Jump to content

Avb Sports Alien Kit

Michiel
 Share

Recommended Posts

De AVB Sports kit bestaat uit een voorbumper, een achterbumper en sideskirts. Discussieer zoveel je wilt over deze kit in dit topic. Heb je de kit, laat hem dan aan ons zien. Wil je ervaringen delen, dat mag natuurlijk ook! En als je nog een plek weet waar hij te koop is, dan kun je dat hier melden.

Te koop bij

Autometal Van Broeck bvba (AVB-Sports)

Kieldrechtsebaan 86

9130 Verrebroek

België

Tel: +32-(0)37733273

Fax: +32-(0)37732574

autometal@avb-sports.be

med_gallery_1604_117_8913.jpg

med_gallery_1604_117_26516.jpg

med_gallery_1604_117_5057.jpg

• 8 months later...

Nou hier mijn reactie op de bumper.

Een jaar geleden heb ik de voorbumper van deze kit van iemand overgenomen. Hij was nog niet overgespoten en stond nog in de grondlak.

Allereerst wil ik wel mededelen dat het niet mijn bedoeling is de bumper af te kraken. Maar helaas heb ik een aantal minpuntjes over deze bumper ondekt die me eigenlijk niet zo aan staan.

1. De bumper is helaas niet helemaal passent. hier en daar zitten grote kieren tussen het chassie en de bumper. (en mijn voorkant is nog kaars recht zonder deuken) Voor je hem gaat spuiten is het zeer verstandig deze eerst eens op je fietsa te passen. Persoonlijk vind ik het niet echt shockerend. Als je een beetje handig bent met polyester zijn de loze ruimtes redelijk goed dicht te maken.

2. Het is een slap bumpertjes. vooral het bovenste gedeelte flappert wat heen en weer. Dit is redelijk goed op te lossen door er een paar verstevigingen in te polyesteren. Zeker voordat je de bumper gaat spuiten.

3. De afwerking is niet echt netjes gedaan. Zo her en der over de bumper zie je wat bastjes in de grondlak en polyester. het is net of de bumper niet goed ontvet is tijdens het spuiten in de grondlak.

4. Wat niet verwonderlijk is gezien het gewicht van de fiesta en het formaat van de bumer, merk je met wat wind dat het de wegligging iets benadeeld wordt. Maar ik vind het persoonlijk niet echt een probleem.

Maar al met al is het een mooie bumper op de fiesta. Je hoefd er geen xr2i kit voor te hebben want de bumer sluit netjes aan op de lijn van de spatborden. Zodra de bumper is bijgewerkt en gespoten plaats ik hier een fototje.

Het is bij iedere bodykit aan te raden om hem eerst passend te maken. Dat heb ik met mijn Lester-bumper ook gedaan, daar ontkom je gewoon niet aan. Een bodykitfabrikant hanteert heel andere toleranties dan bijv Ford zelf.

Share

• Create New...