Jump to content
Fiestaclub.nl
VitroFiesta

Veel Voorkomende Problemen/aandachtspunten

Recommended Posts

Eigenlijk hetzelfde wat dutch had : op klinkerwegen gaat het wel erg met het ritme mee.

Bij mij was het uiteindelijk de einddemper die tegen het hitteschild aanschuurde...

nog een opmerking over de mk4: de contactpuntjes bij het kofferdeksel willen wel eens gaan oxideren, waardoor achterruitverwarming & ruitenwisser het slecht doen of zelfs helemaal niet meer.

Had dit probleem ook geen wisser en verwaring contacten grondig gereinigd spanningen nagemeten allen goed.

Soms deed de wisser het wel.

Het bleek dat er geen massa aankwam op de achterklep welke gerealiseerd wordt door de sluiting(dacht eerst door de scharnieren)

Heb van een mk3 een sluitplaatje gehaald waarom heen geen plastic zat (had ook het plastic kunnen verwijderen)

Daar hij met deze lekkerder sloot heb ik die mk3 laten zitten probleem opgelost maar geloof me ik heb me rot lopen zoeken want je zou toch denken dat de massa ook middels de scharnieren gerealiseerd zou worden.

Kom ik net terug met de {st} en merk ik dat het stuurslot niet meer werkt.... :-?

Komt dit vaker voor??

Ik moest toch al een afspraak met dealer vanwege nog een aantal andere puntjes:

* strip op de achterklep laat los

* krakende zijruiten (rubbers?)

* naaimachinegeluidje vanonder de motorkap (waterpomp?)

Morgen maar eens bellen voor een afspraak.

klachten komen mij niet bekend voor maar er rijden bij ons ook niet veel ST's

Kom ik net terug met de {st} en merk ik dat het stuurslot niet meer werkt.... :-?

Komt dit vaker voor??

Ik moest toch al een afspraak met dealer vanwege nog een aantal andere puntjes:

* strip op de achterklep laat los

* naaimachinegeluidje vanonder de motorkap (waterpomp?)

Morgen maar eens bellen voor een afspraak.

strip op achterklep? mij onbekend

krakend geluid zijruiten? achter? misschien toch stiekum het bekende gordelhuis?

naaimachinegeluidje? GVRR vloeken in de kerk is dat he!! f**king 2 liter ford power ja!! PFFF!

(only kidding.. ik ken het geluid niet..althans neit in de fiesta.. mijn vorige auto had dit ook.. nooit opgelost..auto verkocht :grin: )

strip op achterklep? mij onbekend

krakend geluid zijruiten? achter? misschien toch stiekum het bekende gordelhuis?

naaimachinegeluidje? GVRR vloeken in de kerk is dat he!! f**king 2 liter ford power ja!! PFFF!

(only kidding.. ik ken het geluid niet..althans neit in de fiesta.. mijn vorige auto had dit ook.. nooit opgelost..auto verkocht :grin: )

Strip op de achterklep kwam ik vlak voor EFE achter. Ik was de Fiesta in de was aan het zetten en aan de zijkanten gingen allemaal wasresten zitten. Zit ook een beetje speling aan beide kanten, dus mag van mij ff vastgekit worden. ;)

Het krakende geluid zijn de rubbers van m'n voorste zijruiten. Als ik beide ruiten naar beneden doe hoor ik niets meer. Op EFE kreeg ik ook de opmerking dat m'n zijruiten niet goed dicht zaten, terwijl dit wel zo was... :shock: Ook als je van buitenaf op de rubbers drukt hoor je het kraken, erg iritant.

Haha, het blok en het (standaard) uitlaatje maken een leuk geluid hoor! ;) Maar dit wordt bijna overstemd door het geluid wat lijkt de komen uit een elektromotor (kan dit trouwens de stuurbekrachtiging zijn?). In het begin had ik hier geen last van.

Versleten slotvangers blijkt inderdaad een bekend probleem te zijn, enkel gaat het dan vaker om de portieren ipv de achterbak.

vervangen is een klein klusje, enkel kan de sensor van de slotopener afbreken, dus het is zinvol deze meteen mee te bestellen (kunstof)

Wet er toevallig iemand hoe je een achterbak stelt ???

grappig... versleten slotvanger nog nooit gehad bij de Fiesta's in onze werkplaats.

grappig... versleten slotvanger nog nooit gehad bij de Fiesta's in onze werkplaats.

Vond het helemaal niet grappig, maakte met de week meer herrie :cry:

Rotterdam kende het probleem ook niet, maar deutschland wel

Wat betreft fiesta MK 4 de contactpuntje,s van de achterklep is niet altijd oorzaak van het niet of slecht functioneren van de ruitenwisser en de verwarming.

Ook de slotpplaat op het chassis kan oorzaak zijn daar deze voor de massa zorgt en dit is bij 2 van mijn fiesta,s al oorzaak geweest.

Oplossing is het plastic rondom het asje van de slotplpaat verwijderen , de boutje,s van de slotplaat uitenemen en blank maken ipv zwart te laten of goed geleidende bouten gebruiken en de slotplaat iets verder te plaatsen waarna dit probleen zich bij mij niet meer heeft voorgedaan.

- Veel toeren maken bij het stilstaan na lang snelweg gebruik en het afslaan van de motor net na het starten kan duiden op een vuile idle control valve (stationairklep). Oplossing is het reinigen van de klep.

dit probleem heeft mijn Mk4 dus vrij veel last van...

nu is mijn vraag is dit zelf vrij makkelijk schoon te maken of is het verstandig om ff door de garage te laten doen?!

bedankt.. goed topic btw;)

- Veel toeren maken bij het stilstaan na lang snelweg gebruik en het afslaan van de motor net na het starten kan duiden op een vuile idle control valve (stationairklep). Oplossing is het reinigen van de klep.

nu is mijn vraag is dit zelf vrij makkelijk schoon te maken of is het verstandig om ff door de garage te laten doen?!

Dit kan je zelf met een torx setje en een bus remreiniger

Dit kan je zelf met een torx setje en een bus remreiniger

bedankt soundraiser. ga het proberen(wanneer ik tijd heb;))

Vanochtend ben ik naar de dealer gegaan voor een 20.000 km beurtje voor de Fiesta.

Daar ook het krakende geluid aangekaart en ze hebben de rubbers ingespoten met één of ander goedje.

En het kraken is verdwenen! (hopelijk permanent!) :cheerlie:

Hello,

heb net ff topicje gelezen, en zag dat roest onder de rubber van voordeuren bekend probleem is. Mijn feestje uit 2003 heeft hier dus ook last van, en best heftig als ik mag zeggen. Nou zat ik ff in onderhoudsboekje te kijken en zag dat ze bij mijn laaste beurt, maandje geleden, nog hebben gekeken naar lakwerk etc.

Als het een bekend probleem is, waarom kijken ze hier dan niet zelf naar?

Sommige plekken zijn al best groot, die zaten er een maand geleden al.

Wat houdt de garantie precies in? (wat doen ze eraan?)

Alvast bedankt!

Nou, gister toch even naar de dealer geweest.

Ze hebben de strips gedeeltelijk eraf gehaald, en eronder zater allemaal 'blaasjes' die opengebarsten zijn. Eronder is de roest al duidelijk zichtbaar en op 1 plek is het al in verder stadium. Dus gelijk maar even afspraakje gemaakt, gelukkig alles onder garantie.

Blijft alleen wel vaag vinden dat auto na 5 jaar al zo begint te roesten.....

Blijft alleen wel vaag vinden dat auto na 5 jaar al zo begint te roesten.....

Dat is een bij effect van de milieu vriendelijke autolakken en kostenbeheersing, waardoor de onderlagen stukken dunner geworden zijn en dit de roestwerendheid niet ten goede is gekomen

Heb ff het lijstje door genomen en heb dit probleem opgemerkt:

- Boardcomputer geeft aan "verbuik" i.p.v. "verbRuik". {confused}

Nu is mijn auto 1 jaar oud.Heb afgelopen weekend mijn auto gewassen.En kwam er na het wassen achter dat de deur strips/stoot lijsten op sommige plekken begint los te laten.... {confused}

Dus ik denk dat ik a.s zaterdag eens even langs de dealer ga.....

De zij lijsten op de deuren van de mk6 en 6.5 willen na een aantal jaren wel eens losbreken van hun bevestiging, deze vast lijmen heeft eigenlijk geen nut, maar voor 13,00 euries per lijst ziet het er weer prachtig uit

Oeps.... :oops:

Heb even niet goed opgelet..

Maare ik heb nog een jaar garantie........ :mrgreen:

- Na het veelvuldig neerklappen van de achterbank kan er een krakend geluid ontstaan, dit is op te lossen door een stukje rubber tussen de bewegende delen te plaatsen (verkrijgbaar bij de dealer).

Hmm, ik kan niet goed horen of 't nu m'n achterbank is of de bestuurdersstoel, maar sinds deze week hoor ik bij stevig optrekken echt een fikse kraak achter m'n rug. Het voelt ook wel of m'n stoel een klein tikje schuift, dus zou hij niet helemaal vast meer zitten?

Had vandaag 60k-beurt, dus meteen dealer naar laten kijken. De kraak kwam dus niet uit de stoel, maar ietsje lager. Ophanging van de uitlaat was afgebroken en moest opnieuw worden gelast...

Kortom, deze keer niet mopperen op Ford, maar op Milltek (of mogelijk zelfs op Jan Groot).

Gewezen op het feit dat men tegenwoordig nog wel eens een gebroken voorste schroefveer tegenkomt bij onderhoud en apk, dit is bevestigd door enkele dealers en apk keurmeesters.

Let wel, schijnt bij bepaalde series te wezen

afgelopen zaterdag nacht maakt ik een van de troubles mee die blijkbaar vaker voorkomt bij de Fiesta MK6.

Tijdens het parkeren, of bij het wegrijden, brak de voorste linkerschroefveer.

Auto naar de dichtstbijzijnde autogarage laten ophalen.. doorrijden werd niet aangeraden omdat dit probleem meestal ook een klapband tot gevolg heeft, dat is gelukkig uitgebleven.

De monteur van de garage (ivm hoge kosten van bergingsbedrijven een seatdealer om de hoek), wist mij te vertellen dat de veer ook koel en remslangen, binnenwerk en ophanging beschadigd heeft.. geschatte kosten, ruim 550 euro.

Iemand ervaring met gebroken schroefveren?

na enig zoeken komt dit vaker voor, meest gehoorde oorzaken zijn koude temperaturen, en pekel schijnt ook niet al te best te zijn.

Is niks nieuw iig, gebeurt bij alle automerken.

Het klopt helemaal wat de garage zegt, doorrijden is gevaarlijk