Jump to content

My Small Fiesta

Collin
 Share

Recommended Posts

Hey allemaal,

Eindelijk heb ik een paar foto´s kunnen maken en bij deze laat ik zien wat voor Fiesta ik rij, en wat ik ermee gedaan hebt.

Net opgehaald bij de dealer, een Ford Fiesta Culture, waar ik al bij aflevering de 16" lichtmetalen velgen van de Fiesta Futura heb laten monteren. Dit was in Augustus 2005. Hier zien jullie mijzelf zo trots als een pauw naast mijn eigen nieuwe karretje staan.

1070715copyyy8.jpg

Vervolgens met de kerst de mistlampen gekregen en deze zelf gemonteerd, tot op heden heb ik echter nog niet de elektro kabel vanuit de schakelaar gelegd :?

img1435copyyd5.jpg

Dit jaar heb ik in de zomer de ST spoiler bij de Ford dealer besteld en deze tegelijk met de beurt laten monteren, ik heb in dezelfde tijd zelf de achter zij ruiten van een zwarte tint voorzien.

img1429copyvu5.jpg

Als laatste aanwinst heb ik vorige week een Chroome grill op de kop weten te tikken, de omranding is echter nog in de kleur zwart mettalic, deze moet ik dus nog een keer in diepblauw laten spuiten.

img1446copydi6.jpg

Thuis heb ik nog een leren stuurwiel staan (huidig is een plastic stuurwiel) echter ik heb nog niet te klagen over het houdige stuur. Hieronder nog een paar plaatjes van het geheel (hier is de Chroome grill nog niet op te zien)

img1433copyeg1.jpg

img1436copydi5.jpg

Hoop dat jullie het leuk vinden om even te zien wat ik rijd

greetz Collin

Nice!

Welke kleur blauw is dat trouwens?? Jeans blue? Ink blue? Of zijn er NOG meer soorten blauw? (Het is geen Ocean blue of performance blue zo te zien...)

De kleur van mijn Fiesta is Deep Navy Blue, een standaard kleur geen metalic lak

knappe auto, inderdaad misschien nog een beetje laten zakken gaan je velgen nog mooier uitkomen

ook knap die ST spoiler

Ja ik ben er nog over aan het denken om hem te verlagen maar ik heb geen flauw idee wat de kosten daarvan en of ik dat eventueel zelf nog kan doen, dus das nog een puntje voor eventueel in de toekomst

Ja ik ben er nog over aan het denken om hem te verlagen maar ik heb geen flauw idee wat de kosten daarvan en of ik dat eventueel zelf nog kan doen, dus das nog een puntje voor eventueel in de toekomst

Maar daar kan VitroFiesta je alles over vertellen. :mrgreen:

Maar daar kan VitroFiesta je alles over vertellen. :mrgreen:

Yep, heb een paar maanden terug mijn auto laten verlagen en ik heb toen meerdere prijzen inclusief en exclusief montage nagevraagd dus geef maar een schreeuw als je iets wilt weten.

Ik heb er ook lang over nagedacht voor ik het heb laten doen, maar ik kan je verzekeren, het staat veel beter, je velgen komen mooier uit en je gaat er kwa rijgedrag zeker geen spijt van krijgen

Yep, heb een paar maanden terug mijn auto laten verlagen en ik heb toen meerdere prijzen inclusief en exclusief montage nagevraagd dus geef maar een schreeuw als je iets wilt weten.

Ik heb er ook lang over nagedacht voor ik het heb laten doen, maar ik kan je verzekeren, het staat veel beter, je velgen komen mooier uit en je gaat er kwa rijgedrag zeker geen spijt van krijgen

Ja ik moet zelf zeggen dat ik op het moment alleen nog met het idee speel om mijn fiesta te verlagen. Ik heb me wel altijd voorgenomen alles zoveel mogelijk origineel te houden ook de onderdelen etc. Dus als ik hem wil verlagen zal ik het waarschijnlijk toch met de veren van de ST willen doen, ik vraag me alleen af of het zelf makkelijk te doen is, of dat het toch beter door een garage te laten installeren

Ik wilde hem ook het liefst zo origineel mogelijk houden en ik was bang dat verlagen misschien niet goed was voor de auto maar dat maakt niet uit (behalve dan de schokbrekers die iets sneller slijten). Ik heb gekozen voor veren van Eibach, dit merk wordt ook door Ford(en andere merken) gebruikt als je hem fabrieks-af laat verlagen.

Je kan het zelf doen, maar ik heb het laten doen. Ik ben zelf wel vrij handig, maar ik heb niet het juiste gereedschap zoals een verentang enzo. Nu weet ik ook zeker dat het goed zit. Vooral de veren voor is lastig omdat je dan je schokbreken los moet halen.

Ja ik moet zelf zeggen dat ik op het moment alleen nog met het idee speel om mijn fiesta te verlagen. Ik heb me wel altijd voorgenomen alles zoveel mogelijk origineel te houden ook de onderdelen etc. Dus als ik hem wil verlagen zal ik het waarschijnlijk toch met de veren van de ST willen doen, ik vraag me alleen af of het zelf makkelijk te doen is, of dat het toch beter door een garage te laten installeren

zoals ik gehoord en gezien heb zijn de ST veren niet of amper lager dan de gewone Fiesta

Veren zijn exact hetzelfde. Razorh heeft op zijn ST dezelfde H&R verlagingsveren als ik op mijn gewone Fiesta. Liggen zo goed als even laag.

zoals ik gehoord en gezien heb zijn de ST veren niet of amper lager dan de gewone Fiesta

Ja ik zeg gister op de website van Ford zelf ook dat zij Eibach gebruiken om de Fiesta te laten verlagen, dus maar eens gaan navragen wat dat eventueel kost.

@nisto, dat is een goed idee van die knipper lichtjes heeft me altijd een beetje gestoord, wist alleen niet dat ze origineel vanuit Ford ook te krijgen waren thanks

@nisto, dat is een goed idee van die knipper lichtjes heeft me altijd een beetje gestoord, wist alleen niet dat ze origineel vanuit Ford ook te krijgen waren thanks

Yep, van de ST150. Daar zitten ze er standaard wel op... :duim:

Persoonlijk zou ik ze eerder bij de dealer halen dan ergens anders. Vooral die zooi van autostyle komt het nogal voor dat er vocht in komt..

Yep, van de ST150. Daar zitten ze er standaard wel op... :duim:

Persoonlijk zou ik ze eerder bij de dealer halen dan ergens anders. Vooral die zooi van autostyle komt het nogal voor dat er vocht in komt..

Deze waren al te krijgen toen de ST nog op de tekentafel lag hoor :mrgreen: en wat betreft een eibach set, zekers geen afrader :duim:

• 3 weeks later...

FF een korte update

Ik heb afgelopen week nieuwe zijknipperlichtjes gemonteerd, wit heldere is een hele verbetering ziet er gewoon een stuk strakker uit, daarnaast heb ik nog een nieuwe skai pookhoes gemonteerd, maakt het interieur een stukje sportiever.

twee kleine dingetjes maar toch wel een hele verbetering al zeg ik zelf

Ik heb nog geen foto´s gemaakt maar die zal ik binnenkort nog wel even maken en posten

Share

• Create New...