Jump to content

Wielkasten uitrollen

robbertos
 Share

Recommended Posts

domme vraag misschien hoor, maar wat the hell is uitrollen?

Kijk ik laat mn auto ook wel eens uitrollen, maar dat kan vast niet bedoeld worden?

Uitrollen van de wielkasten, wordt gedaan bij verlaagde auto's, of (zoals hier het geval is) als er te grote banden gemonteerd worden. Dan loopt de band bij het inveren tegen de rand van de wielkast aan, en moet je (om je banden heel te houden) de rand van de wielkast naar buiten buigen, zodat het wiel er niet meer tegenaan kan komen. Dat wordt uitrollen genoemd....

• 1 month later...
Anders schijnt dit ook een goeie te zijn:

Buhrke  (KFZ und Landtechtechnik)  

Goch-Kessel  

Telefoon: (02827) 223  

Fax: (02827) 5751  

Internet: www.Buhrke.de  

Mail: Hartmut.Buhrke@t-online.de  

Het schijnt hier te gebeuren voor 45 euro voor 4 randen.

Iets ten Zuid-Westen van Nijmegen, net over de grens...

Voor ons Alkmaarder is dat ietsjes te ver gok ik (ruim 200 km...) Maar er zijn er vast wel die er dichterbij wonen :wink:

Uitrollen is misschien niet eens nodig..

uitrollen is een behoorlijk ingrijpende actie.. en KAN schermrand rot bevorderen.

In mijn MK3 was een 6,5J breedte het maximum.

of het 16 of 17 inch is.. maakt niet veel uit, als de rolomtrek maar redelijk gelijk blijft.

Waar je ook naar moet uitkijken is dat de band en of de velg de veerschotel niet raakt..

in mijn geval zit daar 8 mm tussen ..

ruim voldoende :-P

een 7 j velg komt (aan beide zijden) nog eens een 1,25 cm verder naar buiten.. als dan de ET waarde wijzigd zal het aan de ene kant meer.. en aan de andere kant minder worden.

Zorg dus voor de juiste ET waarde .. anders loopt hij aan op je veerschotels (liefst iets kleiner dan groter dus) .. Hier kan je alleen wat aan wijzigen door coilovers te nemen

kijk eens op www.fiestaturbo.com onder het technical kopje om te kijken hoe je groter dan 16" op een MK3 passend krijgt..

19" !!!!! is zelfs mogelijk op een mk3..

i know..

ik geef alleen aan wat er in mn MK3 als maximum zit..

bij een MK4 kan dit bijna alleen hetzelfde of groter zijn.

Misschien is eerst passen en dan eens kijken waar het wel .. en waar het niet past een oplossing..

voor de MK5 is de ET waarde ergens rond de 40,5 terwijl dat voor de MK3 rond de ET35 is .. dat scheelt al snel 5,5 mm

Mogelijk dat als zijn ET waarde lager is.. hij niet tegen de schokdempers aanloopt, maar wel net tegen het scherm ..

dan is scherm uitrollen een oplossing.. of zelfs scherm uittrekken (dus niet alleen de felsrand, maar ook de wielkast zelf..)

Bij mij is het dus zo dat ze nu aanlopen tegen me wielkastrand en niet tegen me schokdempers. Ze hebben een ET waarde van 35. Ik moet dus me wielkasten uittrollen maar weet niet waar. Ik wil gewoon een goed bedrijf wat niet te veel geld vraagt. Ik wil deze velgen er gewoon onder :lol:

http://www.lynx-cd.com

Zit in Bergschenhoek (dat is dus bij rotterdam)

2 uurtjes werk ..  

fohnen de wielkast warm om scheuren van de lak tegen te gaan bij rollen

kost een 95 euro (of dit nu voor 2 .. of voor 4 is weet ik niet)

is wel een net bedrijfje, maar voor tuning moet je er niet wezen. als het niet bij ze in het boekje staat (gidsen van 2 jaar oud) dan hebben ze het niet. :(

ik heb onder mijn mk3 7 j velgen met een et waarde van 38 en hij is dan nu nog wel normale hoogte maar ik heb laatst een keer voor de grap laten zakken en bij mij is geen prob >? naja vaag uitrollen had er nog nooit van gehoord maar het is wel een net idee. zo kun je je auto nog bruuter verlagen en dat je wielen al in de kassen zitten en dat de banden niet aanlopen dat moeten we hebben bij mij in de garage doen we vaak auto's verlagen die van mij gaat binnekort ook maar eerst niet achterscherm erin want die rot als de t#ring . k#t mk3 die rotten als de t#ring .

ik heb onder mijn mk3 7 j velgen met een et waarde van 38 en hij is dan nu nog wel normale hoogte maar ik heb laatst een keer voor de grap laten zakken en bij mij is geen prob >? naja vaag uitrollen had er nog nooit van gehoord maar het is wel een net idee. zo kun je je auto nog bruuter verlagen en dat je wielen al in de kassen zitten en dat de banden niet aanlopen dat moeten we hebben bij mij in de garage doen we vaak auto's verlagen die van mij gaat binnekort ook maar eerst niet achterscherm erin want die rot als de t#ring . k#t mk3 die rotten als de t#ring .

7j?? ET38

Zoals ik al zei heb ik aan beide zijden nu geen 5mm meer.. en dat is een 6,5j ET40 (met 10mm spacer.. eigenlijk ET 30 dus) velg.

Ook bij de achteras zels is het uitkijken.

ik moest spacen omdat het anders ook daar tegenaan liep

Meet eens op hoeveel ruimte je hebt.. ben wel benieuwd.. een 7j velg is toch een 8mm breder aan bijde kanten. en door de ET38 dus een 8mm breder extra naar binnen

Nou ik heb dus geen contact meer kunnen krijgen met duitse bedrijf, maar wel met http://www.lynx-cd.com en daar staat een afspraak voor 5 november  :lol:  :lol:  Eindelijk worden mijn wielkasten achter uitgerold en dat voor maar 95 euro. Dat vind ik best meevallen.  :)

Netjes man!!! ik kan niet wachten wat het resultaat wordt, want die velgen die je gekocht heb van bart zijn cool!!! 8)

Nou ik heb dus geen contact meer kunnen krijgen met duitse bedrijf, maar wel met http://www.lynx-cd.com en daar staat een afspraak voor 5 november  :lol:  :lol:  Eindelijk worden mijn wielkasten achter uitgerold en dat voor maar 95 euro. Dat vind ik best meevallen.  :)

Kijk, dat zijn goede berichten. Graag hoor ik van je wat het resultaat is, dan kan mijn auto er ook heen :)

Share

• Create New...