Jump to content

Dnx Zegt Hallo

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ben Dennis, 22 jaar uit Sliedrecht en heb vorige maand m'n eerste Fiesta besteld en kan deze donderdag op gaan halen. Gaat om een nieuwe Fiesta Futura, donkergrijs metallic, met als extra's technopakket (boordcomputer, powerpark spiegels, bediening audio vanaf stuur etc)/verwarmde voorruit.

Verder wil ik de auto vrijwel direct laten verlagen dus bij deze de vraag: welke verlagingsveren zijn aan te raden voor m'n wagentje?

Grtz,

Dennis

Welkom :byebye:

Wil je alleen verlagingsveren of ook schokdempers?

Ik heb m'n Fiesta laten verlagen met de Pro Kit van Eibach, alleen veren die ongeveer 30mm verlagen. Dit zijn wel vrij prijzige veren die ook door Ford gebruikt worden als je hem fabrieks-af laat verlagen. Ik ben er zeer tevreden over. Voor prijzen e.d. kan je me altijd een PM sturen.

Zie ook dit topic over mijn auto

http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=4697

welkom!!

enne je veren.. overleg het eens met je dealer zelf. ivm met garantie en dergelijke is het misschien handig om sommige dingen uit te laten voeren door je dealer met behoud van garantie. Lijkt me beter dan dat je naar een sleutelboer op de hoek gaat en vervolgens je garantie weg is.

Dan vrees ik dat het niet echt mee zal vallen

Misschien kan je iets regelen met de dealer dat hij ze voor niet al te veel kan monteren. De veren kosten los al 290 euro, ik heb toen wat rondgekeken voor montage en dat kwam bij verschillende bedrijven steeds rond de 150 euro en dan moet je nog uitlijnen. Misschien kan je met de dealer iets afspreken omdat je de Fiesta natuurlijk ook nieuw bij ze koopt

Vandaag m'n wagentje opgehaald en *kwijl*... geweldig!!!! wel even wennen wat snelheid/optrekken betreft aangezien ik hiervoor een BMW had (rotwagen :grin:) maar wat bevalt deze wagen goed.

Enorm stil, goed comfort (alleen had de vering wat minder stug gemogen... en ik wil verlagen?! :roll: ok misschien onlogisch), dikke tien.

Moest wel even wennen aan de radiobediening op het stuur, zo'n lelijk grote flipper dacht ik in het begin maar hoewel niet moeders mooiste, hij doet z'n werk meer dan goed. Ook het geluid is alles behalve slecht, goede weergave van bas (en dat is ook waar ik op hoopte na hiervoor altijd fan van versterkers/subwoofers geweest te zijn, maar nee... ik ga m'n fiesta niet strippen om er wat beter geluid in te krijgen, doodzonde en simpelweg niet nodig.

Verder even geinformeerd naar een Eibach verlagingsset, middenarmsteun en RS dakspoiler (degene die ook op de ST gemonteerd zit):

De verlagingsset kost 449,- euro inclusief montage. Montagetijd gebeurt in een ochtend dus lang zou ik de auto ook niet kwijt zijn.

De middenarmsteun kost 149,- euro inclusief montage. Montagetijd: klaar terwijl u wacht :D maar geen idee hoe de armsteun eruit ziet. Heb eerst even aan de dealer gevraagd of hij een foto kon regelen voordat ik deze eventueel zou bestellen.

De dakspoiler kost 449,- euro inclusief montage en in kleur gespoten. Montagetijd gebeurt ook in enkele uren. De kosten vielen me eerlijk gezegd redelijk mee en deze bestel ik morgen ook direct

:jaknikker: !

De verlagingsset, daar wacht ik nog een maandje mee. De Fiesta veert nu al redelijk stug en de dealer raadde me af om de Fiesta te verlagen als ik de vering al redelijk tot erg stug vond. Maar eye-candy :duim: .

Een minpuntje overigens: er zat 1 klein plekje in de lak op de motorkap. De dealer zei dat hij dit zelf niet gezien had (geloven we dat? :grin:) maar dat wordt eerdaags kostenloos gerepareerd. Dus enkel een klein beetje overlast maar dat overleven we ook wel weer.

Al met al een tevreden Ford rijder erbij *zwijmel*

Heel veel veilige kilometers met je nieuwe Fiesta, een foto is natuurlijk ook nooit weg :wink:

Hou er bij eventuele verlaging wel rekening mee dat je hem daarna opnieuw laat uitlijnen. Doe je dat niet dan kan je last krijgen van banden die niet gelijkmatig gaan slijten. De prijs waarmee de garage komt is trouwens wel een nette prijs, ik zat rond de 500 euro incl. uitlijnen (reken op 40/50 euro als dat nog niet bij de prijs inzit). Zeker als je hem nu al stug vind zou ik er nog wel even over nadenken, maar het is natuurlijk ook voor de looks

De prijs waarmee de dealer kwam daarbij was alles inbegrepen, ook uitlijnen dus voor het nieuwe jaar ligt m'n wagentje waarschijnlijk ook nog wat centimeters lagen. Stug rijden moet dan maar, foto's van diverse verlaagde fiesta's doen mijn hart smelten :mygod:

Overigens komen de foto's op een droge dag als ik hem even schoon heb gespoten... Na enkele uren is het net een tractor door alle bagger {cry}

Net het beestje even gewassen en kwam erachter dat er steenslag(?) bij de linker instaplijst zit... *snik* voor de rest staat ze weer te glimmen.

Overigens heb ik wel pech: dinsdag mag de fiesta terug vanwege problemen met de versnellingsbak. 1e Versnelling kan ik alleen bereiken vanuit de 2e of ik moet de Hulk immiteren. Ze kijken er gelijk naar na het plaatsen van de dakspoiler.

Overigens nog een vraagje voor degene die de Fiesta (mk6{.5}) verlaagd hebben (30/35 mm): komt het lipje onder de voorbumper niet gevaarlijk dicht bij de grond? Ik heb het idee dat mocht ik hem laten verlagen ik bij het iets te ver doorrijden naar een stoeprandje m'n voorbumper ga verliezen...

Overigens nog een vraagje voor degene die de Fiesta (mk6{.5}) verlaagd hebben (30/35 mm): komt het lipje onder de voorbumper niet gevaarlijk dicht bij de grond? Ik heb het idee dat mocht ik hem laten verlagen ik bij het iets te ver doorrijden naar een stoeprandje m'n voorbumper ga verliezen...

Die van mij zit op -30mm. Als je in een parkeervak met een stoeprand aan de voorkant iets te ver door rijd leg je hem wel met de bumper op de grond maar dat kan hij wel hebben hoor. Onder aan de bumper zit een kunststof rand, die komt als eerste aan de grond maar dat heeft bij mij tot nu toe geen problemen gegeven. Hij beschadigd wel een beetje maar het is ongespoten kunststof dus dat kan niet zo veel kwaad, je hoeft zeker niet bang te zijn dat je hele bumper los komt

Woei, vandaag was het zover, ze mocht naar de dealer voor de nodige eye-candy. Voor de ST-rijders hier een welbekend gezicht:

dealer-28112006-stspoiler.jpg

Wat heeft ze nu een strak kontje zeg :kwijl:

Tevens een afspraak gemaakt voor 18/12 voor het verlagen.

Overigens nog een vraagje, misschien dat jullie deze kunnen beantwoorden (uit ervaring oid) aangezien de dealer het zelf niet kan: het inbouwen van een geluidsinstallatie, heeft dat gevolgen voor de garantie? Mag je dat zelf doen, moet het door een erkend installatiebedrijf of mag het überhaupt niet?

Dealer ging z'n best doen met navragen, lekker klungelig...

Woei, vandaag was het zover, ze mocht naar de dealer voor de nodige eye-candy. Voor de ST-rijders hier een welbekend gezicht:

Wat heeft ze nu een strak kontje zeg :kwijl:

Echt heel mooi :applaus::kwijl:

Nog een vraagje: Waarom heb je bij je aanschaf niet gekozen voor de optie 16 inchers? Dat kostte bij mij maar 200 Euro meer.

Vond ik het wel waard; zowel voor het weggedrag als voor de looks.

Toch overweeg ik zelf ook nog steeds verlaging met Eibach.

Succes met je overige mods :duim:

nu je een kleinere maat wielen eronder hebt kun je hem ook lager maken dan 30mm. kom plat op zn buik met die fiesta! :duim:

spoilertje staat er mooi op.. begint wel heel veel op mijnes te lijken nu he 8-):duim: lekker kleurtje!!! :-D