Jump to content

Veel Voorkomende Problemen/aandachtspunten

Recommended Posts

Dat probleem met de deursierlijsten heb ik aan de linkerdeur ook gehad. Het is heel simpel en goedkoop op te lossen. De te lijmen oppervlakken zijn van een super en super glad soort kunststof en daarom laat het los. Door deze oppervlakken op te ruwen met grof schuurpapier hecht de lijm prima. Het is nu te lijmen met epoxy of wat ook prima gaat is Polymax. Met dat laatste lijm je zelfs een klein frutsel van drie vierkante centimeter op een tegel en zit als een huis.

• 2 months later...
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vandaag bij de dealer geweest omdat de koelvloeistof onder minimum stond.

Auto op de brug, van boven en van onder bekeken.

betreft een fiesta 1.0 titanium mk 7.5

blijkt er een rubber aan de voorzijde van het blok achter de waterpomp te lekken.

schijnt vaker voor te komen, ze hadden er vandaag net een vervangen.

rubber kost een paar euro maar blok moet aan de voorzijde kaal om erbij te komen.

kosten??? ruin 900 euries.

en dat voor een auto van nog geen 3 jaar oud.

Het lijkt me een garantie geval. 

De distributie moet los. Deze mag je maar 1x gebruiken en niet terug monteren. Dat verklaart de hoge kosten. 

Er even van uitgaande dat er een riem op zit en geen ketting 

komt inderdaad best vaak voor. de 1.0L motoren van NA 2015 hebben hier een modificatie voor gehad. 

Van het rubber steekt een stukje uit het blok, doordat er bijvoorbeeld olie word gemorst bij het verversen wordt dat rubbertje aangetast en gaat lekken. Oplossing is een ander rubbertje zonder puntje wat uitsteekt, op de plek van dat uitstekend puntje komt gewoon wat kit o.i.d. waardoor de olie niet meer op het rubber komt.

Zelf kan je het makkelijk even controleren door onder de auto te kijken, als er wat opgedroogde koelvloeistof op je dynamo zit zal dat rubbertje je probleem zijn.

• 2 months later...
On 24-12-2006 at 17:50, VitroFiesta said:

Bekende Problemen:

- Moeizaam wegrijden, soms bijna afslaan bij koude motor.

Is er toevallig ook bekend of hier een oplossing voor is? Ik heb namelijk hetzelfde probleem bij mijn MK6.

Heb reeds de bougies, bougiekabels en de bobine vervangen.

• 7 months later...
 Share

• Create New...