Jump to content

XR2Tii project.. vervolg

Jur
 Share

Recommended Posts

• Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Update..

Audio dit keer.

De oude radio was inmiddels 10 jaar ( of ouder) en deed het nog erg goed, maar ik wilde al een tijdje wat anders.

De oude sony cdx-c8000r, met wisselaar (met cd-text) en remote(s). Geweldig veel instelmogelijkheden, incl crossover.

33947391_dbebc50ba0f0a52c929224994461cce

De nieuwe Alpine CDA-9886r

33947405_aaab8e056204c7626620dc654419ef6

Kwa geluid iets minder instelmogelijkheden (ik heb de optionele mediaXpander er nog niet op. Maar nu al een stap vooruit in geluidskwaliteit... en USB (-;

• 1 month later...

Jups.. van het weekend ff lekker gesnowfoamed.. gewassen en deels in de poets gezet.

Vandaag kwam mn schoonvader met de (voor de 2e keer) gespoten luchtfilterhuis (graham goode racing) waarvoor ik ook de toevoer slang inmiddels in huis heb.

De verf mag morgen nog even doorharden.. en binnenkort monteren.

Vandaag weer een echte update.

Na veel denkwerk.. nu maar eens doen.

Na eerst het graham goode luchtfilterhuis chromelook te hebben proberen te spuiten.. toch maar voor mat zwart gegaan.

33947407_51772292f714c0f3e6ab65d2f4d10f5

Alles had ik al eerder pas gemaakt

Nu geplaatst.. als het net gespoten is extra voorzichtig erin zetten.. alle slangenklemmen de juiste richting op.

33947409_6b074950362b14272e0d78bc51906b4

33947408_f915569f576f5e7d843387eef395567

En de flexislang net voor het voorwiel geplaatst.. lekker koel zeg maar.. dus de lucht komt nu van buiten de motorruimte.. dit zal de motor wel lekker vinden gok ik.

33947410_3bbb9acc259aec34b412347639b5b50

Nu nog even wachten op de nieuwe Graham Goode Racing sticker die ze me gaan opsturen om hem weer 'netjes' af te werken.

• 2 weeks later...

Update..

vorige week de fiesta weer eens de sporen gegeven.. ritje van 1uur heen.. en 1uur terug..

ze hield zich grandioos.. voelt erg goed aan.

Het nieuwe luchtfilter hoor je wel minder.. maar krijgt beter koude lucht dan met het vorige (pipercross)

Ook de nieuwe claxon zit erin. Op zich een goedkoop exemplaar.. maar past er wel weer beter bij.

Aan de audio wat mogen sleutelen. De crossover zit er tussen.. en dit had ik jaren geleden moeten doen. Wat een geluid zit er in.. (en nee dan bedoel ik niet eens het volume)

De motorruimte nog wat opschonen (bedrading) .. eens kijken of dit met spiraal thule goed gsat komen.

• 4 months later...

Update tijd..

- Ik had inmiddels Philips Colorvision geplaatst (had ik dat al vermeldt ergens)

van dit:

original

naar dit:

original

De paarse gloed is wel in de koplamp te zien, maar niet op het wegdek.

- bedrading een beetje omvlochten met een plastic huls, ziet er wat 'uniformer' uit nu, maar nog niet helemaal wat ik ervan gehoopt had.

- Op FITP wat 2e hands onderdelen overgenomen van onze grote vriend George "The Git" Watson. o.a. een zeldzaam distributiedeksel welke beter aansluit op de motor en een verchroomd klepdeksel. Helaas was het verchroomd inlaatspruitstuk reeds verkocht (aan Andie.. die hem wel reeds betaald heeft, maar tot op heden nog moet ontvangen)

- Op FITP ook wat nieuw RVS gekocht, namelijk een hitteschild boven de turbo.

van dit:

original

naar dit:

original

14 juni... XRRS clubdag op lelystad.. lekker wezen toeren. Motortje liep ERG lekker en zelfs nog wat mensen gek gekregen onderweg. (een motorrijder die het (illegaal) inhalen niet voor elkaar kreeg :P

En na FITP en XRRS clubdag.. was het weer even stil aan het front.. Wegens wat privé omstandigheden stond mn hoofd even niet naar .. eigenlijk naar nix.

Inmiddels is de zomer vakantie weer achter de rug en heb ik het e.e.a. toch wel een plekje kunnen geven. Ik had nog wat plannen met de fiesta, dus daar van de week maar eens aan begonnen, want EFE staat om de hoek.. dus....

De motorruimte maar weer eens open.. Het chromen klepdeksel... is weer verkocht. de plannen zijn gewijzigd.. en een "all chrome" motor was toch iets teveel van het goede.

Ik had op FITP een schitterende FRST gezien die net als ik enkele zaken verchroomd had en door de juiste kleurstelling kwamen deze chromen kleuren er als accenten uit.

Dit ben ik dan nu ook aan het doen.. of eigenlijk was ik al heel lang mee bezig. Klepdeksel en bovenste deel v.d. inlaat eraf.. Huidige zilveren kleur eraf, nieuwe kleur erop.. Ook wat beugeltjes gelijk maar meegenomen.

Work in progress:

original

original

original

de professionele *uch uch* spuitruimte / schuur

original

Over het gasklephuis en stationair regelklep moet ik nog even nadenken, want ik ben bang dat het anders een beetje te veel onderhoud wordt als ik die ga polijsten .. maar we zien wel dat kan altijd nog. Ik ga ze in elk geval een beetje schoonmaken.

Binnenkort weer in elkaar zetten, want het spuitwerk heb ik gisteravond zo goed als afgemaakt.

Daarna moet ik ook nog 1 (best wel belangrijk) stekkertje vervangen. die van de CPS (Crank Position Sensor)

Die was jaren terug al 'rot' door de hitte v.d. turbo. (zit er een 10cm vanaf ofzo) We kennen de video van Vuren nog wel dat ik de fiesta niet gestart kreeg (ik wel in elk geval)

Deze is jarenlang professorisch gerepareerd geweest middels een paar tandenstokers (ja echt) Voor FITP hebben we de stekker vervangen, echter nu voor een zonder de hittebescherming. Op Lelystad via Razer nog een stuk glastape gekregen om hiermee een sort hitteschild te gaan maken, maar ergens tussen de oude kabelbomen kwam ik nog een goede orginele CPS stekker tegen, waar reeds een extra mantel omheen zit (tegen de hitte)

Deze zal ik dan binnenkort gaan plaatsen, want zonder CPS staat de auto toch echt stil.

original

Last but nog least (voor diegene die nu nog meelezen) Ik ben ook voor EFE nog met wat grappigs bezig. Wie op de XRRS clubdag is geweest, weet wellicht welke kant dit opgaat.

Ikke vind het in elk geval wel een beetje toepasselijk, andere zullen het 'verschrikkelijk' vinden :P

Al met al genoeg nog te doen de komende 2 weken.

Share

• Create New...