Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Razorh

Ford En Microsoft Ontwikkelen Samen Os Voor Auto's

Recommended Posts

Op de Consumer Electronics Show die deze maand plaatsvindt zullen niet alleen allerlei computers en consumentenelektronica te bewonderen zijn, maar zal ook Ford te gast zijn met een nieuwe Focus.

De autobouwer is namelijk een overeenkomst aangegaan met Microsoft, waarbij de bedrijven samen het besturingssysteem Sync ontwikkeld hebben. De software voor boordcomputers is vooral ontwikkeld om optimaal gebruik te maken van draadloze mogelijkheden en moet dan ook toepassingen als handsfree bellen, e-mail en muziekdownloads naar de autobestuurder brengen. In eerste instantie zal Sync in de Ford Focus en in de 'Five Hundred' aanwezig zijn, maar tegen 2008 wil de autofabrikant zijn volledige gamma van het besturingssysteem voorzien. Of Sync gebaseerd is op Windows Automotive is niet geheel duidelijk, maar dat lijkt wel waarschijnlijk.

Bron: Tweakers.net

ja las het!, ziet er goed uit.. Microsoft had zoiets ook al met hummer gedaan.

Ik wou het vannemiddag ook posten maar zag dat het board plat was :(

:biglaugh:

Moeten we dan ook eerst de startknop indrukken om de moter af te zetten ??

:schater:

Ik wil net mijn auto starten, zegt ie ineens dat ik een illegale versie heb zonder Service pack :biglaugh:

Ja lach maar, een kennis van me heeft een audi met windows ce erin.

Alleen maar drama drama drama met die boordcomputer :biglaugh:

Weer 3 knoppen erbij op het dashboard..... Ctrl-Alt-Del :schater:

Tis te hopen dat Ford wel zijn eigen Motormanagementsoftware houdt. Volgens mij is dat kwalitatief wel goed. Met een Windows-based software wordt het ellende.

Wil je je auto starten, kent Windows zich een hogere prioriteit toe dan het motormanagement (want zo is Windows)... is je ontsteking daardoo verkeerd afgesteld :jaknikker: Vervolgens krijg je USB aansluitingen om het stuur, gas en rempedaal in te steken zodat als het mis gaat in Windows je niks meer kunt doen...

Tis te hopen dat Ford wel zijn eigen Motormanagementsoftware houdt. Volgens mij is dat kwalitatief wel goed. Met een Windows-based software wordt het ellende.

Afgezien van het makkelijke schoppen tegen Windows, gaat het volgens mij om de boordcomputer die het display in de auto aanstuurd. Het motormanagementsysteem zit in een andere computer. Als Ford of welke andere fabrikant dan ook dat van Windhoos voorziet verklaar ik ze voor gek!

Edit: De Remote Assistance optie lijkt me wel weer geweldig! Kun je met je eigen computer je auto besturen :biglaugh:

Edit: Hmm als het op XP gebaseerd is moet je je auto opnieuw registreren als je meer dan 2 dingen verandert hebt (nieuwe uitlaat en nieuw luchtfilter en hoppa! Windows moet opnieuw registreren!)

Sign in to follow this