden (ik ga mij er aan irriteren als ik het niet doe De bak wordt weer zwart gespoten, net als de IB5 bak die ik had.. Maar ws met nog mooier eind resultaat... Ik werd halverwege de dag meegesleurd naar een Corvette meeting hier in de buurt. Dur kon verder niet veel doen... Meeting viel wel wat tegen, maar hier toch wat foto's Het was bij een museum, dus daar ook maar ff naar binnen gegaan : beetje ideeen op doen van watvoor model ik nu moet kiezen voor het toekomstige project Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 lol hint hmmm t-ford met een cosworth blok er in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 18, 2006 Author Report Share Posted September 18, 2006 lol hint hmmm t-ford met een cosworth blok er in Neh geen cossie motor in een US Ford he. dah ken echt niet. Weet al wat het wordt alleen nog niet helemaal zeker watvoor spatborden erop moeten komen... het wordt sowiezo een A-ford Pick up, met V8 natuurlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted September 18, 2006 Report Share Posted September 18, 2006 lol hint hmmm t-ford met een cosworth blok er in Neh geen cossie motor in een US Ford he. dah ken echt niet. Weet al wat het wordt alleen nog niet helemaal zeker watvoor spatborden erop moeten komen... het wordt sowiezo een A-ford Pick up, met V8 natuurlijk.... lol maar eerst deze afmaken he!!!!!! heb je al een chassis? op de dijk naar lekkerkerk zit ook een oltimer dealer .(heeft heel veel roestige zooie liggen ook). oja was het bij het van de rijke museum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 18, 2006 Author Report Share Posted September 18, 2006 lol hint hmmm t-ford met een cosworth blok er in Neh geen cossie motor in een US Ford he. dah ken echt niet. Weet al wat het wordt alleen nog niet helemaal zeker watvoor spatborden erop moeten komen... het wordt sowiezo een A-ford Pick up, met V8 natuurlijk.... lol maar eerst deze afmaken he!!!!!! heb je al een chassis? op de dijk naar lekkerkerk zit ook een oltimer dealer .(heeft heel veel roestige zooie liggen ook). oja was het bij het van de rijke museum? Chassis kun je nieuw kopen, naar wens en met ORGINEEL 1929 (dat bouwjaar wil ik) kenteken.... kost wel wat, maar goed Das voor volgende zomer Ja was bij de rijke, best leuk museum ! Greetzz Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 21, 2006 Author Report Share Posted September 21, 2006 Ik had het erg druk op mijn werk... de eigenaar van de Speedshop verveelde zich (en vond dat het wel tijd was voor een nieuwe impuls Hij is van de week begonnen met het lassen (ik had alles pas gemaakt en schoon geslepen...) De schokbrekerpoten zijn gelast. Het gat in het binnenscherm is ook dicht gelast. Dit is een dunne plaat (2mm) volgende week ga ik een begin maken om dit te 'boxen' ook ga ik verschillende verstevigingen aanbrengen in het scherm... dan boxen en dichtlassen. Ik heb besloten het smoothen (strak / glad maken) voort te zetten... de lassen worden helemaal glad geslepen, zodat je deze niet meer ziet. Zowel op de veerpoten als op de binnenschermen. Een arbeids intensief gebeuren, maar zal het wel afmaken hier wat foto's Het is TIG gelast, maar aangezien er redelijk wat kit en andere verontreinigingen tussen de veerschotel en veerpoot zat (in de naad) wat we niet weg kregen, is de las niet helemaal netjes en strak zoals het normaal zou zijn... (toch niet verkeerd hoor!) Meer updates, volgende week. Dit weekend gaat er niet veel gebeuren, dan is er nl een kennis uit Amerika over, en die moet ik ff het land laten zien natuurlijk (en de nodige mk1's) Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted September 27, 2006 Author Report Share Posted September 27, 2006 Goed, dit weekend had ik een kennis vanuit Amerkia op bezoek (van vrijdag ochtend tot dinsdag...) Dit weekend dus niet veel aan mijn auto kunnen doen... Dinsdag avond maar weer begonnen... Ik heb 2 zgn 'schetsplaatjes' weggehaald, tussen het binnenscherm en het schutbord. Aangezien dit niet mooi stond, bij de rest van de motorruimte... Nu kan ik de gehele binnenschermen strak maken... VOOR : NA : Ook heb ik van karton / papier mallen gemaakt van het staal dat ik moet knippen om alles glad te krijgen... arbeids intensief, dat zeker. Maar zeer zeker de moeite waard... Tot zover. Greetzz Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
accordracer Posted September 27, 2006 Report Share Posted September 27, 2006 goeiendag... ik heb even alles gelezen in je topic. Wat jij doet is echt niet meer normaal. Waarom ga je niet bij ford werken en auto's ontwerpen. Dan koop ik meteen een nieuwe ford en stap ik van honda af. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted October 1, 2006 Author Report Share Posted October 1, 2006 Thanks ! Afgelopen week druk bezig geweest met het maken van mallen en uitknippen het plaatstaal... Dit weekend heb ik een nieuw schutbord gemaakt... Onderaan, bij de crossmember liep het oude schutbord naar binnen toe (onder een hoek van 45 gr.) Dat vond ik niets, dus heb het helemaal gelijk getrokken nu.... ziet er een stuk beter uit. Ook heb ik de ruimte tussen de veerpoten en het schutbord ook strak gemaakt met plaatstaal... Foto's : (let wel het moet allemaal nog in positie gelast worden, dus het kan wat funny eruit zien, omdat het nog niet helemaal juist op zijn plek zit.... gaat ff om het idee) Oude situatie : Nieuwe situatie : Deze week nog wat puntjes op de i zetten... volgend weekend alle verf strippen waar gelast moet worden en dan kan het echt gaan beginnen. Ook ben ik nog bezig geweest met het maken van de versteviging in het binnenscherm... Als dit er allemaal in gelast is, kan het blok er weer in, en kan ik beginnen aan het fabrieken van de 2 bak steunen.... pas maken van de aandrijfassen etc... Nog even geduld... eerst deze fase met suukses afsluiten Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted October 13, 2006 Author Report Share Posted October 13, 2006 Goed, tis alweer een tijdje gelee sinds mijn laatste update... heb niet stil gezeten Alle panelen zijn afgelast, lassen zijn vlak geslepen en het geheel is in de primer gezet. Verder heb ik alle naden kaal gemaakt, zodat de panelen in de motorruimte gelast kunnen worden. Ook heb ik de motorruimte geverfd (alles dat ONDER de panelen komt) wat foto's Dit weekend gana alle panelen erin, zodat het volgende week gelast kan gaan worden. Dan is het een kwestie van lasnaden vlakslijpen, primer.. kitten... primer (kijken of alles goed vlak en glad is...) en dan mat zwart erover heen... Greetzz Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
accordracer Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 netjes ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 netjes hoor als hij klaar is zou ik hem zelf alleen op een trailer durven vervoeren zou er niet aan moeten denken dat er een maloot tegen aan kart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Ziet er stak uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted October 18, 2006 Author Report Share Posted October 18, 2006 @ AndreB... och dat stadium ben ik wel voorbij. Ja het is zonde als er wat gebeurt... maar als het 'stuk is' moet ik het weer maken, dat is nu eenmaal niet anders... Maar ik bouw deze auto voor 1 ding... en dat is om ermee te rijden. Vandaag de panelen erin gelijmd. Ik heb diverse naden gekit. De rest wordt nog afgelast deze week. Morgen ga ik weer schuren en de kitnaden verven, om te kijken of alles smooth genoeg is voor de definitieve laklaag.... Hier wat foto's Moet nog genoeg strak gemaakt worden, maar het einde begint nu toch wel in zicht te komen. Ik hou jullie op de hoogte ! Groet, Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts